Nieuw lid...met wat vraagtekens,

Gestart door Spin!, 25-08-2004 13:50:25

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Hallo iedereen, eindelijk ben ik dan lid geworden van 'De' 850 club! Vorige week formulier op de bus gedaan. Ik rij een 850(sedan) 2.5i 20V en volgens de gegevens met 193 PK, en dat is wel lekker! Voorheen altijd 440 gereden, alleen eens 850, altijd 850, dus die staat nu weer op de stoep. Vroeger ( en dat is toch al weer 5 jaar geleden ) reden mijn ouders ook 850, 2.5 GLT 170pk, en het verschil in power merk je toch best wel. Ik heb mijn roffel gekocht bij Broekhuis in Emmen. Ik heb nog een aantal vragen over mn karretje:

-Hebben meerder leden/lezers ervaring met Broekhuis?
-Ik heb een ABS lampje dat soms gaat branden, en als je opnieuw start dan gaat ie uit. Bij de dealer hebben ze al veel gedaan, maar het blijft terugkomen. Van vervangen van de ABS sensoren tot aan de regelunit. Weet iemand hier meer van?
-Tevens ben ik nog op zoek naar zo'n stoere sneeuwschuiver wat met een R-Bumper noemt. Kleur maakt niks uit, maar als het even kan in Nautic Blue. Die krengen zijn nergens te vinden, niet bij Rima, Geenacker, enz enz enz. Wie kan mij helpen?

Tot snel op 1 van de meetings! ik denk dat ik zo enthousiast ben over 850's dat ik een actief lid ga worden!

Groetjes,

Rutger!

www.vm-parts.nl

thuur

Welkom!

ABS lampje: heb je hier iets aan?
http://www.volvo850forum.com/index.php?board=28;action=display;threadid=5571

Tevens een vraagje voor jou: Wat is er aan die 20V gebeurd zodat hij nu 193pk produceert?

Gr 8)

TTT242

Een lage druk turbo bij gebouwd zeker ;D
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Spin!

Volgens mij is dat vrij normaal, het is gewoon een zuiver uitgebracht type. Ik kom ze ook nu en dat tegen op de autotrack/trader sites tegen. Ikzelf heb geen fratsen uitgehaald om er 193 pk van te maken.

www.vm-parts.nl

)()()sT

Citaat van: Spin op 25-08-2004 14:15:34
Volgens mij is dat vrij normaal, het is gewoon een zuiver uitgebracht type. Ik kom ze ook nu en dat tegen op de autotrack/trader sites tegen. Ikzelf heb geen fratsen uitgehaald om er 193 pk van te maken.

Welkom op het forum!!

Bij mijn weten heeft een (turboloze) 2.5 20v altijd 170 pk hoor! De motor met 193 pk is idd. die met lage druk turbo (2.5T)...

Of heb ik wat gemist al die jaren  ;)

s©ub@

je "sneeuwschuiver"  zou je misschien bij bedrijven als Nordicar of EstateService kunnen vinden; welkom op het forum en bij de club natuurlijk!
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Sbv

@Spin,

Mijn 850 komt bij Broekhuis Ermelo vandaan, wat wil je weten evt ? tot op heden bij mij erg goede behandeling. Een aantal garantie zaken zijn zonder probleem opgelost.

denkweb

Mijn auto is jaren onderhouden door Broekhuis Ermelo. Geen klachten... integendeel, konden recentelijk nog de hele onderhoudshistorie opduikelen van mijn bolide...

Spin!

Ikzelf heb ook absoluut geen klachten, service is ook uitstekend. Toen ik voor mijn vervanging van de ABS sensoren mn 850 moest achterlaten kreeg ik netjes een gloedjenieuwe V40 T4 mee, dat rijdt ook best wel, maar niks vergeleken met 850. Ik heb em dus in Emmen gekocht terwijl ikzelf uit Beuningen ( nabij Nijmegen ) kom, waarom ik het zo ver zocht, is omdat het simpelweg een koopje was. 140.000 op de teller, alles erop en dr aan. Dus dat moest gewoon gekocht worden. Voorheen altijd onze volvo's bij van Aarle gehaald. Ik was al langer op zoek naar een 850, maar toen mijn 440 het begaf ( dacht echt dat ie dood was, maar achteraf moest alleen de dynamo gereviseerd worden ) besloot ik gelijk maar om een 850 aan te schaffen. Inmiddels was mn 440 al weer gerepareerd en toen zat ik met 2 auto's, best aso voor een broekkie van 22 jaar. Maar goed, ik kan maar in 1 auto tegelijk rijden en de voorkeur was ook niet moeilijk, de 440 ging eruit...mn 1e volvo, dat deed toch wel zeer!

www.vm-parts.nl

Reitse

Ben een paar keer bij Broekhuis in Emmen geweest, prima mensen die je netjes behandelen. Ook toen ik een fout had gemaakt door een onderdeel bij hun te bestellen wat mijn afleverende dealer uit Raalte had moeten leveren onder garantie. "We lossen het onderling verder wel op".

Spin!

Heb zojuist mn T-5R bumper besteld, wel veel eurie maar wel gelijk in goede kleur gespoten. Dus als er nog iemand op zoek is naar een originele bumper, met mistlampuitsparingen...laat het maar even weten!

www.vm-parts.nl