850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Julian op 03-12-2013 22:16:28
Citaat van: The Volvoboy op 03-12-2013 22:14:32
Citaat van: elianmars op 03-12-2013 22:12:14
Citaat van: Julian op 03-12-2013 21:58:38
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=234961969&asrc=st

Wat vinden we hier van?? Wel een erg mooi ding :eusa_drool: en nog met de oude kentekenplaten van voor 2000.

Belachelijk duur. Kenteken kan niet, als de wagen in België heeft gereden (of moet-ie nog langs RDW, voordat-ie hier weer de weg op mag?  :eusa_think:). Bijna 12 jaar oude distributieriem.

Kenteken zal het kenteken zijn waarmee hij is afgeleverd in Nederland.. Huidige geldige kenteken zal of iets met **-Z*-**, of **-G**-* zijn.

Nee hoor, kenteken is nog steeds gewoon actief. Volgens het kentekenrapport ook APK tot 22 mei 2014

Zag ik ook, ja. Dat maakt het nog vager  :eusa_think:

hertogjan6

Citaat van: Julian op 03-12-2013 22:16:28

Wat vinden we hier van?? Wel een erg mooi ding :eusa_drool: en nog met de oude kentekenplaten van voor 2000.

Belachelijk duur. Kenteken kan niet, als de wagen in België heeft gereden (of moet-ie nog langs RDW, voordat-ie hier weer de weg op mag?  :eusa_think:). Bijna 12 jaar oude distributieriem.

Kenteken zal het kenteken zijn waarmee hij is afgeleverd in Nederland.. Huidige geldige kenteken zal of iets met **-Z*-**, of **-G**-* zijn.

Nee hoor, kenteken is nog steeds gewoon actief. Volgens het kentekenrapport ook APK tot 22 mei 2014
platen krijg je er dan gewoon bij of worden geknipt ;) zijn niet meer geldig moet NL + europees keurmerk op staan ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

hertogjan6

Belachelijk duur. Kenteken kan niet, als de wagen in België heeft gereden (of moet-ie nog langs RDW, voordat-ie hier weer de weg op mag?  :eusa_think:). Bijna 12 jaar oude distributieriem.

nee is onzin de oude kentekens staan geregistreerd op provincie ;)

hertogjan6

zie hier ;)

Provinciale kentekens

Vanaf 1906 werd een nieuw systeem in het leven geroepen waarbij de chauffeur een rijbewijs en een nummerbewijs in zijn bezit diende te hebben. Deze nummerbewijzen werden per provincie uitgegeven, waardoor elk nummerbord begon met een of twee letters om de provincie mee aan te duiden.

De gebruikte codes waren als volgt:

A : Groningen
B : Friesland
D : Drenthe
E : Overijssel

G, GZ, GX : Noord-Holland
H, HZ, HX : Zuid-Holland
K : Zeeland
L : Utrecht

M : Gelderland
N : Noord-Brabant
P : Limburg
R : Departementen

grijzev70tdi

Ehhhh heb jij het niet over de oude blauwe platen?  :eusa_think:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

solidnmgn

Citaat van: solidnmgn op 03-12-2013 13:43:47
Citaat van: Galactica op 03-12-2013 11:28:30
Ik zou wel even alert zijn op de APK. Verkoop in december terwijl APK in januari verloopt kan een teken zijn dat er kosten aankomen.

PS. Ik ben u zelf ook aan het kijken in de budget klasse dus er kan altijd wat zijn. Maar een half jaartje of beter nog, bijna een heel jaar APK geeft net een iets geruster gevoel.

Ik heb de betreffende persoon een mail gestuurd met de vraag welke kosten er te verwachten zijn. Ik heb hem aangegeven dat ik het niet erg vind om er aan te sleutelen (lees als Dirk het niet erg vind om te knutselen :)

Nu nog even op antwoord wachten.

Hier onder het antwoord op een paar vraagjes.

