850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: elianmars op 17-01-2014 10:58:39
Citaat van: Dirk342 op 17-01-2014 10:56:35
Ik zal het allemaal wel niet snappen en er te dom er voor zijn.....

Net zoals Rob zegt 'time wasters'....  Als je een auto wilt hebben na een tip hier, ga er naar toe met knaken in je zak en koop dat verrekte ding !  Al het andere wat er gebeurt is zonde van een ieders tijd en volstrekt kansloos in mijn ogen.

Jammer van deze reactie Dirk. Ik zal in het vervolg geen rekening meer houden met anderen en de wagen ophalen.

Als jij het eens wordt met de verkoper dan heb je toch een deal? Dat die verkoper afspraken met anderen gemaakt heeft, is niet jouw pakkie an.

Citaat van: maruska op 17-01-2014 11:11:36
tips iemand ?

Je plaat blijft hangen.

V70geRwin

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 17-01-2014 11:17:11
Citaat van: beunmaat op 17-01-2014 11:08:51
Het is pas verkocht als het is opgehaald en betaald. Hoe vaak moet je niet iets vasthouden voor lui die er een paar dagen later omkomen en nooit meer wat van verneemt?

Nee hoor, hij is verkocht als er een akkoord is tussen koper en verkoper. Als jij een prijs biedt aan de verkoper zonder voorbehoud en hij verklaart telefonisch of per e-mail daarmee akkoord te zijn, is de auto verkocht. Dan pas ontstaat er betalingsverplichting.

Dat zijn de principes volgens het boekje dus. In de praktijk kun je dit niet afdwingen, zeker niet als alles mondeling gebeurt. Is nauwelijks te bewijzen. Met een e-mail in de hand sta je al wat sterker, maar dan nog blijft het lastig natuurlijk.

Wat dat betreft wordt er wat afgerotzooid rond Marktplaats.

Mooie theorie, ga jij naar de rechter met je email voor die paar centen?

dehaaz

Citaat van: V70geRwin op 17-01-2014 11:19:08
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 17-01-2014 11:17:11
Citaat van: beunmaat op 17-01-2014 11:08:51
Het is pas verkocht als het is opgehaald en betaald. Hoe vaak moet je niet iets vasthouden voor lui die er een paar dagen later omkomen en nooit meer wat van verneemt?

Nee hoor, hij is verkocht als er een akkoord is tussen koper en verkoper. Als jij een prijs biedt aan de verkoper zonder voorbehoud en hij verklaart telefonisch of per e-mail daarmee akkoord te zijn, is de auto verkocht. Dan pas ontstaat er betalingsverplichting.

Dat zijn de principes volgens het boekje dus. In de praktijk kun je dit niet afdwingen, zeker niet als alles mondeling gebeurt. Is nauwelijks te bewijzen. Met een e-mail in de hand sta je al wat sterker, maar dan nog blijft het lastig natuurlijk.

Wat dat betreft wordt er wat afgerotzooid rond Marktplaats.

Mooie theorie, ga jij naar de rechter met je email voor die paar centen?

Ja, zelfde verhaal gehad met de verkoop van land rover. Advocaat in de arm genomen en verkoop door laten gaan!

Ries van de Zilverschuit

Die zal dan wel een paar centjes meer gekost hebben.  ;) Nee, dat is natuurlijk het hele probleem. Je kunt niets afdwingen, daarvoor is het bedrag in kwestie gewoon te laag. Je kunt het de koper of verkoper nog wel eens extra onder de neus wrijven. Vaak is het ook onkunde over het sluiten van overeenkomsten, want daar gaat het om natuurlijk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjen850

Net zoals Rob zegt 'time wasters'....  Als je een auto wilt hebben na een tip hier, ga er naar toe met knaken in je zak en koop dat verrekte ding !  Al het andere wat er gebeurt is zonde van een ieders tijd en volstrekt kansloos in mijn ogen.

Jammer van deze reactie Dirk. Ik zal in het vervolg geen rekening meer houden met anderen en de wagen ophalen.

en ik vind deze reactie jammer Marcel, ik heb er met de verkopende partij uitvoerig over gesproken, ik weet zelfs je excuus wat je gebruikt hebt om het bod in te trekken. Dat jij een overbod doet kan ik jou niet verbieden, moet je geheel zelf weten. Wat mij bevreemd is dat je doet nadat ik heb gezegd dat ik hem gekocht had. Ik persoonlijk had dan geen bod meer uitgebracht. Vervolgens roep je het nog eens in het topic "lachen op marktplaats"
Je mag weten dat ik in eerste instantie het niet met Dirk eens was hoe hij dit op het forum heeft gezet, toen ik dat (jou reactie in andere topic) ook nog las, was ik het er meer mee eens. Nu zijn Dirkie en ik totaal verschillend en breng ik meestal de dingen iets "liever" maar neemt niet weg dat hij wel een punt heeft, puur  omdat ik het niet begrijp. Nogmaals, als jij op het forum had gezet hem gekocht te hebben, dan was ik er niet opgekomen een bod te doen. En ik doe geen bod, maar bel ALTIJD rechtsstreeks en koop hem dan meteen. Zo hoort het ook vind ik. En al het "klusteam" een mooie sloper heeft ben ik blij voor jullie, gun het jullie en lees met plezier de verhalen..

Van mij uit geen hard feelings marcel, wat ik wel nog zou willen zeggen is: draai het eens om, hoe had jij/het klusteam gereageerd als ik op het forum zou roepen dat ik jullie overboden had?

arjen850

Citaat van: Bouke op 17-01-2014 11:17:16
Marcel heeft de auto uit beleefdheid niet gekocht omdat hij er achter kwam dat er iemand van het forum( maakt niet uit wie)de auto wilde kopen/ gekocht zouhebben. Dat lijkt mij erg nobel, maar dat wordt hier niet erg ge waardeerd en dat vind ik zeer jammer

neen, hij wist het van te voren Bouke ;)

Arjanestate

854 T-5 ROOD 1994

maruska

idd, maar mijn plaat blijft hangen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

Citaat van: maruska op 17-01-2014 11:35:53
idd, maar mijn plaat blijft hangen ;D

waarom? Als het op een normale manier gebeurd, is een discussie miz totaal niet verkeerd. Ik laat 1 iedre in zijn waarde.

elianmars

Citaat van: arjen850 op 17-01-2014 11:28:06

Net zoals Rob zegt 'time wasters'....  Als je eentv auto wilt hebben na een tip hier, ga er naar toe met knaken in je zak en koop dat verrekte ding !  Al het andere wat er gebeurt is zonde van een ieders tijd en volstrekt kansloos in mijn ogen.

en ik vind deze reactie jammer Marcel, ik heb er met de verkopende partij uitvoerig over gesproken, ik weet zelfs je excuus wat je gebruikt hebt om het bod in te trekken. Dat jij een overbod doet kan ik jou niet verbieden, moet je geheel zelf weten. Wat mij bevreemd is dat je doet nadat ik heb gezegd dat ik hem gekocht had. Ik persoonlijk had dan geen bod meer uitgebracht. Vervolgens roep je het nog eens in het topic "lachen op marktplaats"
Je mag weten dat ik in eerste instantie het niet met Dirk eens was hoe hij dit op het forum heeft gezet, toen ik dat (jou reactie in andere topic) ook nog las, was ik het er meer mee eens. Nu zijn Dirkie en ik totaal verschillend en breng ik meestal de dingen iets "liever" maar neemt niet weg dat hij wel een punt heeft, puur  omdat ik het niet begrijp. Nogmaals, als jij op het forum had gezet hem gekocht te hebben, dan was ik er niet opgekomen een bod te doen. En ik doe geen bod, maar bel ALTIJD rechtsstreeks en koop hem dan meteen. Zo hoort het ook vind ik. En al het "klusteam" een mooie sloper heeft ben ik blij voor jullie, gun het jullie en lees met plezier de verhalen..

Van mij uit geen hard feelings marcel, wat ik wel nog zou willen zeggen is: draai het eens om, hoe had jij/het klusteam gereageerd als ik op het forum zou roepen dat ik jullie overboden had?

Dat was in het humor op marktplaats topic. Humor is jullie blijkbaar vreemd. Jammer.....

henry classic v70

HU1205 €130,= staat alleen niet bij of er een gps antenne bij zit...

http://link.marktplaats.nl/767317460
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Citaat van: elianmars op 17-01-2014 11:38:03
Citaat van: arjen850 op 17-01-2014 11:28:06

Net zoals Rob zegt 'time wasters'....  Als je eentv auto wilt hebben na een tip hier, ga er naar toe met knaken in je zak en koop dat verrekte ding !  Al het andere wat er gebeurt is zonde van een ieders tijd en volstrekt kansloos in mijn ogen.

Dat was in het humor op marktplaats topic. Humor is jullie blijkbaar vreemd. Jammer.....

Als ik de humor ergens niet van inzie, dan wil dat het niet per defintie zeggen dat ik geen humor heb Marcel ;)

Maar als eerlijke vraag? Mijn laatste vraag in mijn wat langere bericht?

jelmo86

Clublid 85012049

Rob850turbo

Net zoals Rob zegt 'time wasters'....  Als je een auto wilt hebben na een tip hier, ga er naar toe met knaken in je zak en koop dat verrekte ding !  Al het andere wat er gebeurt is zonde van een ieders tijd en volstrekt kansloos in mijn ogen.

Dat is aan de verkoper , afspraken zijn afspraken en als de verkoper zich er niet aan houd dan is het blijkbaar helaas pindakaas voor de eerste koper