850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

VolvoJac

Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club

855T5+

Was deze al voorbij gekomen?: 850R
Niet zo'n gekke vraagprijs...dus teruggedraaid? lijkt niet teruggedraaid (zie reacties hierna!)

Wie zijn trouwens die Lars, Sven, en vooral AT, die zo'n beetje op iedere Volvo (flink) bieden?
Kan me niet voorstellen dat ze die allemaal voor die prijzen kopen: marktvervuiling?
Volvo: Mutatis Mutandis

cornelis-b

Citaat van: 855T5+ op 12-10-2014 23:51:22
Was deze al voorbij gekomen?: 850R
Niet zo'n gekke vraagprijs...dus teruggedraaid?

Wie zijn trouwens die Lars, Sven, en vooral AT, die zo'n beetje op iedere Volvo (flink) bieden?
Kan me niet voorstellen dat ze die allemaal voor die prijzen kopen: marktvervuiling?

Ik vind 311.xxx niet een echt rare stand, waarom er van uitgaan dat ie is teruggedraaid?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

marrrcel

Deze R is van Nunki geweest.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,64883.msg1398304.html#msg1398304

Enkele maanden gelden In mei dit jaar heeft hij nog te koop gestaan op het forum met ik meen ongeveer 300K op de teller. Origineel Nederlands en NAP. Het lijkt me echt onwaarschijnlijk dat hij is teruggedraaid. Enkele maanden geleden zag hij er - op de pookknop en de knutselig ingebouwde 12V ingang - keurig uit. Nivomatveren zijn vervangen door reguliere veren, met behoud van de Nivomats.

Edit: na Nunki is hij naar Tjerk de Vries gegaan, zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,70574.0.html (even scrollen).
Edit 2: hij heeft roestplekje van enkele cm's bij het rechterachterscherm

Taranis

Ik heb de auto in juni nog gezien, toen was 't op een paar schrammen na een plaatje. 1950 euro is geen geld. Met recht een tip dus.

EricL

Citaat van: 855T5+ op 12-10-2014 23:51:22

Inderdaad, vooral die AT biedt op zowat elke T-5R / R.
Deze marktvervuiler maakt daarnaast afspraken met verkopers en komt vervolgens niet opdagen.

Toen ik mijn 850R kocht was deze persoon ook al actief. Door hem kon ik onnodig meer betalen voor mijn R dan nodig. Desalniettemin bleef het wel een zeer schappelijke aanschafprijs.
In de periode (okt '13) toen ik me aan het oriënteren was en diverse exemplaren wilden bekijken werd ik elke keer afgewezen omdat de auto al gereserveerd was voor AT.
Meestal werd ik dan 1 a 2 weken later teruggebeld door de verkoper met de mededeling dat AT niet was langsgekomen en de auto weer beschikbaar was.

Gezien die biedhistorie van deze persoon is deze dus nog steeds actief. Zowel koper als verkoper dienen hem niet serieus te nemen, vind ik.

Spin!

Citaat van: EricL op 13-10-2014 10:50:07
In de periode (okt '13) toen ik me aan het oriënteren was en diverse exemplaren wilden bekijken werd ik elke keer afgewezen omdat de auto al gereserveerd was voor AT.
Meestal werd ik dan 1 a 2 weken later teruggebeld door de verkoper met de mededeling dat AT niet was langsgekomen en de auto weer beschikbaar was.

Gezien die biedhistorie van deze persoon is deze dus nog steeds actief. Zowel koper als verkoper dienen hem niet serieus te nemen, vind ik.

Die AT heeft volgens mij de R van Joris gekocht, weliswaar voor een schijtprijs...

www.vm-parts.nl

)()()sT

Aha, die zit toch ook op die Facebook-pagina? :evil:

855T5+

Maar wie zijn dat nu, die Sven, Lars en vooral AT: iemand contact gehad met één van hen?
Als AT snel op alle aangeboden volvo's biedt en ook nog vrij veel, dan ben je dus altijd in concurrentie met hem, ongeacht welke auto en moet je meer bieden dan je misschien van plan was om in de picture te komen. Leuk voor de verkoper, zo lijkt het in eerste instantie, want die krijgt ogenschijnlijk een hogere prijs, maar als die lui vervolgens niet opdagen, hoe komt de verkoper dan in contact met diegenen die wel belangstelling hebben, maar niet willen bieden, want hebben meestal zelfde maximum bod in gedachten? Uiteindelijk dus helemaal niet goed voor verkopers, want moeten veel meer moeite doen om te verkopen, omdat er een marktvervuiler tussen zit. Als AT, Lars of Sven nu op een paar auto's zouden bieden, OK, maar dat is dus niet zo.
Als iemand ooit een klacht wil indienen bij marktplaats over dit gedrag, dan is het zaak dat iemand deze lui weet aan te wijzen, dus schrijf contactinformatie op als je contact hebt met dit soort piepels. Als ze bellen met afgeschermde GSM nrs of helemaal niet telefonisch in contact treden, is dat natuurlijk al een teken aan de wand...malafide wel te verstaan!
Hoe zoek je trouwens op marktplaats op verkopersacronymen, wie weet dat?

EricL

Citaat van: blastaway op 13-10-2014 11:42:02

Ik had tevens het idee dat de auto in de 5 jaar veel achterstallig onderhoud had. Er waren ook geen rekeningen van onderhoud bij. Misschien voor een ander een leuke kans, maar dit is mijn verhaal en is eerlijk en oprecht.

In dat geval geen waardige tip geweest, mijn excuses.

Ik werd door AT overboden tijdens mijn proefrit. De verkoper checkte toen via de marktplaats-app zijn biedingen. Dat geintje kostte mij 200 euro extra.

Echt slim is AT niet denk ik. Waarom zolang de dubieuze bieder/koper uithangen met steeds dezelfde naam, zodat je door steeds meer en meer herkend zal worden?
Meestal veranderen dit soort figuren om de paar maanden van marktplaatsaccount....

Helaas is er niks tegen te beginnen. >:(

V70geRwin

Citaat van: EricL op 13-10-2014 12:29:03
Citaat van: blastaway op 13-10-2014 11:42:02

Ik had tevens het idee dat de auto in de 5 jaar veel achterstallig onderhoud had. Er waren ook geen rekeningen van onderhoud bij. Misschien voor een ander een leuke kans, maar dit is mijn verhaal en is eerlijk en oprecht.

In dat geval geen waardige tip geweest, mijn excuses.

Ik werd door AT overboden tijdens mijn proefrit. De verkoper checkte toen via de marktplaats-app zijn biedingen. Dat geintje kostte mij 200 euro extra.

Echt slim is AT niet denk ik. Waarom zolang de dubieuze bieder/koper uithangen met steeds dezelfde naam, zodat je door steeds meer en meer herkend zal worden?
Meestal veranderen dit soort figuren om de paar maanden van marktplaatsaccount....

Helaas is er niks tegen te beginnen. >:(

Ik zeg altijd dat de verkoper die bieding nog maar moet zien te cashen en dat ik nu hier sta met geld.
Iedereen die via MP verkoopt herkent dit gedrag...
Bieders een land vol, kopers ....

EricL

Citaat van: glenfiddich1983 op 13-10-2014 12:31:40

Bijkomend voordeel van niet bieden op MP is dat je ook niet overboden kan worden ;)

Kortom als je interesse hebt in een auto zoek je het beste gewoon contact met de verkoper en sla je dat hele gezeur op MP over.

Eens. Ik vind dat MP biedsysteem en dan met name op auto's niks.
Het draagt eerder bij aan misbruik dan dat beide partijen er voordeel uit halen.

Lunadust

Bieden op MP is zoooo 2009.

Als je geïnteresseerd bent; bellen, afspreken en meenemen.

Techneut, geen dichter.

leons850

Citaat van: Lunadust op 13-10-2014 13:06:03

Zo jammer dat niet iedereen z'n telefoonnummer er bij zet.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

855T5+

Citaat van: Lunadust op 13-10-2014 13:06:03

Altijd.

Als t nummer erbij staat en klopt...