850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

Silverarrow

Citaat van: cornelis-b op 03-01-2014 18:16:15
Citaat van: Silverarrow op 03-01-2014 18:11:45
Citaat van: The Volvoboy op 03-01-2014 11:54:26
... Verder vind ik hem nogal hoog op z'n pootjes staan aan de voorkant...

Volgens mij staat hij "scheef" op de planken, op een vlakke ondergrond kan het er al heel anders uit zien.

Als je er een nette auto van wilt maken ben je zo een paar duizend euro verder (en dan heb je alleen de zichtbare gebreken gehad...).

Misschien eerst eens gaan kijken?
Een super strakke saffron kost een stuk meer en we kunnen van achter de PC allemaal wel roepen maar zolang niemand de wagen heeft bekeken is het alleen maar gissen.

Ik zeg niet dat de auto het niet waard is, alleen dat het waarschijnlijk tijd/geld/moeite kost om er weer een strakke auto van te maken (zoals bij bijna alle relatief exclusieve auto's met deze leeftijd en in deze prijsklasse).

Julian

Citaat van: Sbv op 03-01-2014 19:01:25
Citaat van: Julian op 03-01-2014 18:47:56

Volgens mij staat hij "scheef" op de planken, op een vlakke ondergrond kan het er al heel anders uit zien.

Als je er een nette auto van wilt maken ben je zo een paar duizend euro verder (en dan heb je alleen de zichtbare gebreken gehad...).

Een paar duizend euro?? Dat denk ik niet.

- Achterbumper spuiten
- Nette aluminiuminleg voor het dashboard
- Leer/alcantara hoofdsteun

Dat kan voor onder de 500 euro gefixt worden...
en de techniek ?
AWD systeem
airco
Stage 0

denk dat je zo 2000 verder bent

Het ging alleen ff over het optische. Silverarrow zei dat enkel de zichtbare gebreken al duizenden euro's zouden kosten (is ook vergedrukt)

Motorisch kan er ook van alles mee zijn, en inderdaad met name het AWD systeem.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

heutink

???
kan er nou niemand even langs rijden om te kijken hoe het echt is ?
p/s
als ie helemaal oke is , wil ik hem wel
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Hans Duiven

Citaat van: heutink op 03-01-2014 19:19:04
???
kan er nou niemand even langs rijden om te kijken hoe het echt is ?
p/s
als ie helemaal oke is , wil ik hem wel
8)

Stap zelf even in de auto Dik Delegeer  ;D

Julian

Citaat van: TonV70R op 03-01-2014 18:54:24

- Achterbumper spuiten

Oh? Alu inleg is niet echt makkelijk te vinden.
Bumper spuiten kost zo'n 400-500 euro

Alu setjes worden hier wel eens aangeboden, anders bij slopers kijken. Even rustig afwachten en er duikt wel zo'n setje op ergens.

500 euro voor het spuiten van een achterbumper lijkt me vrij prijzig, bij een normale spuiter kost zoiets rond de 300/350 euro.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

BBS

Mijn "R" bumper hebben ze gespoten voor 200 euro, maar daar zat ook errug weinig herstel werk aan ;)
Zit er wel het nodige herstelwerk aan, mag je zo het dubbele rekenen...
Volvoloos....

Vulk

200 euro vind ik nog duur. 120-150 lukt hier ook. :-)
Wie gaat kijken?

TonV70R

Citaat van: Julian op 03-01-2014 19:20:46
Citaat van: TonV70R op 03-01-2014 18:54:24

- Achterbumper spuiten

Oh? Alu inleg is niet echt makkelijk te vinden.
Bumper spuiten kost zo'n 400-500 euro

Alu setjes worden hier wel eens aangeboden, anders bij slopers kijken. Even rustig afwachten en er duikt wel zo'n setje op ergens.

500 euro voor het spuiten van een achterbumper lijkt me vrij prijzig, bij een normale spuiter kost zoiets rond de 300/350 euro.

Ik heb ze nog niet voorbij zien komen een net setje alu voor een V70.
Achterbumper zal iets goedkoper zijn dan een voorbumper, daarom gaf ik ook aan zo'n 400-500 euro. Tuurlijk zal het wel goedkoper kunnen als je een beun weet die het voor minder wil doen.

