Rolluiken cleaner?

Gestart door Kingfisher, 21-07-2012 22:32:21

Vorige topic - Volgende topic

Kingfisher

In het kader "geen vraag zo gek of er is hier altijd wel een nuttig antwoord te verkrijgen", de volgende:

Ik moet komende week nodig eens de cassetten van de rolluiken aan m'n huis gaan schoonmaken.
Deze waren 4 jaar geleden bij montage mooi wit maar inmiddels door de weersinvloeden een beetje zwarter geworden (vieze strepen etc.). Volgens mij zijn die dingen van aluminium, maar waar kan je dat het beste mee cleanen? Water en sopje zal zeker niet afdoende zijn vrees ik, maar schuurmiddel lijkt me ook geen goed plan.

Tja, de huishoudschool heb ik overgeslagen maar er is hier vast iemand met ervaring  ;D

big ben

Ik maak het altijd schoon met dasty  :D en daarna behandelen met wax.

Ludo

Na 4 jaar zonder onderhoud, zou ik ook niet meer wakker liggen van vieze strepen...  :eusa_doh:

;D

peteRRR

Jiff en daarna in de wax zetten. :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

mjansen

's morgens vroeg (Als het nog vochtig is) met een emmer warm water en autoshampoo, dan heb je ze zo schoon.
Daarna in de autowas zetten en dat meerdere keren per jaar doen.

-D©©©L-

Thys

Eh?
"Speedball is het gelijktijdig intraveneus toedienen van heroïne en cocaïne. Het gevaar van speedballs is onder andere het sneller uitwerken van cocaïne met een potentieel dodelijk respiratior depressie veroorzaakt door het effect van heroïne."

:eusa_think:

henry classic v70

En dan een vraagje er achteraan; hoe maak je "makkelijk" de binnenkant schoon? (als ze uitgerolt zijn dus)
Bij ons kan het raam dan maar enkele cm's open...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marty__Mouse

Citaat van: Thys op 21-07-2012 23:44:22
Eh?
"Speedball is het gelijktijdig intraveneus toedienen van heroïne en cocaïne. Het gevaar van speedballs is onder andere het sneller uitwerken van cocaïne met een potentieel dodelijk respiratior depressie veroorzaakt door het effect van heroïne."

Haha... Misschien ga je er wel heel hard van poetsen.... ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Tjalling

Citaat van: henry classic v70 op 22-07-2012 00:06:45
En dan een vraagje er achteraan; hoe maak je "makkelijk" de binnenkant schoon? (als ze uitgerolt zijn dus)

eerst je raam eruit halen
laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

pwassink

Citaat van: Marty__Mouse op 22-07-2012 09:38:59
Citaat van: Thys op 21-07-2012 23:44:22
Eh?

Haha... Misschien ga je er wel heel hard van poetsen.... ;)

ik moet toegeven dat speedball een geweldig product is, heb ermee mogen werken en t is werkelijk superspul voor die toepassing..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Spin!

Onze rolluiken rollen 'naar buiten' op. Als ze aan de gevel hangen (in een bak) dan kan je de kap van de bak afschroeven. De zichtbare kant zie je aan de binnenkant zitten. Zo heb ik mijn rolluiken aan de binnenkant schoon gemaakt. Steeds een stukje uitrollen en schoonmaken.

Paar schroefjes, karweitje van niks. Als je dan toch de boel open hebt liggen, vet dan gelijk de draaiende delen in. Na het schoonmaken liepen de rollers wat stroever en gingen ze wat piepen. Heb de boel weer los moeten halen en ben 'los gegaan' met WD40. Rollen weer als nieuw!

www.vm-parts.nl

hathü

Citaat van: mjansen op 21-07-2012 23:15:07
's morgens vroeg (Als het nog vochtig is) met een emmer warm water en autoshampoo, dan heb je ze zo schoon.
Daarna in de autowas zetten en dat meerdere keren per jaar doen.

Mee eens.

henry classic v70

Citaat van: Spin! op 22-07-2012 09:46:21

Onze rolluiken rollen 'naar buiten' op. Als ze aan de gevel hangen (in een bak) dan kan je de kap van de bak afschroeven. De zichtbare kant zie je aan de binnenkant zitten. Zo heb ik mijn rolluiken aan de binnenkant schoon gemaakt. Steeds een stukje uitrollen en schoonmaken.

Paar schroefjes, karweitje van niks. Als je dan toch de boel open hebt liggen, vet dan gelijk de draaiende delen in. Na het schoonmaken liepen de rollers wat stroever en gingen ze wat piepen. Heb de boel weer los moeten halen en ben 'los gegaan' met WD40. Rollen weer als nieuw!

Zit net te kijken en dat is bij ons ook zo, inderdaad kap eraf draaien en de lamellen één voor één schoonmaken
Thanks ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Kingfisher

Thanx, ook namens de vrouw des huizes!
We hebben weer wat te doen de komende dagen.

Nu eerst nog even de hoogtevrees overwinnen.......  :eusa_shifty: