Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 15-09-2013 09:21:19
@Joost: Ja, er is een compleet V70N T5 blok ingekomen wat slechts 77 d miles heeft gelopen dus een 123 dkm heeft gedraaid. inclusief de blauwe injectoren en turbo er van.  Dus alles is nu HPT uitgevoerd, behalve de software maar die word ook aangepast net zoals Martin met de XC heeft gedaan door Fasttech en draait straks na aanpassing minimaal 272 wiel PK's.

De ABS storing ben ik niet blij mee en moet ik nog even verder naar zoeken, maar het is wel een vreemd iets....  Het volgende; de ABS komt gewoon goed door zijn zelftest heen (ging gisteren ook perfect) en op de raarste momenten gaat hij dus in de noodloop.  Dan remt de auto dus perfect zonder pulserend pedaal.  Alles is nieuw qua ABS, controller is gesoldeerd door Thuur dus goed.  Wielsensoren zijn nieuw dus ook goed (anders zou hij ook niet door de zelftest heenkomen).  Wat overblijft voor mij als verdachte is of de ABSpomp zelf, of de schakelaar die op de rembekrachtiger zit want die heb ik beide nog niet vervangen, heb ik / hebben we ook niet liggen helaas voor een auto met canbus :(.

Hoop dat iemand van het forum mij hier verder mee kan helpen waar nu te zoeken.  Na aanpassing van de fusees staan de sensoren keurig recht boven de tandkransen op de aandrijfassen en is dus goed, ook hier geld anders zou hij ook niet door de zelftest van het ABS systeem heenkomen.  Maarten komt straks hierheen, eerst maar eens uitlezen en kijken wat voor storing hij geeft op het ABS systeem.

Vooralsnog gok ik op de schakelaar maatje. Klacht beeld komt mij te bekend voor ;)

UserID6342

Citaat van: Sbv op 15-09-2013 09:29:35
Zit er geen verschil in het aantal tanden op de ABS krans ? bijv 1 of 2 meer/minder ? Ik denk even hard op
Nope, heb toen ik de assen heb vervangen de tanden geteld van zowel de oude als nieuwe as en zijn exact gelijk aan elkaar.

scania164

Geeft ie niet aan als je hem uitleest nadat lampje brand waar de storing zich bevindt? Welk circuit zeg maar. .

UserID6342

Quote uit vorige post van mij:

"Maarten komt straks hierheen, eerst maar eens uitlezen en kijken wat voor storing hij geeft op het ABS systeem."

;D ;D ;D

scania164

O sorry. .
Ben zelf ook vaak mee bezig .....zat ff mee te denken maar niet goed gelezen.
Hoop dat het snel opgelost is...kan maarten lekker gaan genieten. ...maar dat zal best lukken.

MrCain

Weer netjes gedaan hoor :eusa_clap:

Zijn er nu ook ander type (grotere) benzine injectoren in gegaan? Dan goed opletten wat hij op LPG doet: misschien dat je je LPi ook nog moet laten afstellen => voordeel is wel dat je "meer" vermogen uit je LPi kan halen  ;)

In ieder geval veel rij plezier nu! (denk dat dat nu wel gaat lukken  ;D)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

arjen850

Citaat van: MrCain op 15-09-2013 11:59:09

Zijn er nu ook ander type (grotere) benzine injectoren in gegaan? Dan goed opletten wat hij op LPG doet: misschien dat je je LPi ook nog moet laten afstellen => voordeel is wel dat je "meer" vermogen uit je LPi kan halen  ;)

In ieder geval veel rij plezier nu! (denk dat dat nu we gaat lukken  ;D)

Injectoren idd ook groter, heeft even (als test) gelopen op gas, daarna gewoon op benzine. Hij gaat naar mesman voor nieuwe bruine injectoren en nieuwe software. Dus komt ook al weer helemaal goed :D

MrCain

Citaat van: arjen850 op 15-09-2013 12:02:13
Citaat van: MrCain op 15-09-2013 11:59:09

Zijn er nu ook ander type (grotere) benzine injectoren in gegaan? Dan goed opletten wat hij op LPG doet: misschien dat je je LPi ook nog moet laten afstellen => voordeel is wel dat je "meer" vermogen uit je LPi kan halen  ;)

In ieder geval veel rij plezier nu! (denk dat dat nu we gaat lukken  ;D)

Injectoren idd ook groter, heeft even (als test) gelopen op gas, daarna gewoon op benzine. Hij gaat naar mesman voor nieuwe bruine injectoren en nieuwe software. Dus komt ook al weer helemaal goed :D

:eusa_dance:

Dan gaat het zekers goed komen!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

thuur

Zijn de ABS kransen intact? Zelfs een klein barstje kan voor onnodig ingrijpende ABS zorgen..

Gr ;)

UserID6342

100% in orde Thuur, kwamen ook van een auto af waar het ABS gewoon goed deed en niet onnodig ingreep.  Zie ook even je PB hierover aub.

Nog even terugkomend op de schakelaar op de rembekrachtiger, ik bedoel dus de Brake Pedal Position Sensor.

KIM

UserID6342

Citaat van: KIM op 15-09-2013 15:53:03
Remlichtschakelaar goed afgesteld?
Boven het rempedaal Kornelis ?  Ben der zelf nooit aan geweest....  Kun je mij uitleggen waarom het de remlichtschakelaar zou kunnen zijn ?  Die bediend toch / schakelt toch alleen de remlichten in en verder niets ?  De auto heeft overigens wel remlichten.

Sbv

UserID6342

Geen enkele op de ABS Sander ???  Stonden geen foutcodes inzake de ABS in.

Sbv

Vreemd. Heb jij vida gebruikt of een universele uitlezer ?