850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Citaat van: Lammert op 15-08-2014 00:25:27
Citaat van: EricL op 15-08-2014 00:12:40
De ex-Cream Yellow van Martin Bril:

http://link.marktplaats.nl/m837398623
Zo, die ziet niet al te best meer uit :( , maar dat ze hem niet even poetsen voordat ie op de foto gaat...

Ja maar dat hoeft toch ook niet, hij is immers van Martin Bril geweest ............. dat maakt hem voor sommigen ongeacht de staat heel waardevol (meestal de verkopende partij)  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

kulk

Het ligt aan de vraagprijs of het een interessante auto is of niet.

Je krijgt in ieder geval een leuk resultaat als je deze auto een beetje liefde geeft.

Lammert

Citaat van: Lammert op 15-08-2014 00:37:45
Voor de liefhebber: een Ray-Ban T-5R zonnebril (alleen de bril helaas)
http://link.marktplaats.nl/m837346549
Die is snel verkocht,  hier iemand?

Taranis

Ik zag dat triton er op geboden had dus wie weet :)

t5joost

Citaat van: kulk op 15-08-2014 10:15:13
Het ligt aan de vraagprijs of het een interessante auto is of niet.

Je krijgt in ieder geval een leuk resultaat als je deze auto een beetje liefde geeft.

Via de mail contact gehad en vraagprijs was 3000 euro

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

clemturbo

V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

cornelis-b

Citaat van: EricL op 15-08-2014 00:12:40
De ex-Cream Yellow van Martin Bril:

http://link.marktplaats.nl/m837398623

Ik heb Anneke de verkoopster gister aan de telefoon gehad en het verhaal is best vreemd. Ze wilde eerst weten waarom ik op een gele reageerde omdat er meerdere T-5Ren op Marktplaats staan, daarna begon ze een vreemd verhaal dat er een verklaring getekend moet worden waarin staat dat haar naam nooit genoemd mag worden in combinatie met de auto na verkoop? Ze vroeg voor de auto 2500 euro. Op mijn vraag over de verklaring kreeg ik als antwoord dat het een bekende auto was, dat wist ik al want een deel van het kenteken was zichtbaar op een van de foto's en als je op Marktplaats klikt op "Amsterdam Noord Holland" krijg je de locatie op de ingevulde postcode te zien: Derde Helmersstraat in Amsterdam, het was duidelijk de auto is de van de in 2009 overleden Martin Bril en de verkoopster zijn weduwe.

De voorbumper hangt gedeeltelijk los en de deuk is er door de dochter ingereden de auto heeft na  de dood weinig meer gereden, hoe hij onder de motorkap zo smerig komt is onduidelijk en daar was geen verklaring voor. Verder vertelde ze dat de auto moet verdwijnen maar in de "plomp" rijden vond ze zonde.

Ik wilde de wagen ophalen maar dat kon niet want ze wilde er eerst weer over nadenken of hij dan wel goed terecht zou komen en als ze dan zou beslissen dan MOEST ik de verklaring tekenen nooit haar naam te noemen in combinatie met de auto, al met al  een heel vreemd verhaal en ik heb gezegd verkoop hem maar aan een ander.

Verder blijkt uit dit film document uit 2007 dat de wagen schade heeft gehad, die wel goed hersteld is, er was een bedrijfsbus ingeklapt.

http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/16911/De_Garage.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

LeoZandvliet

Citaat van: cornelis-b op 15-08-2014 23:04:14
... dat er een verklaring getekend moet worden waarin staat dat haar naam nooit genoemd mag worden in combinatie met de auto na verkoop?

Aan die eis kun je nog gewoon voldoen :D
Ik ken die Martin Bril niet, maar dit lijkt wel alsof het allemaal louche zaken zijn/waren
Wel raar dat het dan op papier moet staan ipv dat ze met een pistool staat te zwaaien. :P
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

cornelis-b

Citaat van: LeoZandvliet op 15-08-2014 23:09:45
Citaat van: cornelis-b op 15-08-2014 23:04:14
... dat er een verklaring getekend moet worden waarin staat dat haar naam nooit genoemd mag worden in combinatie met de auto na verkoop?

Aan die eis kun je nog gewoon voldoen :D
Ik ken die Martin Bril niet, maar dit lijkt wel alsof het allemaal louche zaken zijn/waren
Wel raar dat het dan op papier moet staan ipv dat ze met een pistool staat te zwaaien. :P

Als je Martin niet kent moet je maar eens op Google kijken, hij was geen persoon van louche zaken maar een schrijver / columnist en Volvofreak.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

svenerik

Ik denk dat ze gewoon zeker wil weten dat hij naar een liefhebber gaat, zoals Martin was.... Een extra drempeltje om dat te testen?

Bovendien is de verklaring zonder strafmaatregel in de overeenkomst zinloos. Deze is wellicht belangrijker dan de afspraak . Wel zou ik erop letten dat je wel mag vertellen dat de auto van Martin is geweest.

Lijkt me overigens niet te handhaven ook, een kleine Google en je weet alles....

Als het je wat lijkt zou ik gaan kijken, overtuigen dat je een liefhebber bent, en de overeenkomst eens verder doornemen.

Cy met bijzondere historie : altijd leuk !!

svenerik

En wat als je partner hem koopt en de volgende dag aan jou verkoopt ???? Of je buurman of ........

Als je wat lijkt is de sky the limit....

t5joost

Liefhebber maakt haar ook niet uit.
Had wel interesse in de auto voor er bij. Leuk in het rijtje.
Heb haar aangegeven dat als ik de auto koop dat ik hem dan weer tiptop wil maken. Hier op was haar antwoord als ik dat had gewilt dan had ik het al lang gedaan. Dus voor haar interesseerd het geen kloot.
Heb via de mail contact gehad maar eerst veel vragen waar in woonden waarom ik hem wilde komen enz.....
Heel vaag verhaal allemaal.

triton

Citaat van: Taranis op 15-08-2014 11:43:42

Ik heb hem niet
Professioneel raddraaier

rifwachter

Citaat van: triton op 16-08-2014 06:41:38
Citaat van: Taranis op 15-08-2014 11:43:42

Ik heb hem niet

Ik heb deze gisteren in mijn handen gehad, de koper heeft een CY estate.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo