Tik / klik bij loslaten koppeling

Gestart door Henk855, 23-07-2012 20:52:46

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Nadat ik de koppeling heb ingetrapt hoor ik na loslaten een tik / klik ergens in of bij de bak, alleen met draaiende motor. Met koude bak hoor ik het eigenlijk niet maar eenmaal op temperatuur bij het loslaten van de koppeling een tik / klik. Tijdens het rijden valt het alleen maar op als ik heel rustig rij en schakel bv file.
Auto schakelt verder prima

855R van 96
M59 bak

Bij 327.000 koppeling volledig vervangen bij Broekhuis Volvo, stand nu 438.000

Iemand een idee?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

peteRRR

Met laag overschakelen hoor je vaak wel klik/klak geluiden dat was bij de oude bak die onder de 850 zat en ook met de bak die er nu onder zit met een 60.000 km er in.
Lijkt wel soort speling in het aangrijp punt van de bak zelf,in hogere toeren hoor je dan weer niets als je schakelt en de koppeling op laat komen.

Ook als je de auto op de krik/steun zet en je beweegt het wiel van links naar rechts hoor je ook wel dit zelfde geluid,hoe dit technisch in elkaar zit weet ik niet precies,....als ik dit juist heb
trouwens. ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ludo

Citaat van: Henk855 op 24-07-2012 07:40:33
Helemaal niemand die enig idee heeft omtrent het probleem?

Ben ook benieuwd, ik heb exact hetzelfde.
Druklager zegt men, terwijl die net nieuw is, de oude met ±40.000km en andere bak had het ook.  ::)

peteRRR

Hier ook een R koppeling met drukgroep wat er net een tuf en een roggel in zit. ;D
Is het niet het geluid wat je ook hoort als je ontkoppelt hebt op zeer lage toeren en dan met je gas een beetje op en neer,...dan hoor je toch ook klikerdieklak geluiden?

Wat is dat dan voor een geluid? ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

Het geluid wat je hoort is de speling die in het differentieel zit, dit is geen enkel
propleem.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Henk855

Citaat van: Jack v op 24-07-2012 13:21:02
Het geluid wat je hoort is de speling die in het differentieel zit, dit is geen enkel
propleem.

Jack, hoor je die speling ook als je stil staat met stationair draaiende motor
en je trapt de koppeling in en dan bij loslaten een klik?
855R

Jack v

Dat kan wel ja als je met koude bak de voorwielen op zou tillen kan er zelfs  1 gaan draaien terwijl de bak vrij staat. Hier staat natuurlijk geen aandrijving op, maar de olie neemt dan de bak mee rond.

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Henk855

Vind het een vreemd verschijnsel: Auto in zijn vrij, stationair draaiende motor.
Koppeling in getrapt bij loslaten een klik, laat ik de koppeling heel langzaam op komen geen klik.

Erg vreemd.
855R