X-Kote

Gestart door Jash, 01-09-2012 10:52:22

Vorige topic - Volgende topic

Jash

Hoi Roffelaars
de lak van mijn roffel ziet er nog best aardig uit (kleur 417) , dat wil ik graag zo houden. Hebben jullie ervaring met x-kote en dan ben ik met name geinteresseerd in bv na een jaar of meer... ziet het er nog steeds zo goed uit? Het is best een investering om het te laten doen namelijk.
Ik weet dat Hans850- een rode 850 heeft laten doen, ben eigenlijk benieuwd hoe die er nu uit ziet... (heb je die nog Hans ?)
ik hoor graag jullie ervaringen...of zie ze natuurlijk nog beter....
grts

jash ;)

Sbv

De S70R van Irikro is er geweest, die auto rijdt ze nog steeds volgens mij. Het resultaat was heel erg mooi. Nu dik 1 jaar later nog steeds

maruska

Citaat van: Sbv op 01-09-2012 10:55:35
De S70R van Irikro is er geweest, die auto rijdt ze nog steeds volgens mij. Het resultaat was heel erg mooi. Nu dik 1 jaar later nog steeds

hahahahahahahah ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sem

Wat houdt het hele X-cote nou precies in? Ik hoor er wel wat vaker over, maar ben er nou niet precies achter wat er nou precies mee bedoeld wordt.

Midicijnman

rifwachter

Ik heb ook een mooie rode die wat wit is uitgeslagen, maar na de winterstalling moet de 850 weer goed glimmen.

Nu heb ik ook het één en ander over X-kote gelezen, maar heeft iemand een RICHTPRIJS wat dit zou moeten gaan kosten, kan hier niets over vinden.

Mag natuurlijk ook via pb.     Of hebben jullie een ander advies om de rode R weer als nieuw te laten glimmen?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

peteRRR

Dacht 4a 500 euro.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rifwachter

geheel spuiten is wel erg kostbaar Henry.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Sbv

Citaat van: rifwachter op 20-10-2012 14:07:37
Ik heb ook een mooie rode die wat wit is uitgeslagen, maar na de winterstalling moet de 850 weer goed glimmen.

Nu heb ik ook het één en ander over X-kote gelezen, maar heeft iemand een RICHTPRIJS wat dit zou moeten gaan kosten, kan hier niets over vinden.

Mag natuurlijk ook via pb.     Of hebben jullie een ander advies om de rode R weer als nieuw te laten glimmen?
Rene,
Je hebt de S70 van Irikro vorige week gezien. Die is vorige zomer gedaan  met X-Kote. Bij mijn weten was ze rond de 500 euro kwijt en nog steeds is de auto erg mooi en makkelijk schoon te houden

Taranis

X-Kote is geweldig voor het ophalen van de kleur van lakken die al wat verkrijt zijn, vrijwel altijd rood dus. X-Kote is niet geschikt voor zwarte of zeer donkere lakken omdat je er een soort van regenboogjes in gaat zien.

Ik heb er een paar maanden terug prijs voor opgevraagd en het kwam voor mijn auto op 620 euro.

Martijn_B

Een goede detailbeurt voor 2/3e van dat geld, inclusief C-Quartz coating :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

henry classic v70

Citaat van: rifwachter op 20-10-2012 14:22:22
geheel spuiten is wel erg kostbaar Henry.

Dat is zo Rene maar misschien is íe het jou wel waard.. vraag maar eens bij verschillende spuiters wat zoiets kost (incl. het eventueel aanpakken van delen die wat roestig kunnen zijn)
Ik weet uit ervaring dat er veel verschil zit in de prijzen die spuiters rekenen voor het helemaal overspuiten dus flink shoppen... ;)
Stel dat je 'm nog 10 jaar wilt houden en X-kote doet bijv. 2,5 jaar zijn werk op rood (geen idee eigenlijk maar neem het als voorbeeld) dan zou er 4x ge"X-kote" moeten worden in 10 jaar > heb je €2000,= / €2400,= betaald. Volgens mij komt dit al "in de buurt" van helemaal overspuiten.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Taranis

Wat ik van de verkoper hier in Goes begreep is dat ie het uitgeprobeerd heeft en dat X-Kote het 5 jaar houdt op rood voordat het weer begint te vervagen. Dat was wel een auto (een 855 zelfs ;D ) die zelden gewassen werd, hoe vaker je wast hoe sneller de coating vermindert.

hanss850

Citaat van: Jash op 01-09-2012 10:52:22
Hoi Roffelaars
de lak van mijn roffel ziet er nog best aardig uit (kleur 417) , dat wil ik graag zo houden. Hebben jullie ervaring met x-kote en dan ben ik met name geinteresseerd in bv na een jaar of meer... ziet het er nog steeds zo goed uit? Het is best een investering om het te laten doen namelijk.
Ik weet dat Hans850- een rode 850 heeft laten doen, ben eigenlijk benieuwd hoe die er nu uit ziet... (heb je die nog Hans ?)

Nee heb de rode niet meer maar verkocht aan B32

zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58688.msg1252163.html#msg1252163

hier ook foto's van na kik 1,5 jaar was er zelf erg tevreden over

hier ook nog een paar foto's van hoe je te werk gaan en resultaat
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33434.msg988652/topicseen.html#msg988652

zit er nu aan te denken om de XC ook te laten doen

Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD