850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

heutink

:)
ik heb bij die van mij de stekkers er al uitgetrokken
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

reneetje

Het komt regelmatig voor bij Volvo, ook bij de nieuwere type's  :-\

Heb het zelf gehad bij mijn S60 en een kameraad heeft het ook gehad met zijn V70, beide gevallen is het met een tijdig ingrijpen gebleven bij een klein schroei gaatje in de (lederen) bekleding.....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

volvobug

Citaat van: reneetje op 11-11-2014 21:33:31

Heb het zelf gehad bij mijn S60 en een kameraad heeft het ook gehad met zijn V70, beide gevallen is het met een tijdig ingrijpen gebleven bij een klein schroei gaatje in de (lederen) bekleding.....

Snap niet zo goed wat er gebeuren kan als je de schakelaar van de stoelverwarming in ieder geval uit hebt staan.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Citaat van: volvobug op 11-11-2014 21:55:52

Snap niet zo goed wat er gebeuren kan als je de schakelaar van de stoelverwarming in ieder geval uit hebt staan.

Je zou toch mogen verwachten dat bij sluiting de zekering er uit klapt?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Citaat van: cornelis-b op 11-11-2014 22:31:41
Citaat van: volvobug op 11-11-2014 21:55:52

Je zou toch mogen verwachten dat bij sluiting de zekering er uit klapt?

Is het sluiting dan, hij gaat immers door de verbruiker? En wat is een verwarmingselement?

Dus nee, de zekering hoeft er niet uit te klappen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elmarconi

Een verwarmingsmatje heeft vele parallele draden die samen afgezekerd zijn. Breken er enkele dan gaat de stroom door minder draden.
Als de regelaar defect is, dan wordt deze mat te heet, terwijl de zekering het prima vindt.
--
Autogas Inside . . .

volvobug

Citaat van: elmarconi op 11-11-2014 23:14:59
Een verwarmingsmatje heeft vele parallele draden die samen afgezekerd zijn. Breken er enkele dan gaat de stroom door minder draden.
Als de regelaar defect is, dan wordt deze mat te heet, terwijl de zekering het prima vindt.

Als je in de auto zit en de stoelverwarming aan hebt, voel je het aan je reet als die te heet wordt. En zet je hem uit lijkt me...

Als je niet in de auto zit én de sleutel uit het contactslot (veelvoorkomde situatie als hij geparkeerd staat  :)) is de stoelverwarming evenals vele andere stroomverbruikers uit.

Ik snap nog steeds niet hoe een stoel in de fik vliegt door de stoelverwarming.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Thijs850

wat een ellende zonde van die R.
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

Boeijke

Matje te heet geworden. Zitting gaan smeulen.
Kan even duren voordat het dan doorzet. Kun je net bij je auto weggelopen zijn.

Wel zonde van de R idd

cornelis-b

Wel vreemd dat dit niet is beveiligd net als bv een elektrische deken, een draad sluiting en de zekering vliegt er uit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Boeijke

Hoeft geen sluiting te zijn Henk. Ralle thermostaat kan ook. 1 die teveel warmte doorgeeft. En als eenmaal de stoelzitting zelf aan het smeulen gaat is het te laat.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marc O.

Zijn dat de echte heldere koplampen van de C70, of normale koplampen met helder glas ervoor?
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Close-up van een echte heldere koplamp:

Marktplaats advertentie:

Behoeft denk ik geen verdere uitleg ;)
Volvoloos....

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...