auto loopt op 3 cilinders!! Help!!!!!

Gestart door Sander-850-T5, 14-08-2012 15:59:19

Vorige topic - Volgende topic

Sander-850-T5

Goedendag medeforumers vandaag op de snelweg rijden in een keer enorm motor verlies de kracht bedoel ik en heel erg schuddend terug naar huis !
heb vervolgens 1 voor 1 de bougiedoppen eraf getrokken en zo geluisterd welke cilinder niet wilde van links naar rechts de laatste 2 willen niet dus 4 en 5
heb nieuwe bougies kabels rotor verdeelkap gehaald erop gezet toen ik bij bougie 4 en 5 kwam waren die extreem nat maar goed alles aangesloten vervangen !
maar het probleem blijft cilinder 4 en 5 willen niet meedoen met de zuigerdans  ;D zie gelukkig nog de lol ervan in !!
Hoop dat een van de techneuten hier op dit forum mij kunnen helpen / adviseren
Alvast heel erg bedankt degene die het oplost krijgt taart thuis gestuurd !!!!!! ;)

groet Sander

UserID6342

Ga maar eens beginnen met compressie te meten op 4 en 5 ;D

volvobug

T3 embleem kopen?

Zonder gekheid, wat Dirk al zegt compressie meten, en ik zou ook foutcodes eens uitlezen. Misschien geeft ie wel een melding gerelateerd aan injector 4 en 5.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sander-850-T5

ik kan hem zelf uitlezen met dat computerdje onder de motorkap heeft iemand voor mij de codes en de beschrijving daarvan ????

en ja morgen ga ik compressie meten !

thx alvast

thijsj

Citaat van: Sander-850-T5 op 14-08-2012 17:03:29
ik kan hem zelf uitlezen met dat computerdje onder de motorkap heeft iemand voor mij de codes en de beschrijving daarvan ????

en ja morgen ga ik compressie meten !

thx alvast

Zie het topic in 'Technisch Onderhoud'..

Piet

Hmm....plotseling uitvallen van twee naast elkaar gelegen cilinders waarvan de bougies extreem nat blijken.
Klinkt als een doorgeslagen koppakking of gescheurde cilinderkop o.i.d.
Hoe is het met de druk in je koelsysteem?

Sander-850-T5

bougies waren nat van olie benzine mengsel had natuurlijk naar huis gereden km of 30 moest ik nog heel langzaam ging het maar goed !

druk in me koelsysteem is goed ! want ik dagt eerst iets met koeling wilde die dop eraf draaien en toen schoot hij er zowat vanaf dus dat is het niet !!

thx zover

Piere

Citaat van: Sander-850-T5 op 14-08-2012 18:09:29
bougies waren nat van olie benzine mengsel had natuurlijk naar huis gereden km of 30 moest ik nog heel langzaam ging het maar goed !

druk in me koelsysteem is goed ! want ik dagt eerst iets met koeling wilde die dop eraf draaien en toen schoot hij er zowat vanaf dus dat is het niet !!

thx zover

Ja dat is het net, als je koppakking lek is gaat de druk in je koelsysteem veel hoger zijn...
Bleef de temperatuur nog goed?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Sander-850-T5

ja die bleef top !! temparatuur top !!

Sander-850-T5

ik ga morgen ochtend compressie en computer uitlezen en injectoren bekijken cq testen !

laten we dan verder speculeren !!

dan is het te overzien als ik morgen dingen uitgesloten heb

maar de temparatuur was goed in ieder geval !

hou jullie op de hoogte
th alvast Gr Sander

MVeldhuis

Als je de kans hebt controleer dan ook even of de slangen van je koelsysteem knoeperthard worden met draaiende motor, dan is het namelijk niet goed.

Sander-850-T5

hhahahaha gaat jullie alleen om de taart he  :o

effe zonder dollen nokkenas sensor als die stuk is geeft ie dat aan op uitlezing handmatig met dat commodore 64 systeem onder de motorkap  ;D

thx alvast en ja stuur de taart op naar degene die het juist had hoop niet dat me kop gescheurd is of me cilinderwand nog beroerder want dan stuur ik de t5 meteen mee  ;)

thx mannen Gr Sander

Sander-850-T5

waar zit de nokkenas sensor  ???

thx S

Piet

Achterop de uitlaatnokkenas. Dus naast de verdeler, die achterop de inlaatnokkenas zit.

stefanhuijser

Nokkenas sensor hoeft geen storing te geven, wisselen met een "goede" is de kortste klap.

Maar met eerst maar eens compressie en CO in je koelvloeistof.

Gr Stefan..

Ennuh @Dirk, als er taart is bij jou nodig ik mezelf ook uit..
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5