Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Met een buis?? Hmmmm, in eerste instantie ga ik voor een andere bandenmaat omdat hij ook aan de binnenkant aanloopt maar al de wielschermen worden gerold denk ik toch dat ik het laat doen. Zou het zelf nooit durven, veel te bang voor schade..Maar wat heb je gedaan met het kunststof binnenscherm? Want die zul je dan ook moeten aanpassen denk ik?

Dank Stefan!

Maar rijden jullie met AWD's want dan heb je wat meer ruimte in de achterschermen dan ik met mn FWD.. :)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

Bij mij 850 zijn de wielkasten omgerold  :eusa_wall: :eusa_wall: en daarbij heeft men ook de kunststof wielkuip zelf aangepast door er een stuk vanaf te snijden.

)()()sT

Stefan heeft gewoon een FWD, en ik ook hoor.
Volgens mij is de Triton 7,5 of 8J.

Na een paar dagen staan met LPG-tank:

The Demon

Citaat van: Sbv op 20-05-2013 17:28:06
Bij mij 850 zijn de wielkasten omgerold  :eusa_wall: :eusa_wall: en daarbij heeft men ook de kunststof wielkuip zelf aangepast door er een stuk vanaf te snijden.

Correct me if I'm wrong, maar dan sluiten die toch niet meer op elkaar aan en dus ligt de boel los te rammelen?

Groet,
The Demon.

Sbv

Eh vergeten te vermelden. Dikke klodder kit zet de boel ook vast

The Demon

Marty__Mouse

Citaat van: )()()sT op 20-05-2013 17:52:38
Stefan heeft gewoon een FWD, en ik ook hoor.
Volgens mij is de Triton 7,5 of 8J.

Na een paar dagen staan met LPG-tank:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2012/2AF1B454-CA35-4432-BE3E-87863245F6E7-609-0000004A3BDAA4D3.jpg

Door de slechte huidige nivomats staat mijn auto ook na een paar uur zo laag. Maar de boel loopt dan wel aan bij het wegrijden. Na een stukje rijden hoor ik steeds minder geschuur tot de auto hoog genoeg staat en de boel niet meer aanloopt.

Heb jij daar geen last van dan Joost, als de auto zo laag staat?

De rollen van de wielkasten is een ingreep die ik alleen wil laten doen als de boel echt niet past..

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

elianmars

Citaat van: Sbv op 20-05-2013 17:54:52

Plus dat de boel is gaan roesten door het "omrollen"  :eusa_wall:

Sbv

Citaat van: elianmars op 20-05-2013 20:52:55
Citaat van: Sbv op 20-05-2013 17:54:52

Plus dat de boel is gaan roesten door het "omrollen"  :eusa_wall:
das bijzaak toch ? wat me meer opviel is dat men die rand niet aan de binnenzijde volgekit heeft

Marty__Mouse

Roest enzo is natuurlijk helemaal niet waar we op zitten wachten!!

Maargoed als straks de achtervering is vervangen hoop ik dat met 225/35-18 de boel niet meer aanloopt. Dus dan is het nog een kwestie van nieuwe bandjes eronder en gaan.

Ben ik alleen benieuwd of ik inderdaad zonder al te veel problemen de 225/40-18 banden aan de voorzijde wel eerst kaal kan rijden. Ik weet niet in hoeverre de ABS problemen gaat geven met verschillende diameter velg-band-combi voor en achter? Zit in totaal iets van 4% volgens mij..
En anders is het dus doorsparen voor 4 bandjes in 1 keer..

Maargoed, ik denk dat ik de velgen er van de week weer even onderuit haal.. Eerst de dingen die moeten namelijk de turbo en assen en dan op vakantie en sparen voor de nivomats.. En dan pas zijn de bandjes aan de beurt.. ;D

Maar daarnaast kwam vandaag ook de koerier met een pakketje uit Polen:

Dus die gaan we vanavond even proberen te monteren in de hoop dat dat wil lukken..

Sbv

Ik kreeg zojuist door dat de verlaagde nivomats niet meer als set leverbaar zijn, enkel alles in losse delen en dan is het toch wel een stuk duurder

BenC70ES

Citaat van: Marty__Mouse op 20-05-2013 17:23:56
Maar rijden jullie met AWD's want dan heb je wat meer ruimte in de achterschermen dan ik met mn FWD.. :)

Een AWD heeft een bredere spoorbreedte en dus juist minder plaats in een V70...

De Triton's zijn inderdaad ET43 en 7,5" breed.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Marty__Mouse

Citaat van: BenC70ES op 22-05-2013 21:24:09
Citaat van: Marty__Mouse op 20-05-2013 17:23:56

Een AWD heeft een bredere spoorbreedte en dus juist minder plaats in een V70...

De Triton's zijn inderdaad ET43 en 7,5" breed.

Ok, ik wist niet dat een AWD minder ruimte heeft. Het gekke is namelijk dat ik ze van Marc Liebers heb gekocht en hij heeft/had een AWD. Maar bij hem liep het verder niet aan.. Bij mij wel, maar zodra de nivomats op hoogte zijn niet meer.. (Alleen doen ze dat de helft van de tijd niet goed/volledig) Maar de Tritons zijn dus 7,5J breed, hmm....
Mijn Pegs zijn 8J breed, maar dat gaat denk ik met de juiste maat 225/35-18 inderdaad allemaal wel passen, zeker als straks de nivomats vervangen zijn..

Citaat van: Sbv op 22-05-2013 13:02:51
Ik kreeg zojuist door dat de verlaagde nivomats niet meer als set leverbaar zijn, enkel alles in losse delen en dan is het toch wel een stuk duurder

Ja, ik hoorde het!! Fuckzooi.. Maargoed, jammer dan.. Ik heb gebeld met de volvodealer en in losse delen wordt het echt verschrikkelijk duur dus dat gaan we niet doen. Ik heb een hele mooie prijs gekregen voor een normale complete nivomatset (zwarte), dus met veren, dempers, rubbers enz.. Dan staat de auto als het goed is een centimeter of 2-3 hoger.. Dus dat gaan we doen.. Wil ik hem dan alsnog lager hebben kan ik altijd nog voor de verlagingsbussen van ET gaan, dan staat ie weer 2 cm lager.

Volgende week ofzo alles maar eens bestellen....

Damn... wat is die auto duur de laatste tijd... :eusa_eh: Ach je rijdt er wel een Volvo voor hè?!  ;D

Arnie82

En wie mooi wil zijn moet pijn lijden Marty... Die peggies staan wel hip namelijk :eusa_clap:
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Sbv

De normale set is nog wel leverbaar inderdaad. De veren die erbij zitten zijn iets anders. Stabie stang die erbij zit is 20,8 mm(blauwe lik verf)

Ik zit wat met zelfde, denk dat ik ook maar zwarte set bestel. Kreeg een prijs van 532 door voor de set. Dan setje ET bussen erbij en de achterkant staat weer zoals het hoort. Alternatief is 2 losse verlaagde dempers bestellen en dan kom ik op ca 520 euro voor 2 losse dempers. Helaas heb ik nog geen Sachs nummer kunnen vinden voor de verlaagde dempers