Voor diegene die echt interesse heeft, ga kijken, neem hem mee en gooi er nog iets een paar duizend euro tegen aan, met deze vraagprijs kun je nog wat geld uitgeven om voor een redelijk bedrag een V70R te rijden ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

marc-850

Er wordt hier dus weer een auto op voorhand al als schroot beoordeeld, terwijl niemand de auto in real life gezien heeft. Allemaal aannames op basis van een lage prijs. Als de goede man 3700 zou vragen zou het ineens een plaatje van een auto zijn.  :eusa_doh:
Voor 1700 euro vindt je echt geen auto in showroomstaat. Ik heb voor mijn T-5R minder betaald, maar daar mankeerde ook (met name) optisch het een en ander aan. Inmiddels 2 jaar verder en motorisch weinig problemen mee, wel het nodige onderhoud gegeven. En optisch begint hij nu ook op orde te raken.
En dan heb ik echt geen vermogen in hoeven te stoppen.

leons850

Citaat van: BBS op 03-01-2014 19:27:05
Mijn "R" bumper hebben ze gespoten voor 200 euro, maar daar zat ook errug weinig herstel werk aan ;)

Mijn R-bumper had heel veel werk (cornelis en arjen kunnen dit bevestigen) maar ik was nog minder kwijt veel minder zelfs. Ik ben er 1 zaterdag zelf mee bezig geweest samen met een kennis van me en daarna laten spuiten door de kennis zelf. Beetje zoeken op Internet zijn best mensen die het particulier aanbieden voor weinig.
Ik kende hem toevallig maar als je je best doet kan het echt voor veel minder dan 400-500.
Ik ben het eens dat dit een prima ding kan zijn/worden.
Dus wie gaat er kijken?
Ik niet ik heb net al het achterstallig onderhoud van mijn S70 achter de rug.

Edit: toevoeging.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Citaat van: leons850 op 03-01-2014 19:54:56

Mijn R-bumper had heel veel werk (cornelis en arjen kunnen dit bevestigen) maar ik was nog minder kwijt veel minder zelfs. Ik ben er 1 zaterdag zelf mee bezig geweest samen met een kennis van me en daarna laten spuiten door de kennis zelf. Beetje zoeken op Internet zijn best mensen die het particulier aanbieden voor weinig.
Ik kende hem toevallig maar als je je best doet kan het echt voor veel minder dan 400-500.
Dus wie gaat er kijken?

Ik heb mijn bumper bij de schadehersteller om de hoek gebracht... Er zijn 3 scans gemaakt voor de juiste kleur. Niks bij Teun Beun en Klaas Klus laten doen v.w.b. het spuitwerk. Ik wilde het gewoon in 1x goed hebben :D
Volvoloos....

maartendeb

Ik weet dan nog wel een mooi alu setje te koop voor als iemand achter deze wagen aangaat.

leons850

Citaat van: BBS op 03-01-2014 20:09:01
Citaat van: leons850 op 03-01-2014 19:54:56

Dus wie gaat er kijken?

Ik heb mijn bumper bij de schadehersteller om de hoek gebracht... Er zijn 3 scans gemaakt voor de juiste kleur. Niks bij Teun Beun en Klaas Klus laten doen v.w.b. het spuitwerk. Ik wilde het gewoon in 1x goed hebben :D

Ik heb zelf de verf geregeld via een bedrijf in de buurt van mijn werk. Die had hem in ~2min. Dus als je zelf wat wilt en kan doen scheelt het een hoop. Bert Jan van jou was absoluut niet duur, had ik er misschien even bij moeten zeggen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Heb vandaag mijnR bumper opgehaald bij de spuiter, schades hersteld en gespoten voor 200 euro
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Citaat van: cornelis-b op 03-01-2014 20:46:45
Heb vandaag mijnR bumper opgehaald bij de spuiter, schades hersteld en gespoten voor 200 euro

Dat kostte het mij ook, incl. het demonteren van de oude en monteren van de gespoten R-bumpert/mistlampen  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4