Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Hoe zag de stekker (autokant) eruit?

Was dat een originele sensor, die nieuwe?

Gr :D

UserID6342

Fijn dat het is getackeld Maarten en de verwachtingen zijn goed.  Zo zie je maar dat je ook niet kunt uitgaan van nieuw is goed, wat ik wel heb gedaan....

marrrcel

Goed nieuws! Scheelt weer een bult werk.  :eusa_pray: dat 'ie wegblijft. Kan je eindelijk lekker toeren zonder je druk te hoeven maken over een trillend pedaal of de volgende plens olie die erin moet.

Vooralsnog gefeliciteerd :eusa_clap:!

The Volvoboy

Goed nieuws Maarten, eindelijk! Fijn! :D Nu eindelijk genieten :eusa_dance:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Marty__Mouse

Dank allen!!

Vooralsnog hoop ik inderdaad dat we nu lekker gaan cruisen, na volgende week nog even chippen en daarna de gasinstallatie te laten aanpassen..  :eusa_dance:

Maargoed, vanavond een mooi ritje richting Utrecht voor de boeg, maar even afwachten of alles goed blijft nu..  ;)

@Thuur;
Het was inderdaad een nieuwe originele ATE sensor, het nummer komt verder ook wel overeen, maar de kabeltjes zijn wel anders van kleur dan origineel.. Maargoed, de stekkers heb ik goed schoongemaakt en ingesprayd met WD40, dus misschien heeft het toch ook daar wel ingezeten.. Of het was een DOA (dead on arival) sensor, dat kan natuurlijk ook nog..

@Dirk;
Logisch ook, want het kwam gloedje nieuw uit de doos natuurlijk.. Maargoed, vooralsnog is het mooi gefixt nu, dat is het belangrijkste!

Het lastig willen starten ondervang ik volgens mij door de sleutel eerst in het contact slot te steken en heel even (paar seconden maar) te wachten voordat ik hem omdraai en de auto start. En volgens mij heeft dit effect want de auto start nu wel goed.

Misschien dat de chip in de sleutel of juist de ontvanger niet helemaal lekker meer is?
Als dit weer op gaat spelen gaan we hier verder induiken...
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

arjen850

Aha, super dat dat nu ook opgelost is :eusa_clap: nu het beessie in um laten opwekken.. ben razend benieuwd wat hij straks op gaat hoesten als je gaat rollen;)

marrrcel

Heb je nog steeds de originele sleutel in gebruik, of heb je zo'n hypermoderne klapsleutel? Het kan namelijk gebeuren dat die chip nét te ver van de ontvanger af zit. Één of enkele mm's kan al teveel zijn.

Marty__Mouse

Citaat van: arjen850 op 24-09-2013 18:21:00
Aha, super dat dat nu ook opgelost is :eusa_clap: nu het beessie in um laten opwekken.. ben razend benieuwd wat hij straks op gaat hoesten als je gaat rollen;)

Ik ook Arjen! Volgende week dinsdag breng ik hem naar Haaksbergen en woensdagavond haal ik hem weer op en dan weten we het..  :police:

Citaat van: marrrcel op 24-09-2013 19:13:15
Heb je nog steeds de originele sleutel in gebruik, of heb je zo'n hypermoderne klapsleutel? Het kan namelijk gebeuren dat die chip nét te ver van de ontvanger af zit. Één of enkele mm's kan al teveel zijn.

Ik heb nog de saaie originele sleutel Marcel. Maar ik zit te denken; ik kan natuurlijk wel eens een andere sleutel proberen, heb er toch 3..  ;D
Overigens heb ik wel 2 van die klapsleutels via Ebay aangeschaft, maar heb ze nog niet durven ombouwen.. Las zoveel reacties van openspringende behuizingen enzo.. Hoewel dat inmiddels alweer aardig ondervangen is geloof ik.. Misschien binnenkort toch maar eens aan de hobby  ;)

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

scania164

Lijkt me echt niks....
Om mijn auto zo achter te laten..
Eerst met liefde ingebouwd en dan..maar hopen dat er netjes mee omgegaan wordt...
Sorry maar moest het even kwijt. ...
Never nooit zou ik die lui vertrouwen. .
Was er bij gebleven.
Weet dat hier commentaar op komt maar dat boeit me niet..

Groetjes chris

grijzev70tdi

Beetje vertrouwen in de mensheid zou ook geen kwaad kunnen...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

scania164

Is toch belachelijk dat je de auto zolang kwijt bent...voor hooguit paar uur...werk.
Dan vind ik het fijn te kunnen zien wat er gebeurd ....
Bij de kapper hangt ook geen deken vooor de spiegel of wel soms? ?
Ik zeg dit puur voor maarten omdat hij al pech zat heeft gehad. .

UserID6342

De auto is bij Fasttech echt wel in goede handen, daar hoeft niemand zich eigen druk om te maken.  Bovendien ze hebben een paar maand terug hetzelfde geintje al een keer eerder uitgehaald bij de auto van Martin en weten dus waar ze mee bezig zijn.

Marty__Mouse

Ik snap je zorgen wel hoor Chris, maar ik heb juist liever dat ze wat meer tijd nemen zodat ze hem helemaal goed hebben afgesteld dan dat het net ff niet goed zit snap je.. Wat dat betreft heb ik bij wijze van spreke liever dat ze er een week over doen dan 1 dag..

In principe zou het wellicht binnen een dag kunnen, maar omdat ze er wel echt de tijd voor willen nemen hebben ze sowieso 2 dagen ingepland, zo hebben ze de tijd om e.e.a. extra goed na te kijken enzo.

Dat het sowieso langer duurt dan normaal komt door de 2.4lpt computer die ze helemaal moeten omprogrammeren naar een 2.3hpt, en dat schijnt toch wat ingewikkeld te zijn.

Maar zoals Dirk al zegt, bij Martje (Martin)'s XC hebben ze het ook perfect gedaan.. En die jongens geven ook garantie hè, dus wat dat betreft maak ik me niet al te veel zorgen..  ;)

elianmars

Citaat van: scania164 op 26-09-2013 23:43:33
Lijkt me echt niks....
Om mijn auto zo achter te laten..
Eerst met liefde ingebouwd en dan..maar hopen dat er netjes mee omgegaan wordt...
Sorry maar moest het even kwijt. ...
Never nooit zou ik die lui vertrouwen. .
Was er bij gebleven.
Weet dat hier commentaar op komt maar dat boeit me niet..

Groetjes chris

Heb je het nou over de jongens van Fasttech? Die kun je voor 100 procent vertrouwen. Mijn wagen heeft er ook een week gestaan.