contactslot cilinder

Gestart door victorschut, 23-07-2012 18:58:49

Vorige topic - Volgende topic

victorschut

Mijn v70 xc automaat heeft kuren met het contact slot. Dit heb ik ook gehad met mijn vorige v70 en daar moest de ANWB bijkomen. Ik heb toen een nieuw passend cilinderslot besteld en laten monteren. Bij de sloop van mijn auto heb ik die gedemonteerd. Ik hoopte vandaag het slot te kunnen vervangen maar het lijkt erop dat het stuur eraf moet en de cilinder met het gehele gietijzeren gedeelte vervangen moet worden. :eusa_wall: :eusa_wall:
Is er een tip / truc hiervoor?

MvG

Victor

Ps de startring om het slot heb ik ook bewaard.

UserID6342

Contactslot zit vast met 2 breekboutje welke losmoeten. Als je het slot wilt vervangen word dit compleet geleverd incl. het onderste alu gedeelte waar het contactslot dus inzit.  Je kunt niet alleen 'even' het slotje vervangen zoals bij een 850.

victorschut

Hoi Dirk,

Dus moet ik ook het aluminium overzetten en daarvoor moet de sleepring van het stuur eraf. Dus moet het stuur gedemonteerd worden, anders kom ik er heel moeilijk bij. Moet ik ff zoeken hoe ik het stuur demonteer zonder dat de airbag ontploft.

Bedankt

Groet

Victor

Ewout Schalkwijk

Altijd eerst de min pool van je accu verwijderen voor je zulk soort klusjes doet. Vijf minuutjes wachten en je kunt beginnen.
Volgens Volvo verwijder je de min pool terwijl je contact in stand I staat, en bij het aansluiten van de min pool dient je contact in stand II te staan (lichten aan), dit om vervelende piekspanningen in je boordnet op te vangen.

Suc6,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein