Nieuwe motor - welke papieren ?

Gestart door Dutch V70, 02-08-2012 01:05:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutch V70

In feb is er in onze 850 tdi automaat uit 96 een ander blok geplaatst nadat het oorspronkelijke blok bij ca 337K km treurig was vastgelopen.
Alles prima gedaan bij een garagebedrijf waar ik alle vertrouwen in heb. Maar meer dan een aantekening in het boekje heb ik geen enkel document waaruit blijkt welke motor er nu in zit met km stand etc. Naar zeggen 157000km, maar ja ...

Wat is gebruikelijk bij een dergelijke handeling qua documenten ?

Groet,
Rem
V70 '97 tdi tot 425000km / 850 '96 tdi aut tot 430.000km / V70 '06 2.5 bi-fuel tot 185.000km

MVeldhuis

#1
Gebruikelijk is dat je er niets geen documenten bij krijgt dus met die aantekening mag je al niet klagen ;D
Als je het bij een bedrijf hebt laten doen zou ik een factuurtje vragen waar oude en nieuwe km-stand op vermeld staan, dan heb je in ieder geval iets waarmee je kunt aantonen wat er gedaan is.

Dutch V70

dank voor de snelle reactie. Ja, het is bij een keurig bedrijf gedaan, dus ik kan dat zo vragen. Ik zou alleen verwachten dat de garagehouder ook van zijn leverancier bepaalde gegevens bij een motor krijgt aangeleverd, zodat enige vorm van controle of aansprakelijkheid mogelijk is?
V70 '97 tdi tot 425000km / 850 '96 tdi aut tot 430.000km / V70 '06 2.5 bi-fuel tot 185.000km

Ludo

Vraag eens bij het garagebedrijf waar de motor vandaan komt.
Zal vast wel bij een sloopbedrijf zijn, daar hebben de motoren nooit meer gelopen...  :eusa_doh:

Hugo111

treurig vastgelopen bij 337K km... weet je misschien wat de oorzaak was? Ik dacht tot nu toe dat die blokken langer mee zouden gaan. Gewoon uit belangstelling voor het onderwerp.

En: Veel plezierige kilometers met het nieuwe blok. Rijdt ie lekker?

Groetjes!

Hugo

)()()sT

Ik denk eerlijk gezegd dat het ook niet zo heel veel meer uitmaakt als jij nog een tijdje ermee blijft sturen. Bij de sloperijen hebben ze inderdaad allemaal maar 180k. gedraaid maar zwart op wit krijg je dat nooit tenzij je zelf een donorauto hebt waarmee je alles documenteert.

Ik heb zelf een geheel nieuwe motor, met de factuur van de dealer uiteraard. Ik zou echter nooit die investering meer terugverdienen bij een eventuele verkoop ;)

elmarconi

Citaat van: Ludo op 02-08-2012 20:12:38
Vraag eens bij het garagebedrijf waar de motor vandaan komt.
Zal vast wel bij een sloopbedrijf zijn, daar hebben de motoren nooit meer gelopen...  :eusa_doh:

Sloopblokken hebben zelden meer dan 200.00 km gelopen.   :eusa_liar:
Je kunt dan ook beter een sloopblok halen en daar een  auto bijzoeken, sprak hij vol sarcasme...  :-\

--
Autogas Inside . . .

Hugo111

Hoeveel kilometer gaat zo'n TDI blok eigenlijk mee?

Hugo

)()()sT

Dat is natuurlijk niet te zeggen... De een heeft na 2,5 ton pech en een ander rijdt 600.000 km. met eerste bak en motor zonder noemenswaardige problemen ;)

rpakuypers

Citaat van: Hugo111 op 08-08-2012 11:31:55
Hoeveel kilometer gaat zo'n TDI blok eigenlijk mee?

Hugo

Als ze goed behandeld worden kunnen ze heel wat kilometers mee. Echter, koop je een exemplaar dat regelmatig flink heeft moeten huffen of op zijn staart is getrapt dan gaan hebben ze tussen de 300.000 en 400.000 de kwaal dat de bouten van de krukas los gaan zitten (naar verhaal van Jaap Pul op Urk) en dan kun je het blok eigenlijk wel afschrijven.

Groet,
Roger

jgvdv

ja idd , die boutenn klopt .... :(
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Dutch V70

Recent verkochten wij onze V70 tdi met 419 op de klok. Ik verwacht dat dat blok mog wel even doorroffelt. Reed heerlijk. Geen olieverbruik, niks. Ons vastgelopen blok is niet uit elkaar gehaald. Had natuurlijk moeten mee vragen, dan had ik nog wat kunnen leren, maar dat is niet gbeurd. Waarschijnlijk een lager vastgelopen. Distri zat er nog gewoon op (al 2000 km .... 😳)
V70 '97 tdi tot 425000km / 850 '96 tdi aut tot 430.000km / V70 '06 2.5 bi-fuel tot 185.000km