850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Mijn R heeft 4k gekost om over te spuiten inclusief wat kleine schades dus ik denk dat je met 3 erg laag zit.
Als aan die gele ook nog zoveel delen zijn vervangen als aan die van mij, Arjen850 of Maruska dan kun je gerust dat bedrag er nog eens bij op tellen.

Vulk

Citaat van: KIM op 03-05-2017 11:17:16
Mijn R heeft 4k gekost om over te spuiten inclusief wat kleine schades dus ik denk dat je met 3 erg laag zit.
Als aan die gele ook nog zoveel delen zijn vervangen als aan die van mij, Arjen850 of Maruska dan kun je gerust dat bedrag er nog eens bij op tellen.

Dat is realistisch lijkt me. Ik ben een lijstje aan het maken wat ik mee wil vervangen met eventueel spuitwerk, ... van dat bedrag word je niet blij...

Rubbers, clipjes, raamvegers, kunststof delen, een grill, spatlappen, logo's, ...

Ik ben begonnen met de losse delen beetje bij beetje te verzamelen, zo doet het minder pijn. (En valt het minder op thuis ;D)

maruska

Citaat van: KIM op 03-05-2017 11:17:16
eens.. en met thomas eens. al die kleine graaibak zut kost een godsvermogen.. deurrubber clipjes bijv.. rondom ben je gewoon 150+ euro kwijt :O
ik heb de voor en achterbumper en de zijschermen nieuw gekocht. alsof je een gamma emmer leeggooit met geld..

demontage en montage zelf doen scheelt absoluut. in mijn geval echt alles laten spuiten (carosserie kaal aangeleverd). alleen die pannekoeken hebben de velgen ook voorzien van een mooie CY touche ;D
/ontopic weer  :police:
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

reneetje

Citaat van: KIM op 03-05-2017 09:29:03
Ach, gezien de prijzen die men momenteel vraagt is dit zo gek nog niet hoor. De kilometerstand? Ik heb meer vertrouwen in een blok dat 4,5 ton heeft gelopen dan een die 80.000 heeft gelopen. Stilstand is achteruitgang.

Meen je dit nu serieus , of ben je je (vermoedelijke) eigen km stand aan het goed praten  ::)

Stilstand is minder goed voor je onderstel met name(rubbers, lagers, klauwen etc.) , nooit voor je blok, dat lijdt er echt niet onder !
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

portlock

'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

daanium

Daar is erg veel en erg kundig werk in gestopt. Staat ook in zijn BLOG volgens mij.
Mooi ding, jammer dat die de verkoop in gaat.
Ik kreeg destijds echt een gevoel van diep respect voor mensen zoals Maus (DeGeneraal) die zo veel moeite in een wagen steken.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

aloisdecroon

Citaat van: reneetje op 03-05-2017 18:43:15
Ach, gezien de prijzen die men momenteel vraagt is dit zo gek nog niet hoor. De kilometerstand? Ik heb meer vertrouwen in een blok dat 4,5 ton heeft gelopen dan een die 80.000 heeft gelopen. Stilstand is achteruitgang.

Meen je dit nu serieus , of ben je je (vermoedelijke) eigen km stand aan het goed praten  ::)

Stilstand is minder goed voor je onderstel met name(rubbers, lagers, klauwen etc.) , nooit voor je blok, dat lijdt er echt niet onder !

een distributieriem heeft een vervang interval in km's maar ook in jaren.
voor keringen geld een zelfde verhaal, zeker als ze bijna altijd droog staan (in de kop)

eigenlijk je eigen argumenten, rubbers, lagers, klauwen etc.

