Meelooprol afgebroken

Gestart door zwaandekulas, 30-08-2004 20:01:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwaandekulas

Hoi, minder goed nieuws

De bovenste meelooprol is aan de bout afgebroken op weg naar het werk, het betreft deze waarover de V-snaar met zijn platte kant loopt.
Helaas zit het afgebroken deel met draad nog in het motorblok.
Ik heb nog maar 8000 km gereden met de wagen in een slordige 2,5 maand.
De wagen heeft de zgn 6 maand Volvo-garantie meegekregen.

Heeft iemand dit al tegen gekomen.
Heeft iemand een VADIS-beeldje waarop al die rollen te zien zijn ?
Ik zou willen weten of de draad waarvan sprake effectief in het motorblok zit of in een losneembaar deel.


Veel vragen he, tja, waarvoor dient het forum anders

Dank bij voorbaat,

Ik hou mijn hart al vast als ik er 6 maand en 1 dag mee zal gereden hebben  :P

Follow the smoke trail

konniekip

#1
die spanrol van de V-snaar is een beruchte. Of het ding piept, knarst of kraakt en in jouw geval breekt ie af... Hij zit met de schroefdraad in de spanrol-ophangings-device zal ik maar zeggen. Die kan je gewoon los bestellen bij volvo en kost meen ik rond de 80 euro.

mark20v

Voor een VADIS beeldje moet je andere wegen bewandelen. Dat de bout afbreekt is iets wat zelden voorkomt en waarschijnlijk komt door dé- en montage van de bout. Volgens mij zit deze overigens niet direct in het blok geschroefd maar op een soort schetsplaat. Als je er een moer oplast dan draai je het afgebroken stuk er zo uit...
Volvo separates men from the boys  

zwaandekulas

Bedankt voor de info, ik ben al gerustgesteld, ik vreesde al dat het ganse blok er uit moest om het afgebroken stuk draad er uit te boren.

Als ik goed gekeken heb moeten de servopomp en de alternator gedemonteerd worden om aan het stuk te kunnen (misschien ook de compressor van de airce ?)

Hoedanook, hartelijk dank nogmaals
Follow the smoke trail

zwaandekulas

Nu loopt ie weer, hoera.

De oorzaak lag in het frame waarop alle agregaten vast zitten. Deze was gebarsten, daarmee dat de rol los gekomen is.

Volvo garage heeft alles onder garantie kunnen doen.
Ze hebben zelfs de airco bijgevuld (de compressor moest er blijkbaar ook af).

Bollen maar weer, bijna 300d km.
Follow the smoke trail

zwaandekulas

Weeral balen ... kijk ik effe onder mijn wagen en de bodemplaat foetsie, waarschijnlijk hebben die kerels bij het herstellen van vorig euvel in hun haast de bodemplaat vergeten er terug op te vijzen.

Er zaten wel al barsten en zo in maar zonder bodemplaat vind ik het maar link voor de radiator.

Heeft iemand die al ooit vervangen (ik vraag mij af wat ze voor dat stuk plastiek vragen) ?
Follow the smoke trail

konniekip

moest 120 euro aftikken voor bodemplaat + montage ;)

mark20v

Die platen zijn idd duur, maar ik heb bij een ander merk al bedragen voorbij zien komen van meer als 260 euro. Terwijl het een vierkante dunne plaat was. Dan heb je bij volvo toch maar mooi voor minder geld een mooie gevormde plaat :-*
Volvo separates men from the boys  

zwaandekulas

Ik heb de indruk dat ze bij volvo hard moeten gelachen hebben toen ik de wagen kocht. Heb weer effe onder de wagen gelegen en het volgende is aan het licht gekomen.

Stofhoes rechtsvoor aan het wiel gescheurd (hoe dit aan de "onafhankelijke" keuring in belgie is voorbij gegaan weet ik ook niet, waarschijnlijk acute blindheid)

De buitenmantel van de lekleidingen van de injecteurs is ernstig afgesleten door wrijving met elektrische kabels en andere delen. Stel je voor je rijdt zo de mont blanc tunnel binnen en ...

De onderste motorsteun rechts is gewoon opgelost door de olie. (de bovenste heb ik al vervangen)

De remblokken vooraan zijn maar 2 mm dik meer.

De schokdemper rechts voor is vettig, waarschijnlijk afdichting die het begeven heeft.

Ik denk dat er een grille voor mijn radiator zat in de bumper, kan dit ? ik zie twee open schroefgaten onderin de bumper en sleuven in de bodemplaat. (een open gat dus tussen de twee mistlampen in)

Nu weet ik ook waarom ze enkel 6 maand garantie geven op de motor en de aandrijflijn. De rest is gewoon allemaal aan vervanging toe

Weer werk aan de winkel. Een ding is zeker, niemand krijgt nog de sleutels van mijn wagen, en zeker geen erkende volvo garage, de beste manier om van een goed ontworpen wagen een rammelkast te maken.

De leidingen liggen zo los onder de motorkap, is dat echt teveel moeite om slangklemmen,  afschermplaten, expansievat, ... enz terug op hun plaats te monteren. (En zeggen dat de niet technisch aangelegde mensen dan doktershonoraria betalen om hun wagen te onderhouden, grof)



Follow the smoke trail

TTT242

Wat je hier noemt zijn bijna allemaal normale slijtage aan de wagen na X aantal km. Als je die allemaal tegelijk moet vervangen kom je aan een behoorlijke kost. Ik zorg dat m'n wagen volledig in  orde is. Als er iets aan mankeert, dan vervang ik het dadelijk. Zo kom je niet na een jaar met  het uitstellen van problemen niet tot de conclusie dat het je een fotuin gaat kosten. Als je alles bij elkaar telt ik ook wel, maar ondertussen gaat de auto wel gelijk een klok...
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

joep

Bij mij heeft de meelooprol ook de geest gegeven (254.000km)
Worden die rollen niet vervangen bij het vervangen van de ditributieriem?
Of staat dat er helemaal los van?

Gelukkig een bereidwillige wegenwacht gevonden die een nieuwe rol ging halen bij de dealer en de rol er ingezet heeft.
Kosten €35,- !

tdidude

Zelf ook niet veel goede ervaring bij Volvo dealer. Zijn echte vervangings mannen,  net zolang vervangen todat het probleem opgelost is. En dat alles tegen stevig uurloon. Komt naar mijn mening door het grote aandeel leaserijders dat bij volvo komt. Voor deze mannen maakt het uit wat het kost als de auto maar rolt. Zeer goede ervaring met de vakgarage. Dit heeft mij al vele honderden euro's en "echte oplossingen" gescheeld.
5 cilinders is meer dan 4

francois

mij t5 heb ik de looprol al eens vervangen 5 maanden terug ben geen rustige rijder
vandaag weer de plastix rol van het lager er af gereden zijn die .......dingen niet in het ijzer te krijgen
:evil:

thuur

Heb je originele onderdelen gebruikt?


Gr ;)

francois

ja orgineel onderdeel gemonteerd 47 euro incl btw