scheur in voorruit - vervangen door tweedehands exemplaar?!

Gestart door Rick3, 07-07-2012 22:21:18

Vorige topic - Volgende topic

Rick3

Hoi allen,
Helaas een flinke scheur in m'n voorruit en dubbel pecht eea niet verzekerd...
PolisDirect wilde dit niet meeverzekeren ivm de leeftijd (ouder dan 10jr) van de roffel.

Is het een optie om een gebruikte ruit te gebruiken?
Weten jullie waar ik dit in de buurt van Zwolle kan laten (de)monteren?

Grts
Rick

Henk855

Citaat van: Rick3 op 07-07-2012 22:21:18
Hoi allen,
PolisDirect wilde dit niet meeverzekeren ivm de leeftijd (ouder dan 10jr) van de roffel.

Grts
Rick

Kijk eens of Sjoerd je kan helpen.

http://www.hunterparts.nl/
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

mjansen

Citaat van: Rick3 op 07-07-2012 22:21:18
Hoi allen,

Grts
Rick
autoglas vriend in emmeloord, heeft in mijn N ook een ruit geregeld voor heel weinig.
Een gebruikte ruit zou ik niet aan beginnen.

Henk855

Ik zou ook nooit een gebruikte ruit willen maar TS vraagt daar om. Een gebruikte ruit demonteren en monteren kan echt veel last van allerlei rare spanningen krijgen en barsten binnen de eerste kilometers op de weg.
855R

-D©©©L-

Citaat van: Henk855 op 07-07-2012 23:43:03
Ik zou ook nooit een gebruikte ruit willen maar TS vraagt daar om. Een gebruikte ruit demonteren en monteren kan echt veel last van allerlei rare spanningen krijgen en barsten binnen de eerste kilometers op de weg.
100 % Onzin als het vakkundig uitgevoerd wordt.
Alleen waarom zou je een gebruikte ruit zetten ? Een nieuwe is niet eens zo heel veel duurder en minder uren om te monteren.

Henk855

Citaat van: -D©©©L- op 07-07-2012 23:48:42
Alleen waarom zou je een gebruikte ruit zetten ? Een nieuwe is niet eens zo heel veel duurder en minder uren om te monteren.

Marco dit is geen 100% onzin zoals jij dat noemt, een gebruikte ruit heeft diverse steenslag gehad en deze hoeft niet zichtbaar te zijn maart veroorzaakt wel spanning in de ruit. Zolang deze gemonteerd zit zal er weinig mee gebeuren maar ga je deze demonteren en daarna monteren kan de spanning in de ruit oplopen en schade veroorzaken. Ook al wordt de ruit vakkundig gemonteerd.
855R

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Julian

Of dat verhaal over spanning waar is weet ik niet, maar ik zou ook wel graag voor een nieuw ruit gaan, eind van dit jaar laten wij er ook ff een nieuwe inzetten.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

-D©©©L-

Citaat van: Henk855 op 08-07-2012 00:02:17
Citaat van: -D©©©L- op 07-07-2012 23:48:42

Marco dit is geen 100% onzin zoals jij dat noemt, een gebruikte ruit heeft diverse steenslag gehad en deze hoeft niet zichtbaar te zijn maart veroorzaakt wel spanning in de ruit. Zolang deze gemonteerd zit zal er weinig mee gebeuren maar ga je deze demonteren en daarna monteren kan de spanning in de ruit oplopen en schade veroorzaken. Ook al wordt de ruit vakkundig gemonteerd.

het is me te warm voor dit soort gezever.
nog even en je gaat vertellen dat nieuwe ruiten altijd spanningsvrij zijn. 

de geneRaal

dus een garage/schade bedrijf die ook ruiten de/monteerd ivm schade of spuiten zal altijd een nieuwe ruit in rekening brengen?
zal de klant leuk vinden,bij een overspuiter,of een schade waarbij de ruit moet worden ge-de/monteerd ( lees dakschade-vervangen dakplaat- )
Blackstone under construction

Henk855

Wat zijn jullie toch een vreemd volk, als iemand iets 2de hands wil aanschaffen dan gilt iedereen doe dat niet en koop nieuw. Al is het maar een accu, een koplamp, remklauw of wat dan ook, nu wil iemand een 2de hands voorruit aanschaffen, prima maar er zijn risico's aan verbonden en dan zou mijn verhaal 100% onzin zijn en zelfs met een Lama worden afgedaan, geen probleem hoor en als TS er een gebruikte ruit in wil zetten prima vandaar dat ik ook de link naar hunter heb geplaatst maar of het een aanrader is? Nee ik zou het nooit doen, en meneer pwassink en -D©©©L-  ook niet !
855R

Henk855

Citaat van: de geneRaal op 08-07-2012 00:29:34

dus een garage/schade bedrijf die ook ruiten de/monteerd ivm schade of spuiten zal altijd een nieuwe ruit in rekening brengen?
zal de klant leuk vinden,bij een overspuiter,of een schade waarbij de ruit moet worden ge-de/monteerd ( lees dakschade-vervangen dakplaat- )

Nee die her-monteren de ruit weer als de klant het wil. Echter een goed schade bedrijf verteld er wel bij dat er een risico aan kan zitten.
855R

-D©©©L-

Citaat van: Henk855 op 08-07-2012 00:31:12
Wat zijn jullie toch een vreemd volk, als iemand iets 2de hands wil aanschaffen dan gilt iedereen doe dat niet en koop nieuw. Al is het maar een accu, een koplamp, remklauw of wat dan ook, nu wil iemand een 2de hands voorruit aanschaffen, prima maar er zijn risico's aan verbonden en dan zou mijn verhaal 100% onzin zijn en zelfs met een Lama worden afgedaan, geen probleem hoor en als TS er een gebruikte ruit in wil zetten prima vandaar dat ik ook de link naar hunter heb geplaatst maar of het een aanrader is? Nee ik zou het nooit doen, en meneer pwassink en -D©©©L-  ook niet !

Probeer eens een kijkje in de spiegel.  Het kan even schrikken zijn in eerste instantie, maar uiteindelijk is het beter voor je.

Henk855

Citaat van: -D©©©L- op 08-07-2012 00:36:05
Citaat van: Henk855 op 08-07-2012 00:31:12
Wat zijn jullie toch een vreemd volk, als iemand iets 2de hands wil aanschaffen dan gilt iedereen doe dat niet en koop nieuw. Al is het maar een accu, een koplamp, remklauw of wat dan ook, nu wil iemand een 2de hands voorruit aanschaffen, prima maar er zijn risico's aan verbonden en dan zou mijn verhaal 100% onzin zijn en zelfs met een Lama worden afgedaan, geen probleem hoor en als TS er een gebruikte ruit in wil zetten prima vandaar dat ik ook de link naar hunter heb geplaatst maar of het een aanrader is? Nee ik zou het nooit doen, en meneer pwassink en -D©©©L-  ook niet !

Probeer eens een kijkje in de spiegel.  Het kan even schrikken zijn in eerste instantie, maar uiteindelijk is het beter voor je.

Dus jij zou gewoon een 2de hands ruit laten monteren Marco??
855R

de geneRaal

als TS dit gewoon wil ivm de kosten,kan hij het gewoon doen met de nodige risico's,zoals bij een garage die dat vermeld.
of hij kan een imitatie-ruit bestellen en laten monteren. kost minder en de pasvorm is ook minder,maar dan heb je wel een nieuwe ruit.
spanningen heb je altijd,ongeacht oud/nieuw
Blackstone under construction