Hoon sporen vind je normaal gesproken met 4 ton nog in een volvo motor

Hans Duiven

Citaat van: Dirk342 op 03-05-2017 11:16:10
Vind dat nog vrij prijzig om eerlijk te zijn.. Gemiddeld kost hier een deel laten spuiten 175-200 per deel. Kunststof spuiten is altijd duurder, als voorbeeld 2 bumpers en 1 spoiler 600 (was al iets te duur maar heeft met gunning te maken)

Hier ook Dirk. €175 per deel, inclusief het strak maken van de panelen/R bumper breukje in de rechterhoek. Bij een fok, fok, FOCWA autoschadebedrijf in t dorp.

KIM

Meen je dit nu serieus , of ben je je (vermoedelijke) eigen km stand aan het goed praten  ::)

Wat denk je van de keerringen en alle rubbers die uitdrogen omdat er nooit olie bijkomt?
Natuurlijk is de rest van het blok (zuigerveren, cilinders, lagers) veel beter dan een auto met een hoge kilometerstand.

Mensen denken dat een lage kilometerstand een garantie is voor minder problemen maar dat zal het alleen zijn als je ook een dergelijke auto een fatsoenlijke stage 0 gaat geven.

Check de auto's maar eens die de voorste krukaskeerring lek hebben gehad. Mij is opgevallen dat dat auto's zijn die vaak hebben stilgestaan.

Oh, ja. Mijn kilometerstand van de R bedraagt 540.000 km. Daar hoef ik niets aan te verdedigen want mijn R zal zeker geen 10.000 opleveren.
Ik weet wel dat het blok geen olie verbruikt, de keerringen nog allemaal soepel zijn en dat de bak nog boterzacht schakelt. Dessalniettemin heb ik wel een ander blok ter revisie liggen want de cilinderwanden en zuigerveren hebben niet het eeuwige leven.

KIM

Citaat van: aloisdecroon op 03-05-2017 19:35:42

een distributieriem heeft een vervang interval in km's maar ook in jaren.
voor keringen geld een zelfde verhaal, zeker als ze bijna altijd droog staan (in de kop)

eigenlijk je eigen argumenten, rubbers, lagers, klauwen etc.

Hoon sporen vind je normaal gesproken met 4 ton nog in een volvo motor

Zo ziet het er na 510.000 uit:

marc-850

Vind dat nog vrij prijzig om eerlijk te zijn.. Gemiddeld kost hier een deel laten spuiten 175-200 per deel. Kunststof spuiten is altijd duurder, als voorbeeld 2 bumpers en 1 spoiler 600 (was al iets te duur maar heeft met gunning te maken)

Vorig jaar voor- en achterbumper, kapjes onder de koplampen, dakspoiler en aan beide zijden de dakranden langs de roofrails laten spuiten.
De bumpers hadden krassen en een paar gaatjes, die zij gerepareerd hebben, en de dakranden hebben ze ontroest en strakgemaakt.

Heb in totaal 465 euro betaald.  :D

RickG

Citaat van: marc-850 op 03-05-2017 21:48:10

Vorig jaar voor- en achterbumper, kapjes onder de koplampen, dakspoiler en aan beide zijden de dakranden langs de roofrails laten spuiten.
De bumpers hadden krassen en een paar gaatjes, die zij gerepareerd hebben, en de dakranden hebben ze ontroest en strakgemaakt.

Dat is weinig. Waar heb je dat gedaan?

elianmars

Citaat van: marc-850 op 03-05-2017 21:48:10

Dat is wel heel goedkoop  :o

TonV70R

Citaat van: RickG op 03-05-2017 08:06:37
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=311043519

Duur, of niet?

Ach, is relatief.
Ze worden wel steeds meer waard. Zoveel 854 CY's zijn er ook weer niet.

Koop er zelf eens een en knap deze op..... wat ben je dan kwijt.
Het is niet alleen het spuitwerk, maar vooral ook de kleine dingen eromheen wat ook al door anderen aangegeven wordt.

Het is ook een vraagprijs natuurlijk, men wil tegenwoordig toch altijd onderhandelen en dan moet je nog met de prijs zakken ;)

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022