Winterbanden : A-merk of bijv. Falken?

Gestart door Luc, 11-07-2012 11:47:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

T5turbo

Citaat van: Luc op 24-07-2012 12:10:27
Historisch en cultureel gezien bestaat Scandinaviƫ uit de lidstaten van de Noordse Raad: Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden. In het Deens, Noors en Zweeds wordt dit aangeduid als "Norden" en in het Fins als "Pohjoismaat".

Aldus nl.wikipedia.org

Voor het gemak laat je de rest ff weg wat er boven staat in Wiki?  ;)
Finland hoort er niet bij, maar maakt verders niet uit.  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

T5turbo

Citaat van: mehn op 24-07-2012 12:19:43
Citaat van: T5turbo op 24-07-2012 12:07:37
Citaat van: Sbv op 11-07-2012 11:59:34
Vrouwlief rijdt met de S70 op Nokian WR-G2(215-45-17 op Comets). Zeer goede band bij sneeuw en prut en op de S70 stil, ik heb ze ook op mijn V70n en dan zijn ze mij wat te lawaaierig, maar dat zal aan de auto liggen vermoed ik.
Er is inmiddels een opvolger. Nokian is prima betaalbaar en komt uit Scaninavie.

Fout. Ze komen uit Finland.   ;)
Finland is geen Scandinavie.

Ik rij ook op Nokia's in de winter. Niks mis mee en hier heb je pas echt ijs en sneeuw.

Dat is mij toch te gevaarlijk :P

Vooral het model 3310 doet het goed. Erg veel grip.   ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Lindert Bogers

Haha, erg grappig  :eusa_think:

Iemand heeft een serieuze vraag over winterbanden en we eindigen bij een Nokia 3310 (een bedrijf wat naast SAAB ook zowat verdwenen is ).

Bandenmaat is afhankelijk van type auto, voorwiel aangedreven, grote of kleine maat band (hoogte van de band speelt ook een rol).

Nokia is een prima band, kijk ook maar naar de tests (zie ook de maat). Michelin is nu ook goed met de winterbanden, was vroeger minder. Hier betaal je nu ook voor ! Idem voor Continental & Vredestein.

Winterbanden nodig  ;D

Jans Duiven

Citaat van: Sbv op 11-07-2012 11:59:34
Vrouwlief rijdt met de S70 op Nokian WR-G2(215-45-17 op Comets). Zeer goede band bij sneeuw en prut en op de S70 stil, ik heb ze ook op mijn V70n en dan zijn ze mij wat te lawaaierig, maar dat zal aan de auto liggen vermoed ik.
Er is inmiddels een opvolger. Nokian is prima betaalbaar en komt uit Scaninavie.

Prima band die Nokian WR G2. Echter is het is geen 'echte'  winterband maar een 'all weather plus' band.

Jans Duiven

Citaat van: BPC op 27-07-2012 15:55:28
Haha, erg grappig  :eusa_think:

Iemand heeft een serieuze vraag over winterbanden en we eindigen bij een Nokia 3310 (een bedrijf wat naast SAAB ook zowat verdwenen is ).

Bandenmaat is afhankelijk van type auto, voorwiel aangedreven, grote of kleine maat band (hoogte van de band speelt ook een rol).

Nokia is een prima band, kijk ook maar naar de tests (zie ook de maat). Michelin is nu ook goed met de winterbanden, was vroeger minder. Hier betaal je nu ook voor ! Idem voor Continental & Vredestein.

Winterbanden nodig  ;D


Hahahahaa!  ;D

Luc

Ik ga een gokje wagen, zojuist de Falken HS449 215/45 R17 91V XL, de opvolger van de 439 dus, besteld.
108,50 per stuk, ff wat anders dan meer dan 200,- per band voor bijvoorbeeld de TS-830. Volgende week ff laten monteren en t zal wel november worden schat ik, voordat ze eronder komen.
Laat ik dan wel weten wat ik er van vind.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Luc

Ze zijn binnen. Maar wanneer ga ik ze onder de auto gooien? Voorlopig blijft het ook 's nachts nog ruim boven de 7 graden, al kan dat zomaar om slaan.
Heb afgesproken dat ik maandag 15 Oktober de banden door mn vaste garage, om de Titans laat trekken en dat ze dan gelijk de Comets wisselen voor de Titans, met die nieuwe winterbanden dus.
Zij tillen de hele auto op en wisselen 4 wielen in 10 minuten, ik moet er toch zijn om de banden om de velgen te laten trekken, voor die paar extra centen ga ik niet in mn oprit liggen klooien.
Mocht het half Oktober nog steeds zo'n mooi weer zijn als nu, trekt de garage wel de banden om de Titans, maar neem ik ze weer mee huiswaarts. Dan wissel ik ze zelf wel als het nodig is.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Jans Duiven

Ik heb geen enkele ervaring met de winterbanden van Falken,
wel met de Falken zomerbanden ZE914 en de FK453.

Ik vond ze prima de eerste 4000 km maar daarna zijn het gewoonweg geen fijne banden meer.
Trouwens in de grotere maten vanaf 17 inch trillen ze behoorlijk na een nacht stilstaan met relatief koud weer (de z.g.n.ochtendsloffen).

Luc

We gaan het zien he. Ochtendsloffen, vooruit, dat neem ik erbij. Als ze het maar goed doen qua remweg, grip, e.d.
Zouden ze heel veel kabaal maken, zal ik dat zeker vermelden.

t Begint langzaamaan, goed fris te worden, 's nachts. Dus half October een afspraak maken om 4 banden om de velgen te laten trekken, en omdat ik er toch ben, gelijk gewoon de wielen wisselen, lijkt me nog niet zo verkeerd.

De langetermijn weersverwachting ziet er niet gruwelijk slecht uit, sterker nog, wellicht krijgen we een winter zonder sneeuw en met verrekte weinig vorst. En dan staat je kar wel op winterwielen. Het zij zo in mijn geval. Voor niks, dat dan wel. In elk geval zal ik mooie foto's maken kunnen.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

The Volvoboy

Wij rijden 's winters op Michelin Alpin A4's in 195/65/R15, naar volle tevredenheid. In de sneeuw en prut gewoon fantastisch, je komt overal doorheen, de grip is echt super! Op droog wegdek ook super! Weggedrag is prima, en ze zijn zelfs stiller dan de zomerbanden.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Misha

Citaat van: Hans Duiven op 19-09-2012 12:56:04
Ik heb geen enkele ervaring met de winterbanden van Falken,
wel met de Falken zomerbanden ZE914 en de FK453.

Ik vond ze prima de eerste 4000 km maar daarna zijn het gewoonweg geen fijne banden meer.
Trouwens in de grotere maten vanaf 17 inch trillen ze behoorlijk na een nacht stilstaan met relatief koud weer (de z.g.n.ochtendsloffen).

Kijk, dat was mijn ervaring dus ook.
Als je ze koopt ben je blij verrast; na 4000 a 5000 km worden ze inderdaad slecht en vervelend.
Echt leuke banden voor leuke resultaten in bandentests.  ;)

Overigens heb ik nu Michelin Pilot Primacy HP : die kunnen er ook wat van in afrolgeluid en ochtendsloffen.

Dure band en niet zo geweldig dus, terwijl zijn voorganger (De Pilot Primacy) juist heerlijk recht en extreem stil was.
Die kwam alleen wat grip tekort, daar is de HP beter.


EDIT: het zijn natuurlijk geen winterbanden.. :eusa_shifty:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Lindert Bogers

Idd mooi voor de tests die Falkens.

Heb ik er nooit problemen, echter weet ik niet wat er gebreurd naar een paar dkm's

Had het met de FK452 andersom, in het begin hoop gepiep en gekrijs daarna fijne band.

Graag zie ik de reactie op de HS449, vorig jaar best veel HS439 verkocht. Evt ook per pm.

Met de prijs zit Falken zeer goed, uit de tests komen ze ook goed als nieuwe band ?

StefanCJ

Zelfde ervaring met de Falken 452. De eerste 4000km perfect, daarna een stuk minder. Ik zal er geen winterbanden van kopen.

Turbobiker

Citaat van: Luc op 19-09-2012 12:46:15
Ze zijn binnen. Maar wanneer ga ik ze onder de auto gooien? Voorlopig blijft het ook 's nachts nog ruim boven de 7 graden, al kan dat zomaar om slaan.
Heb afgesproken dat ik maandag 15 Oktober de banden door mn vaste garage, om de Titans laat trekken en dat ze dan gelijk de Comets wisselen voor de Titans, met die nieuwe winterbanden dus.
Zij tillen de hele auto op en wisselen 4 wielen in 10 minuten, ik moet er toch zijn om de banden om de velgen te laten trekken, voor die paar extra centen ga ik niet in mn oprit liggen klooien.
Mocht het half Oktober nog steeds zo'n mooi weer zijn als nu, trekt de garage wel de banden om de Titans, maar neem ik ze weer mee huiswaarts. Dan wissel ik ze zelf wel als het nodig is.

Als het monteren zo snel gaat: als ze sneeuw gaan voorspellen. Onder alle andere omstandigheden zijn goede zomerbanden veiliger dan winterbanden. Dat van die 7 graden heeft alleen de AMWB nog niet door dat het achterhaald is... .
De Tussenpaus

Lindert Bogers

Is niet helemaal waar. Een goede zomerband kan nog niet tippen aan een goede winterband in de sneeuw.

Waarom heeft een winterband anders zo open loopvlak, dit is toch om de sneeuw eruit te gooien ?

Zomerband komt vol te zitten, of blijft op de sneeuw doorspinnen. Kijk eens naar het profile van deze band:

http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=21420467.107.26994&typ=R-104420&ranzahl=4&Breite=205&Quer=45&Felge=17&weiter=0&last_sort=preis&kategorie=6&Ang_pro_Seite=50&sort_by=preis_down&Transport=P&dsco=107&sowigan=So

Zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen.