Ik kom er niet meer uit (opgelost dankzij Dirk) :)

Gestart door Julius C., 28-07-2012 09:19:11

Vorige topic - Volgende topic

solidnmgn

Citaat van: Eddy-E op 18-08-2012 13:22:10
Is er wel voldoende brandstof druk? dit ivm te schraal lopen en dan heet worden?
Ik kan me niet herrineren dat mijn koelvan ooit aanslaat , wil natuurlijk niet zeggen dat dat goed is , zelfs gisteren niet met file rijden en afgeladen auto.
Meter staat ook altijd op 3 uur maar dat schijnt ook kwaaltje te zijn toch?

Ik heb nu een maand of vijf een Roffel en kwam al vrij snel tot de conclusie dat Dirk een hoop weet. Van Dirk heb ik dan ook gehoord dat het een volvo keuze is geweest om de termperatuur meter altijd op 3 uur te houden. Mocht hij toch naar boven uitslaan is het al vaak te laat. Sommige forum leden rijden met een eigen ingebouwde temp meter.

Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Eddy-E

offtopic.   ja ik lees de blog van razorx wel eens echt leuk
850 2.5 10v 94

Julius C.

Ik heb Dirk ook al een PB gestuurd dus ik wacht rustig (redelijk rustig dan hé, ben beetje frusti na al mijn werk  :angel:) op antwoord.

Bedankt iig voor al het meedenken.
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

The Demon

Als je naar Dirk rijdt en je bent bang dat hij te heet wordt onderweg kan je ook de fan even direct op de accu aansluiten zodat hij blijft draaien.

Groet,
The Demon.

Jeroentjuh

Ff de fan op een andere manier aansturen en dan ff kijken wat de motor doet.....

Julius C.

Ach verwarming op max en blower ook...raampjes open, dakje open...kom je een heel eind!

Enige desonant is 30 graden buiten...  :eusa_wall:
Jij mag Vicki zeggen...

rpakuypers

Citaat van: Julius C. op 18-08-2012 14:09:07
Ach verwarming op max en blower ook...raampjes open, dakje open...kom je een heel eind!

Enige desonant is 30 graden buiten...  :eusa_wall:

Ik snap dat je er desolaat van bent maar een dissonant is het niet  .............. ;)

Groet,
Roger

snix

Julius C.

Jij mag Vicki zeggen...

Julius C.

Citaat van: rpakuypers op 18-08-2012 14:13:45
Citaat van: Julius C. op 18-08-2012 14:09:07

Enige desonant is 30 graden buiten...  :eusa_wall:

Ik snap dat je er desolaat van bent maar een dissonant is het niet  .............. ;)

Groet,
Roger

Ja zie het...touché.  :eusa_dance:
Jij mag Vicki zeggen...

snix

Is 20 min naar Dirk.. Met rijwind zou dat niet lukken??
Anders slepen.. of dirk lief aankijken ;)

Julius C.

Die 20 minuten naar Dirk dinsdag a.s. gaan ook nog wel lukken!  8)

Ik heb dit waarschijnlijk al sinds Mei. Reden dat ik het nu eigenlijk ontdekt heb was lekkage na wisselen tankje. Ik gebruikte de wagen namelijk nog geen 15000 p/j incluis vakantie's Frankrijk enzo (ik had een bedrijfswagen dus waarom ook meer rijden???). Ik ben afgelopen maand nog heen en weer naar Normandië geweest zonder enige manko's! Hierna heb ik de wagen een beurt gegeven en toen begon alle ellende eigenlijk. Vervangen van de thermostaat en het breken van het huis was de aanleiding voor alle werkzaamheden van de laatste weken.

Frustrerende is dat ik nu wel alle kuren aan de wagen heb gehad die op het forum worden geschreven en tot nu toe zelfs alles heb weten op te lossen c.q vervangen met de hulp van jullie tips, weetjes en complete handleidingen. Tot nu aan toe dan.

Ik ben niet helemaal onhandig, maar aan auto's sleutelen was een geheel nieuwe ervaring. Tot ik van Peugeot's naar Saabs en Volvo's promoveerde!
Jij mag Vicki zeggen...

Jack v

Bij Dirk is ie in goede handen en word het zeker opgelost.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

En is opgelost !  Ander expansievaatje erin, zekerheidshalve een extra massakabel en schakelaar er tussen gezet en alles werkt weer naar behoren, zoals Volvo het bedacht heeft.  Voordeel is nu wel dat er willekeurig op welk moment de fan erbij getrokken kan worden.  Maar auto deed alles prima zoals die het moest doen qua koeling nu.  Jules is weer blij onderweg naar huis toe ;D

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica