Woutertje1987 en zijn roffel, lpg problemen???? wel nieuwe apk en radiateur!!

Gestart door woutertje1987, 06-08-2012 13:42:57

Vorige topic - Volgende topic

woutertje1987

Citaat van: rpakuypers op 13-08-2012 11:16:41
Citaat van: woutertje1987 op 13-08-2012 11:08:51
Weet iemand nog een oplossing voor de handrem waarbij ik met aangetrokken handrem het wiel nog 5 centimeter kan draaien? heb ik dan toch de handrem niet goed afgesteld met het wieltje?

Dat kan, maar je kunt ook afstellen aan de bout achter de handrem onder je opbergvak. Kun je aan 1 kant alleen doordraaien of aan beide kanten ?

Aan een kant rechts achter. Maar na die vijf centimeter dat ik het wiel kan bewegen, zit het wiel wel muurvast.

Groet,
Roger

rpakuypers

Citaat van: woutertje1987 op 13-08-2012 11:26:26
Weet iemand nog een oplossing voor de handrem waarbij ik met aangetrokken handrem het wiel nog 5 centimeter kan draaien? heb ik dan toch de handrem niet goed afgesteld met het wieltje?

Dat kan, maar je kunt ook afstellen aan de bout achter de handrem onder je opbergvak. Kun je aan 1 kant alleen doordraaien of aan beide kanten ?

Aan een kant rechts achter. Maar na die vijf centimeter dat ik het wiel kan bewegen, zit het wiel wel muurvast.

Groet,
Roger

Ik heb dat bij mijn ex V70 ook gehad, maar dat lag aan het feit dat aan de bestuurderskant de handremkabel vastgeroest was in de mantel en toen hebben we de gehele handremkabel, met de buitenkabel moeten vervangen. Als je de velg en schijf eraf haalt moet je kunnen zien of de handremkabel wel helemaal strakgetrokken wordt. Heb je nieuwe schijven en remschoenen erop gezet ?

Groet,
Roger

woutertje1987

Citaat van: rpakuypers op 13-08-2012 11:33:45
Citaat van: woutertje1987 op 13-08-2012 11:26:26

Ja heb inderdaad nieuwe  remschoenen (+montage setje), blokken en schijven geplaatst, Ik zou eens kijken of de handremkabel is vastgeroest. Het is eigenlijk alleen maar nodig voor de apk gok ik? Handrem werkt overigens wel geeft alleen een "Kloenkst" als hij rijdend aangetrokken wordt bij lage snelheid. Het is een atutomaat dus zou de handrem eigenlijk nooit meer gebruiken. Als de handrem werkt (dwz op een heuvel blijft de auto staa) is die apk waardig genoeg? Is het moeilijk om de handremkabels te vervangen? kan dit ook alleen voor een kant?

Groet,
Roger

Ik heb dat bij mijn ex V70 ook gehad, maar dat lag aan het feit dat aan de bestuurderskant de handremkabel vastgeroest was in de mantel en toen hebben we de gehele handremkabel, met de buitenkabel moeten vervangen. Als je de velg en schijf eraf haalt moet je kunnen zien of de handremkabel wel helemaal strakgetrokken wordt. Heb je nieuwe schijven en remschoenen erop gezet ?

Groet,
Roger

woutertje1987

Het is gelukt met de draagarm bedankt voor de tips hierdoor is de draagarm relatief makkelijk los gekomen en vervangen door een verse draagarm.

Gisteravond heb ik de ontzettend lelijke kentekenplaathouders verwijderd ik weet niet hoe ze het verzinnen maar zowel voor al achter was met maar liefst 6 popnagels vastgezet. Uiteraard de kentekenplaten even "gestreken". Daarna ben ik een uurtje of 3 bezig geweest met het afplakken van zo'n beetje de hele auto om de verweerde grijze kunstof delen te spuiten dat wil zeggen de bovenkant van de bumpers voor+achter, de deurhandvaten, strips op de deuren, het harde gedeelte van de spatlappen en de randjes van de spiegels. Het spul wat ik gebruikt heb is een soort  (lak) spray wat hecht op het kunstof en ook de structuur van het kunstof aanneemt. Het maakt het kunstof weer mooi BLIJVEND zwart en gaat niet glimmen. Wat ik er gisteravond van kon zien, zag het er top uit.

Aanstaande vrijdag gaat de roffel even op de brug bij een vriend van mij om de olie+filter, remolie en koelvloeistof te wisselen. Zaterdag ga ik met pa de auto flink polijsten en het interieur reinigen want zwart moet natuurlijk ook zwart zijn en niet alleen maar swirls. Volgende week gaat de auto een keer voor de APK verwacht geen problemen meer maar je weet het nooit.

woutertje1987

Nadat de de auto probleemloos een nieuwe apk heeft gekregen en nadat ik met grote hulp van dit forum de radiator heb vervangen is het tijd om echte kilometers met deze auto te maken. Alleen heb ik het vermoeden dat de auto wat nukkig gaat doen met betrekking tot de lpg installatie.

De gasinstallatie is er bij 223000 ingezet. het betreft een vialle g3 installatie.
nu heb ik de auto sinds 1 september in gebruik en  3000 kilometer gereden. Het is mij nu twee keer overkomen dat wanneer de auto overschakeld naar LPG de motor op 4 poten gaat lopen. Wanneer je weer terugschakeld naar benzine loopt de auto direct weer op 5 cilinders. Schakel je weer terug naar gas gaat het wel weer goed. Daarnaast valt het mij op dat de auto precies schokt/inhoudt tussen de 125kmh en 130 kmh (dit is de laatste 600km een paar keer voorgekomen). Onder en boven deze snelheid zijn er totaal geen problemen. Wanneer ik deze "probleem" snelheid rij op benzine is er niks aan de hand.

De 4 gasmeting bij de apk was ook uitstekend. Het verbruik op gas is zonder veel moeite 1 op 8,5 a 9.

Ik zelf heb het vermoeden dat een van de gasinjectoren niet helemaal lekker meer is. Echter kan ik ze niet stuk voor stuk testen aangezien de auto bijna nooit op 4 poten loopt. Ik heb een ultrasoon reiniger. kan ik de injectoren probleemloos loshalen (dat wil zeggen stroomt de gastank niet leeg) en kunnen ze in de ultrasoon reiniger? en kan dat met water en dreft of moet er wat anders bij?

Of moet ik het in de ontstekings hoek zoeken en de rotor/verdelerkap/bougiekabels vervangen? geen flauw benul nog hoe oud deze onderdelen zijn. Welke zouden jullie als eerste vervangen ook al loopt de auto perfect op benzine. De bougies zijn 3000 km geleden vervangen door originele volvo bougies.

Graag hoor ik jullie adviezen op met betrekking van de ontsteking en injectoren.

Mvg,

Woutertje1987