doffe bumper weer als nieuw

Gestart door @@850@@, 09-02-2015 22:54:20

Vorige topic - Volgende topic

@@850@@

Hallo, na jarenlang op zoek geweest te zijn naar een oplossing voor mijn doffe  bumpers (lijnzaadolie, exterior cleaner, wax en spuiten) heb ik de oplossing gevonden. Ik heb, nadat ik de voorbumper grondig had ontvet, de bumper ingespoten met "plastidip". Dit middel spuit je dmv een spuitbus of compressor op het te behandelen deel en vormt een doffe elastische en slijtvaste  plastic laag. Waarschijnlijk zijn de meeste van jullie er bekend mee of is dit al besproken, maar toch wil ik dit even delen voor diegene die op zoek  zijn naar een oplossing van dit probleem. Werkt als een trein, ook gemakkelijk te verwijderen als je wat mis-sprayed... groeten Bart

cornelis-b

Plastidip is inderdaad een een mogelijkheid maar ik persoonlijk vind het net iets "te zwart"
Ik heb mijn bumpers nu behandeld met Polytrol en dat vind ik echt super spul, ik had zelf ook al diverse middelen als gekookte lijnzaad olie en diverse middeltjes van de automaterialen zaak geprobeerd. Een was best goed te noemen en dat was Bumper & Trim Gel van Autoglym.

Ik zweer nu bij Polytrol, het geeft de bumpers en de deur strips weer de oorspronkelijke kleur terug. Twee maal aanbrengen en het zou voor een jaar mooi moeten blijven.

Ik ben, en ik denk meerdere, wel benieuwd naar foto's Bart.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

@@850@@

Ik zal vrijdag even wat foto's maken als ik de achterbumper gedaan heb. Jouw spulletje ga ik op de handvatten uitproberen. Bedankt voor de tip!

WhizzMan

Ik smeer OK-wax. Goedkoop, makkelijk, maar je moet wel blijven smeren.