Ik ben zelf jaren apk keurmeester geweest. Maar zou echt niks kunnen opnoemen wat er aan zou kunnen mankeren
Riem is bij 360000 vv en is om de 120000

Geen roest

En rijd perfect op gas

De prijs is € 500

heeft iemand misschien deze auto zien staan en kan er iets meer over vertellen. Het is een klein bedrag voor een auto die als oud ijzer zeker de helft moet opleveren... Maar toch.
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

cornelis-b

Citaat van: solidnmgn op 04-12-2013 20:16:52
Citaat van: solidnmgn op 03-12-2013 13:43:47
Citaat van: Galactica op 03-12-2013 11:28:30
Ik zou wel even alert zijn op de APK. Verkoop in december terwijl APK in januari verloopt kan een teken zijn dat er kosten aankomen.

PS. Ik ben u zelf ook aan het kijken in de budget klasse dus er kan altijd wat zijn. Maar een half jaartje of beter nog, bijna een heel jaar APK geeft net een iets geruster gevoel.

Ik heb de betreffende persoon een mail gestuurd met de vraag welke kosten er te verwachten zijn. Ik heb hem aangegeven dat ik het niet erg vind om er aan te sleutelen (lees als Dirk het niet erg vind om te knutselen :)

Nu nog even op antwoord wachten.

Hier onder het antwoord op een paar vraagjes.

Ik ben zelf jaren apk keurmeester geweest. Maar zou echt niks kunnen opnoemen wat er aan zou kunnen mankeren
Riem is bij 360000 vv en is om de 120000

Geen roest

En rijd perfect op gas

De prijs is € 500

heeft iemand misschien deze auto zien staan en kan er iets meer over vertellen. Het is een klein bedrag voor een auto die als oud ijzer zeker de helft moet opleveren... Maar toch.

Ik snap niet dat de huidige eigenaar voor die 40 euro geen nieuwe APK op de wagen laat zetten, je mag toch 3 maanden voor het verlopen van de APK keuren? Als de eigenaar zegt dat er niets aan mankeert dan is het vreemd dat hij niet de 40 euro over heeft voor een nieuwe APK.

Ogen open zou ik zeggen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Hoezo? Dat is bijna 10% van de verkoopprijs :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Ik ben van mening dat een auto met verse APK voor 550 beter verkoopt dan met een bijna verlopen APK voor 500, of het moet in België anders zijn?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

In België kan je de auto niet verkopen zonder keuring.

En dan komen ze langs en willen ze alsnog afdingen, want het is toch al uitgegeven en jij wil er vanaf. Nee ik zou hem ook zo te koop zetten, wil de koper met apk, prima dan is die duurder.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: cornelis-b op 04-12-2013 21:54:08
Ik ben van mening dat een auto met verse APK voor 550 beter verkoopt dan met een bijna verlopen APK voor 500, of het moet in België anders zijn?

Citaat van: NinaPaul op 04-12-2013 21:59:41

En dan komen ze langs en willen ze alsnog afdingen, want het is toch al uitgegeven en jij wil er vanaf. Nee ik zou hem ook zo te koop zetten, wil de koper met apk, prima dan is die duurder.

Wat is het verschil als je toch met de koper gaat praten over de prijs  ;D  :evil:
Nieuwe APK verkoopt echt veel beter voor een hoop mensen!

solidnmgn

Citaat van: spekkie99 op 04-12-2013 23:06:59
Citaat van: cornelis-b op 04-12-2013 21:54:08

Citaat van: NinaPaul op 04-12-2013 21:59:41

Wat is het verschil als je toch met de koper gaat praten over de prijs  ;D  :evil:
Nieuwe APK verkoopt echt veel beter voor een hoop mensen!

en daarbij staat ie reeds 3 weken te koop.. voor dat bedrag zou je verwachten dat hij al verkocht zou zijn
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Sbv

of het heeft een reden dat de auto nog te koop staat ?

NinaPaul

Tja, het kan allemaal. Maar of het zo is, blijft de vraag....
-Gottfried Leibniz

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D