850R's 850R :)

Gestart door 850 R, 13-08-2012 20:28:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850 R

Ik ben al een tijdje actief op het forum maar heb mezelf nooit netjes voorgesteld of de R laten zien dus dat doe ik nu dan maar.
Eigenlijk is de auto van mijn vader, maar aangezien ik degene ben die eigenlijk al het forum, en sleutelwerk doe, en mijn vader nooit een topic maakte, doe ik het nu maar.

Mijn naam is Evan Koster, en mijn vader heet Arthur. We wonen in Hoek van Holland. 16 jaar geleden heeft hij deze R nieuw gekocht, en ondertussen rijden we er nogsteeds in. toch is hij niet meer helemaal origineel. hij is getuned naar 310pk/420nm. hij heeft alleen wel al zijn: 3e motorblok, 3e versnellingsbak, 2e setje deuren, 2e lak, 3e ruit, 3e setje koplampen, 2e turbo enzovoorts. alleen de uitlaat is dan weer wel nog origineel :P

de auto staat op 13 maart 1996, waarschijnlijk een van de eerste in nederland en heeft tot zon 4/5 jaar geleden 413.000 km gelopen. daarna is het tandwieltje gebroken, en dus staat hij daar nogsteeds op. maar waarschijnlijk zit hij al dicht tegen de 600.000 aan.

Ikzelf ben nog 16 en doe een opleiding autotechniek in Rotterdam Alexander, en sleutel al bijna 5 jaar vrijwillig op een kartbaan puur voor het sleutelen, needles to say heb ik dus ook behoorlijk wat uurtjes onder de volvo gelegen.
ik heb pas nog de klepstoters van dit blok vervangen.
ik ben zelf ook helemaal fan van deze auto, en wil hem zelf later ook overnemen, wat ook afgesproken is met vader :)

hier zijn een paar fotos:


3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

elianmars

Waarom in hemelsnaam zo lang doorrijden met een defecte kilometerteller?  :eusa_eh:

Hoe dan ook, welkom!  :)

)()()sT

Ja dat vroeg ik me ook af ;D
Hoe cool is het als je teller echt op 6 ton staat.

Welkom.

850 R

#3
bedankt :) en ach met zoveel motor/bak wisselingen, schaden herstellen en slijtage vervangen is zon klein tandwieltje een van de laatste dingen die je aanpakt.
en Joost, het coolste is nog dat ze allemaal door ons gereden zijn :)
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

hathü

Gaaf een nw kopen en er al 16 jaar in rijden, als dat niet milieu bewust is. Nog vele jaren rijplezier gewenst.

rifwachter

Hallo Evan,

Welkom op het forum met deze mooie R.

Wat is er gebeurd dat er nu al het derde motorblok in zit?

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Jeroentjuh

#6
En 310 echte pk's? ;D

Laguna-S60R

Welkom hier erg gave bak!

laatste tenaamstelling is 2001, eerste lease auto geweest?
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

850 R

het eerste motorblok had een productiefout, hij bleef maar olie lekken. volgens de dealer kon dit inderdaad voorkomen en moesten we een paar jaar rijden, en dan was het over. uiteraard ging het niet over, maar we waren dus wel uit de garantie. een keertje vergeten bij te vullen en bam, nieuw blok erin. bij de 2e keer kwam het door een ongeluk, aan de zijkant geraakt, en op een of andere manier was de motor daarna niet meer lekker, ik heb het zelf nooit onderzocht, of iemand anders, maar de motor maakte een hele rare tik. op de kartbaan was dit altijd dat het big end teveel was afgesleten, en de drijfstangen heen en weer tikten op de krukas tappen. ik vermoed dat met dit blok hetzelfde was, en deze liep dus uiteindelijk ook kapot, vandaar nu nummer 3.

mijn vader had hem inderdaad geleast, en daarna overgekocht. dus op papier 2e eigenaar, maar eerste bestuurder
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

850 R

jeroen, ik heb geen idee, hij is 14 jaar geleden gechipt, en die man zei we maken hem 310/420, dus ik neem aan dat ie daarna 310/420 was. ondertussen zullen er wel wat weggelopen zijn, maar hij voelt nog extreem krachtig. we hebben een tijdje geleden nog in frankrijk bij een tolpoortje een opel eruit getrokken, die dacht geen zin om achter die vakantiegangers aan te moeten, dus ik geef even gas, toen gaven wij volgas, en trokken hem er voorbij, een oude volvo, met caravan erachter :P
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

elianmars

Citaat van: 850 R op 13-08-2012 21:15:20
hij is 14 jaar geleden gechipt, en die man zei we maken hem 310/420,

Goh, gaat dat op die manier? We maken hem 310/420......  :eusa_doh:  ;D

Ach, maakt ook niet uit, al die cijfertjes. Het belangrijkst is dat de wagen goed aanvoelt en lekker rijdt.

thuur

Citaat van: 850 R op 13-08-2012 20:28:54
de auto staat op 13 maart 1996, waarschijnlijk een van de eerste in nederland en heeft tot zon 4/5 jaar geleden 413.000 km gelopen. daarna is het tandwieltje gebroken, en dus staat hij daar nogsteeds op. maar waarschijnlijk zit hij al dicht tegen de 600.000 aan.

Is dat dan een OBD-I R?


Gr :eusa_think:

Sbv

Die van mij was van 16-02-1996. Geen idee wat erin zat, ik sleutelde in die tijd niet echt nog

Henk855

Zijn niet allen R'en met OBD II geleverd, volgens de dealer is er nooit een R met OBD I geleverd?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

850 R

3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)