Adapterringen en aanverwante zaken voor luidsprekers V70 1999

Gestart door Arnie82, 17-07-2012 21:30:50

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Originele Dynaudio voor V70 zit dacht ik rond de 650 euro compleet met uit mijn hoofd 8 speakers.

Ries van de Zilverschuit

Dat kostten ze nieuw ja, een half jaar geleden. En toen waren ze ineens op.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Sbv

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 20-07-2012 09:55:48
Dat kostten ze nieuw ja, een half jaar geleden. En toen waren ze ineens op.
Klopt. Mogelijk dat er ergens nog een setje ligt bij een dealer in Nederland. In het classic magazijn in Zweden is het op.
Ik durf voor Belgie of Duitsland niet te zeggen of er ergens nog een setje ligt

Arnie82

Citaat van: Marty__Mouse op 20-07-2012 09:04:25
Over de inbouwdiepte kan ik je morgen waarschijnlijk meer vertellen, dan ga ik aan het hobbieën ik heb nl ook speakers met zo'n 7 cm diepte.. Èn dezelfde ringen die jij laat zien btw..

Ben benieuwd... Focal hoor ik veel goede dingen over! Qua inbouwdiepte zitten de JBL's op zo'n 6cm dus ik ga er van uit dat het wel goed gaat komen. Ik meen dat Focal ook een serie heeft met een lage inbouwdiepte?
Anyway... veel plezier met het hobbieën ;)
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Marty__Mouse

Over dat Dynaudio heb ik ook maar gehoord dat dat rond de 1000,- zit.. Vandaar mijn bewering.. En dan ben ik nu met een kleine € 500,- voor alleen de speakers goedkoper uit... Een goede versterker, subwoofer en headunit heb ik al.. Vandaar mijn keuze..

@Arnie; ik heb in mijn Saxo ooit JBL gehad er tevreden over hoor! Daarna in m'n vorige auto heb ik me laten verleiden tot Hertz (JL audio) ik heb dat voor m'n gevoel altijd hetzelfde ingeschaald als JBL. Was er ook erg tevreden over...

Maar heb in de kast naar Pioneer, Hertz en Focal geluisterd bij de audiozaak hier en Pioneer valt sowieso af.. Hertz klinkt dan echt wel goed, maar Focal sprong er toch wel tussenuit. Vond het erg warm klinken en mooi vol geluid.. Dus heb me een mooie prijs laten maken en nu benieuwd hoe dit gaat klinken..

Voor zover ik heb kunnen nagaan is de inbouwdiepte zo'n 7 cm.. Dus hoop dat ik uitkom.. (Erg zware speakers ook trouwens..)

Ben alleen aan het dubben over de locatie van de tweeters, of ik ze in het dashboard zal plaatsen op de originele plaats of op de kapjes bij de spiegels.. Tijdens het installeren maar eens bekijken..
Zal in mijn thread wat foto's plaatsen zodra het klaar is..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Citaat van: Arnie82 op 20-07-2012 10:48:09
Citaat van: Marty__Mouse op 20-07-2012 09:04:25
Over de inbouwdiepte kan ik je morgen waarschijnlijk meer vertellen, dan ga ik aan het hobbieën ik heb nl ook speakers met zo'n 7 cm diepte.. Èn dezelfde ringen die jij laat zien btw..

Ben benieuwd... Focal hoor ik veel goede dingen over! Qua inbouwdiepte zitten de JBL's op zo'n 6cm dus ik ga er van uit dat het wel goed gaat komen. Ik meen dat Focal ook een serie heeft met een lage inbouwdiepte?
Anyway... veel plezier met het hobbieën ;)

De inbouw diepte van de Focals is stiekum toch een drama... Iets van 8 cm uiteindelijk... Heb dus de inbouwringen moeten verhogen om het e.e.a. passend te krijgen.. Ik weiger dan ook om andere speakers te kopen ;D

Hier zie je het e.e.a. omschreven met foto's:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58294.msg1247224.html#msg1247224
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Arnie82

een update omtrent de audio install (met opmerkelijke Dynaudio wending) heb ik in mijn Blog gezet...
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey