Nieuwe bougiekabelset-Labda lampje aan! Oorzaak?

Gestart door marcus77, 14-08-2012 21:40:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marcus77

Hallo volvoliefhebbers,

Na het plaatsen van nieuwe bougiekabelset is het labda of motormanagement lampje gaan branden. Heeft dit te maken met de betere verbranding en dus met andere mengverhuodingen waardoor het systeem of de sensor andere gegevens registreert en dus gaat branden?

Wat mij opviel was ook dat het toerental fluctueerde vlak na het installeren van de set en een 15 minuten later weer zo goed als stabiel onder de 1000 toeren stationair.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

M a r c

Zitten ze wel allemaal goed erop? Welk merk?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

stefanhuijser

Alle kabels strak aangedrukt? Per ongeluk vacuüm slangetje eraf getrokken, stekker niet helemaal lekker vast omdat je er aan hebt gezeten?

Controleer eerst eens rustig of alles goed zit.. Je auto zou eigenlijk nooit slechter moeten kunnen gaan lopen met nieuwe kabels.

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

marcus77

Bedankt voor de reacties! De auto loopt een stuk beter, reageert sneller en heeft gewoon meer vermogen. Volgens mij zit alles goed vast. Het merk is bougiecord, origineel volvo C1 kabelset voor 20V besteld bij estate services.

Weet iemand waarom het lampje gaat branden van de labda?

Ludo

Citaat van: marcus77 op 14-08-2012 22:15:49
Weet iemand waarom het lampje gaat branden van de labda?

Een brandend lampje betekent het dat het diagnose systeem een storing heeft gevonden, in het brandstof of ontstekingssysteem.
Foutcode(s) uitlezen geeft vaak meer helderheid...

marcus77

De lambda brandt na de nieuwe bougiekabels erop gezet te hebben. Ik snap dat uitlezen helderheid biedt. Wat ik probeer te achterhalen is wat het verband tussen nieuwe kabels en labda zou kunnen zijn voordat ik ga uitlezen!

stefanhuijser

Vacuüm, sensoren, slecht contact.. Of gewoon een nieuwe storing..

Uitlezen geeft inderdaad een stuk meer duidelijkheid
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

stotteraar

Citaat van: marcus77 op 14-08-2012 22:32:15
Ik snap dat uitlezen helderheid biedt. Wat ik probeer te achterhalen is wat het verband tussen nieuwe kabels en labda zou kunnen zijn voordat ik ga uitlezen!

Is dit logisch? Volgens mij niet.
Ga nu eens even uitlezen en dan kan iedereen zien wat er eventueel mis is.
Wat jij doet snap ik niet helemaal. Je bent niet achterlijk want je schrijft biedt met dt. mee eens, dus.

stefanhuijser

(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

marcus77

Ik heb ook het idee dat dat lampje wel snel oplicht en moeilijk weg te krijgen is. Zelfs de dealer kon de computer niet uitlezen, heb toen via via de computer uit kunnen laten lezen en toen ging de labda uit. Meestal is het gewoon een kwestie van resetten, zonder dat dit hoeft te betekenen dat er iets aan de hand is met de auto.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

marcus77


marcus77


grijzev70tdi

Oke, dus OBD II. Misschien dat een forumlid hem voor je uit kan lezen? Dealer zal ook wel moeten lukken
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ludo

Citaat van: marcus77 op 14-08-2012 22:53:11
Ik heb ook het idee dat dat lampje wel snel oplicht en moeilijk weg te krijgen is.

Een lampje licht niet op als er niks aan de hand is, als het blijft branden is de foutmelding permanent.
Wegkrijgen is een kwestie van het probleem op te lossen, en een reset uitvoeren.