scheur in voorruit - vervangen door tweedehands exemplaar?!

Gestart door Rick3, 07-07-2012 22:21:18

Vorige topic - Volgende topic

johan1989

Even dit oude topic omhoog shoppen.
Ik heb ook een fijne barst, maar ook een sloper met prima ruit. Voordat ik geld in een nieuwe ga pompen wilde ik eerst maar eens de gebruikte proberen.
Maat van me heeft vaak genoeg ruiten vervangen bij de Volvo dealer, dus die wilde dat wel voor me fixen. Ik kreeg huiswerk mee: zoek een ruitenzaag. (Om de ruit uit te zagen/snijden)

Weet iemand waar ik dat kan kopen/huren/lenen?

groen V70

kijk eens  hier http://www.hydrauliekkopen.nl/BETA-1938-Pneumatische-ruitensnijder

Citaat van: johan1989 op 07-02-2015 02:27:34
Even dit oude topic omhoog shoppen.
Ik heb ook een fijne barst, maar ook een sloper met prima ruit. Voordat ik geld in een nieuwe ga pompen wilde ik eerst maar eens de gebruikte proberen.
Maat van me heeft vaak genoeg ruiten vervangen bij de Volvo dealer, dus die wilde dat wel voor me fixen. Ik kreeg huiswerk mee: zoek een ruitenzaag. (Om de ruit uit te zagen/snijden)

Weet iemand waar ik dat kan kopen/huren/lenen?
I have my Dream

BBS

Als het meer kost dan €75 om gereedschap te kopen ben je duurder uit dan het laten zetten van een nieuw raam.

Tenzij je alleen WA verzekerd bent....
Volvoloos....

henry classic v70

Je kunt ook de ruit eruit snijden met een stuk staaldraad, alleen lijkt me dat een lastige klus als je dit nog iet vaak hebt gedaan
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Ik heb in het verleden op werk wel eens ruitengereedschap geleend uit werkplaats om ruit eruit te halen. Na een tijdje tobben maar besloten dat de restanten S70 met vrijwel nieuwe ruit naar de sloop mocht. Het lijkt simpel maar valt nog knap tegen, zeker omdat je niet al teveel schade aan wilt richten

Ewout Schalkwijk

Een vervangingsruit kost bij WA+ 75 euro, waar hebben we het eigenlijk over. Als je je auto niet wilt of kunt verzekeren tegen ruitbreuk ben je wel een ontzettende miepkniep hoor.

Een gebruikte ruit overzetten van een oude auto op een nieuwe... Ga kantklossen ofzo... ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-02-2015 13:02:46
Een vervangingsruit kost bij WA+ 75 euro, waar hebben we het eigenlijk over. Als je je auto niet wilt of kunt verzekeren tegen ruitbreuk ben je wel een ontzettende miepkniep hoor.

Een gebruikte ruit overzetten van een oude auto op een nieuwe... Ga kantklossen ofzo... ;D

Pfff, een gebruikt blok van een oude auto overzetten, etc...... Mag vrager toch zeker zelf weten.Hij vraagt om feitelijke info, niet om een waardeoordeel. Dan had hij wel gevraagd: wat vinden jullie daar van  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

Je hebt gelijk, maar ik denk wel dat een ruit zich minder goed leent voor zoiets als een set wielen, een motor of een stel deuren.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

WhizzMan

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-02-2015 13:02:46

Mijn verzekeringsmaatschappij wil de roffel niet WA+ verzekeren omdat de auto te oud is. Een youngtimer polis bij hun is ook geen optie, omdat de roffel op LPG rijdt... Ja, er zijn andere verzekeringsmaatschappijen, maar die hebben vaak ook weer hun eigenaardigheden en acceptatiecriteria. Het ligt dus niet altijd aan budget dat iemand geen glasverzekering heeft.

Voor de 850/x70 zijn voorruiten goed nieuw te verkrijgen. Bij diverse andere auto's is het een stuk lastiger en zal je eerder voor een 2ehands ruit moeten gaan. Ik denk dat je het prijsverschil mee moet wegen in de afweging. Een 2ehands plakruit van een auto waar je makkelijk nieuwe ruiten voor kan kopen is bijna nooit de moeite, maar voor een renault 5 uit 1979 ga je niets anders meer vinden dan 2ehands voor een normale prijs...

volvobug

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-02-2015 13:15:51
Je hebt gelijk, maar ik denk wel dat een ruit zich minder goed leent voor zoiets als een set wielen, een motor of een stel deuren.
Daar ben ik het mee eens  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

vincen tdi

http://link.marktplaats.nl/a1017347073 is waarschijnlijk voor een pro een baggersetje maar voor eenmalig wel te doen.

En ikzelf geef liever €200 uit aan 2e hands en zelf doen dan €75 eigen risico en dat mijn verzekering eist dat ik het bij carglass of glasgarage moet laten doen.

ik neem aan dat iemand die bij de dealer ruiten heeft vervangen wel weet hoe het moet  :eusa_whistle:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

johan1989

Citaat van: volvobug op 07-02-2015 13:11:57
(...)Mag vrager toch zeker zelf weten. Hij vraagt om feitelijke info, niet om een waardeoordeel. Dan had hij wel gevraagd: wat vinden jullie daar van  ;)
Juist!
Ik word soms moe van het gek verklaren van anderen. Houw je er gewoon buiten als je het niks vind.. En ga helemaal niet lopen schelden.
Volgens mij: 1. bepaal ik zelf hoe groot mijn portomonee is en voor welke dingen ik die leeg trek, en 2. bepaal ik zelf of ik het eerst zelf probeer met een maat met verstand om er gewoon e.e.a. van te leren. Erin laten zetten kan altijd nog en om het karkas naar de ijzerboer te brengen moet de ruit er toch uit.

Aan alle randinformatie heb ik niet zoveel aangezien ik een bijzonder specifieke vraag stel.
Word zo vaak gedaan, iemand stelt een vraag en er barst een discussie los, maar niemand gaat in op de daadwerkelijke vraag.

Citaat van: vincen tdi op 07-02-2015 14:39:46
http://link.marktplaats.nl/a1017347073 is waarschijnlijk voor een pro een baggersetje maar voor eenmalig wel te doen.
En ikzelf geef liever €200 uit aan 2e hands en zelf doen dan €75 eigen risico en dat mijn verzekering eist dat ik het bij carglass of glasgarage moet laten doen.
ik neem aan dat iemand die bij de dealer ruiten heeft vervangen wel weet hoe het moet  :eusa_whistle:
De derde inhoudelijk correctie reactie.
Waarvoor mijn hartelijke dank.

henry classic v70

Ik heb er 2 weken geleden bij staan kijken hoe mijn ruit eruit werd geneden met zo'n staaldraad; gaat best heftig eigenlijk. Maar iemand die dit al vaker heeft gedaan zal er wel raad mee weten.
Hoop voor je dat het lukt om zonder beschadigingen de ruit er uit te snijden..

Wat betreft ruit verzekering: in mijn geval zou ik 2½ jaar geen kapotte ruit moeten hebben omdat ik mijn ruitverzekering eruit heb gegooid.
Waarom: alles opgeteld dus incl. eigen risico is dat het termijn waarin een nieuwe ruit is betaald incl. het plaatsen (€210,= waarvan het eigen risico nog af moet > €135,=).
Opgeteld heb ik de afgelopen 34 jaar slechts 4x gebruik gemaakt van de ruitverzekering.. betaal liever rechtstreeks aan de glasboer een bedrag wanneer er weer een nieuwe ruit in moet komen dan teveel aan de verz.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

groen V70

Ja  hier ben ik het zeker mee eens,

verschil is al snel  150 euro of meer ( ligt aan noclaim natuurlijk)  ;D

verzeker alleen wat je zelf niet kan betalen.
I have my Dream

clemturbo

Wat kost nou een nieuwe ruit met plaatsen? ( zonder verzekering)
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.