Nieuwe bougiekabelset-Labda lampje aan! Oorzaak?

Gestart door marcus77, 14-08-2012 21:40:19

Vorige topic - Volgende topic

marcus77

We hebben de code kunnen uitlezen door zelf een circuit te bouwen. De code is 121 en is verschenen na het erop zetten van de bougiekabels. Ik denk dan toch dat er iets is losgegaan alhoewel de monteur van de dealer zegt dat hij normaal loopt op het oog. Heb ook soms last van onregelmatig toerental bij stationair lopen. Heeft iemand enig idee wat dit mogelijk zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

UserID6342

1–2–1 Signaal luchtmassameter Storingslampje licht op

Henk855

Citaat van: marcus77 op 19-08-2012 18:20:38
We hebben de code kunnen uitlezen door zelf een circuit te bouwen. De code is 121 en is verschenen na het erop zetten van de bougiekabels. Ik denk dan toch dat er iets is losgegaan alhoewel de monteur van de dealer zegt dat hij normaal loopt op het oog. Heb ook soms last van onregelmatig toerental bij stationair lopen. Heeft iemand enig idee wat dit mogelijk zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Ben benieuwd deel dat eens met de rest van het forum.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

marcus77

Hier staat uitgelegd hoe je een circuitje bouwt. Dit heeft 5 euro gekost.

Eddy-E

Haha dat "circuit" zwerft hier ook wel ergens hoor.
Klinkt wel deftig voor een ledje met 3 draadjes eraan :)
Wel raar dat de Volvo "dealer" niet weet dat dit een obd1 systeem is met een odb2 stekker.
850 2.5 10v 94

Henk855

Ledje 0,30 cent en een microschakelaar 0,20 cent en twee steek pennetjes 0,08 cent plus een paar stukjes draad.
Ik dacht echt er komt heel wat toen je schreef ,,zelf een circuit gebouwd,,
855R

marcus77

Circuitje is obd2 en deze werkt naar behoren.

Eddy-E

Citaat van: marcus77 op 19-08-2012 21:33:36
OBD1 systeem met UBD 2 stekker eraan? Verklaar je nader?
Ik neem aan dat je met dat ledje de codes uitlees via de odb2 stekker in de midden console?
Anders zit er gewoon zo'n uitlees unit linksvoor onder de kap bij de ecu.
Maar das dus de odb1 methode.. tenminste zo zat dat toen wel in mijn 97 v70
850 2.5 10v 94

marcus77

Henk855

Sinds wanneer heeft een 850 OBD2 Marcus, alleen de stekker is OBD2
855R

Eddy-E

Maar je kan nu iig wat uitlezen en daar gaat het om.
En ook resetten , ook makkelijk.
850 2.5 10v 94

marcus77

Het uitlezen gaat prima. Vandaag heeft de dealer geconstateerd dat gaskabel los zat, dit is gebeurd toen de bougiekabels erop gezet zijn. Dat vermoeden heeft de dealer. Nu is de gaskabel weer vastgezet. Hopelijk is het probleem nu opgelost en houdt het labdalampje hiermee verband. Volgens mij is er geen probleem met lmm. De auto loopt ook weer regelmatig stationair. Misschien heeft iemand een idee of er causaal verband bestaat tussen deze twee?

marcus77

De auto is gereset, de auto heeft nergerns meer last van. De dealer wilde er een nieuwe lmm instoppen nadat de gaskabel vastgezet is omdat volgens hun dit het probleem zou zijn. We hebben daarentegen gezegd tegen de dealer dat er niets aan de hand is met de lmm en dat de gaskabel het labdalampje heeft doen laten branden.

Ik heb geen goed gevoel erbij, het lijkt alsof in dit geval de dealer er een slaatje uit wilde slaan. Ze blijken ook niet echt over veel technische kennis te beschikken. Geen goede beurt gemaakt helaas. UItlezen konden ze niet ook al niet.

stefanhuijser

Citaat van: Dirk342 op 19-08-2012 18:40:57
1–2–1 Signaal luchtmassameter Storingslampje licht op

... I rest my case ...
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5