Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Vandaag op het werk heeft de auto niet 1x vals alarm gegeven..
Na het werk heb ik nu de sensoren in de D-stijlen afgekoppeld om te zien of dat iets uithaalt.

Overigens had ik vanmiddag in m'n pauze nog even alleen zekering 6 verwijderd, maar dan kan ik de auto niet meer starten. Dus ook niet mee rijden.

Om er absoluut zeker van te zijn dat vannacht niet weer het alarm afgaat heb ik de auto bij huis geparkeerd en daarna de zekeringen 4, 6 en 8 verwijderd.
4 en 8 stond ook iets van immobilizer bij dus ik dacht beter te veel dan te weinig.  ;D

Ik had alleen de deuren nog niet op slot gedaan dus heb daarna de deuren 1 voor 1 op slotgeklikt... En toen kwam ik erachter dat ik de achterklep dus niet op slot kan doen  want geen sleutelgat.....  :o ;D ;D ;D

Hopelijk komen er vanavond geen ongenode gasten langs.

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Mag hopen kerel dat je de sensoren uit de B-stijl hebt uitgeschakeld, anders is de kans heel groot dat je nu de luidsprekertjes uit de D-stijl hebt uitgeschakeld :evil: ;D ;D.

Maar op de manier testen zoals jij nu hebt gedaan met die hele trits zekeringen eruit heeft dus geen zin....  Ook al zou het alarm af willen gaan, hij kan het niet eens meer.  Wil je dingen uitsluiten, alle zekeringen erin en de sensoren alleen in de B-stijl los laten.  Verder niets doen en afwachten of het alarm afgaat.

Pas dan ben je dingen aan het uitsluiten, nu dus niet.

Marty__Mouse

Hahahahahaha.. Ja het werkt er komt geen geluid meer uit de speakers...  ;D ;D

Nee idd. B-stijl, klopt als een bus! De sensoren liggen in het zijvak van de bijrijder te wachten op mijn bevindingen de komende tijd  ;)

Maar de zekeringen zitten er weer in hoor, maar voor 's nachts haal ik ze er dus wel nu even telkens eruit, de buren hebben er flink last van gehad begreep ik van een aantal. Erg vervelend. Dus nu staat de auto gewoon hier op de zaak met alle zekeringen erin om te testen en vanavond laat thuis haal ik ze er weer uit.

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

BBS

En toch zou de wagen niet op alarm mogen staan als je de bestuurdersdeur met de sleutel op slot draait :eusa_think:
Volvoloos....

Marty__Mouse

Ja echt vreemd Bert-Jan. Dat zou je normaal ook niet verwachten..

Zou dat iets met het Canbus systeem te maken kunnen hebben?

Hoe dan ook, met de afgekoppelde bewegingssensoren in de B-stijl kreeg ik zojuist alsnog een vals alarm...  >:(

Dus ik heb de dealer al gebeld voor de sireneset met noodstroomaccu, die ga ik als eerste vervangen nu. Die gaf tenslotte ook al lang een foutcode in VIDA.

Wat ik me wel af vraag, stel dat ik ook vaker dergelijke problemen krijg en er zit een werkende noodstroomaccu, dan kan ik de zekering wel verwijderen maar blijft het alarm dan alsnog afgaan of kan het wel uitgeschakeld worden?

UserID25761

Citaat van: Marty__Mouse op 21-01-2016 09:32:58

Dus ik heb de dealer al gebeld voor de sireneset met noodstroomaccu, die ga ik als eerste vervangen nu. Die gaf tenslotte ook al lang een foutcode in VIDA.

Mijn sirene geeft nu al vier jaar een foutmelding in Vida  :eusa_think:
Ik heb echt nooit vals alarm, ja wel  ;D als er weer een vervelende vlieg in de auto zit.

Marty__Mouse

Citaat van: NickGR op 21-01-2016 09:36:53

Ik heb echt nooit vals alarm, ja wel  ;D als er weer een vervelende vlieg in de auto zit.

Had ik ook nooit tot gisternacht... De accu's schijnen naar verloop van tijd te barsten en die vloeistof loopt dan over de printplaat met alle gevolgen van dien..
En juist omdat die stroring er al jaren in zit heb ik die als eerst maar eens aangepakt. Zeker nu ik weet dat de interieursensoren niets kunnen waarnemen omdat die zijn afgekoppeld..  :)

UserID25761

Citaat van: Marty__Mouse op 21-01-2016 09:41:49

Had ik ook nooit tot gisternacht... De accu's schijnen naar verloop van tijd te barsten en die vloeistof loopt dan over de printplaat met alle gevolgen van dien..
En juist omdat die stroring er al jaren in zit heb ik die als eerst maar eens aangepakt. Zeker nu ik weet dat de interieursensoren niets kunnen waarnemen omdat die zijn afgekoppeld..  :)

Hmm stof om over na te denken  :eusa_think:

Marty__Mouse

Citaat van: NickGR op 21-01-2016 09:43:15
Citaat van: Marty__Mouse op 21-01-2016 09:41:49

Mijn sirene geeft nu al vier jaar een foutmelding in Vida  :eusa_think:
Ik heb echt nooit vals alarm, ja wel  ;D als er weer een vervelende vlieg in de auto zit.

En juist omdat die stroring er al jaren in zit heb ik die als eerst maar eens aangepakt. Zeker nu ik weet dat de interieursensoren niets kunnen waarnemen omdat die zijn afgekoppeld..  :)

Hmm stof om over na te denken  :eusa_think:

Ja vond ik dus ook...  ;D ;D

Maar nu ben ik dus aan het zoeken waar ik dat stukje gelezen heb over dat openbarsten van de accu (vond het namelijk ook best aannemelijk) maar kan het zo snel niet meer weer vinden..  

Edit:

Hier kan ik wel wat vinden:
http://www.volvov70forum.nl/topic.php?t=2057

Alleen hebben ze het hier over het inleren van het alarmsysteem nog weer.
Zou ik dat zelf kunnen m.b.v. VIDA of typisch gevalletje dealer dit. Iemand ervaring?

BBS

Ik meen iets te herinneren dat je aan het knipperpatroon van het ledje bij het raam kunt zien waarop het alarm is afgegaan...
Iemand heeft het jaren geleden eens een keer gezegd maar ik heb geen idee meer wie :eusa_think:

Ik moet zelf ook een nieuwe sirene monteren omdat de accu het aan het begeven is. En aangezien mijn wagen mij lief is, mag 'ie rustig lawaai maken als het nodig is. ;D
Volvoloos....

UserID25761

Citaat van: BBS op 21-01-2016 09:44:32
Ik meen iets te herinneren dat je aan het knipperpatroon van het ledje bij het raam kunt zien waarop het alarm is afgegaan...
Iemand heeft het jaren geleden eens een keer gezegd maar ik heb geen idee meer wie :eusa_think:

jup! hij knippert een bepaald patroon na een alarm melding, hier zou je uit kunnen opmaken welke sensor het alarm heeft geactiveerd

UserID25761

Citaat van: Marty__Mouse op 21-01-2016 09:44:25
Alleen hebben ze het hier over het inleren van het alarmsysteem nog weer.
Zou ik dat zelf kunnen m.b.v. VIDA of typisch gevalletje dealer dit. Iemand ervaring?

Voor zo ver ik begrepen heb kan je die sirene een op een overzetten maar, hoe dat zit bij canbus  ???

Marty__Mouse

Ok.. Ik las alleen in het serviceboekje dat wanneer dat ledje zo'n 15 seconden knippert na het starten er een probleem is met het alarmsysteem.
En dat klopt als een bus, want iedere keer als ik de auto start knippert dat ledje een bepaalde tijd.

Hier staat ook nog een stukje over het lekken van de accu's:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,78675.msg1640600.html#msg1640600

Alleen het inleren van een nieuwe sirene-unit moet ik dus even uitzoeken.

EDIT
Ho wacht je was me net voor Nick!  ;D

Maar geldt dat ook als ik de unit met sirene, accu en printplaat wissel?
Ik heb geen idee hoe zo'n ding er überhaupt uitziet dus geen verstand ervan...
Zal het eens navragen bij de dealer vanmiddag.

UserID25761

Citaat van: Marty__Mouse op 21-01-2016 09:50:18

EDIT
Ho wacht je was me net voor Nick!  ;D

Maar geldt dat ook als ik de unit met sirene, accu en printplaat wissel?
Ik heb geen idee hoe zo'n ding er überhaupt uitziet dus geen verstand ervan...
Zal het eens navragen bij de dealer vanmiddag.

Ik ben benieuwd

UserID25761

Citaat van: BBS op 21-01-2016 08:47:23
En toch zou de wagen niet op alarm mogen staan als je de bestuurdersdeur met de sleutel op slot draait :eusa_think:

Oh en dit is ook inderdaad een beetje vreemd.