ABS lampje na noodstop, daarna weg (geen ABS werking)

Gestart door ZC3rr0r, 02-09-2012 22:55:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ZC3rr0r

Hoi forummers,

Als ik bij mijn 850 GLT uit 1992 (alter 1) vol in de anker ga, dan gaat dit gepaard met piepende banden, verbrand rubber en niks dat lijkt op ABS, op wat voor manier dan ook. Na uitvoeren van een dergelijke noodstop gaat het ABS lampje ook branden, maar dit verdwijnt weer zodra ik van het contact afga.

Ik vermoed persoonlijk een defecte computer, maar hoe test ik nu betrouwbaar of het hier ook daadwerkelijk aan ligt? Leest lastig uit zonder blijvende storing...

Boeijke

Volgens mij kom je ergens bij mij uit de buurt.
Heb nog een GLT abs comp liggen. Mag je wel testen, weet je of het daar aan ligt. Foutcode's slaat hij op, dus toch eerst ff uitlezen.

grijzev70tdi

Heb ik met mijn GLT ook, als je hard remt gaat lampje branden, opnieuw starten en lampje blijft uit. Tot de volgende keer hard remmen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

haasje

uitlezen zou wel een resultaat moeten geven. Het storingslampje mag dan weer uit zijn, maar de code zou wel opgeslagen moeten zijn.

grijzev70tdi

Met uitlezen krijg ik geen foutcode's. 1-1-1 op alles.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

haasje

en uitlezen als het lampje brand, dus voordat je je contact uitzet.

ZC3rr0r

Citaat van: haasje op 03-09-2012 01:19:46
en uitlezen als het lampje brand, dus voordat je je contact uitzet.

Gaan we proberen, ben erg benieuwd want de APK zit er weer aan te komen....

thuur

Als je geen foutcodes hebt: contactslot defect of voedingsrelais van de ABS gecorrodeerd/defect.


Gr 8)

ZC3rr0r

Hmmmz, ik heb gepoogd het geheel uit te lezen, maar in plaats van dat ik de bekende led zag knipperen springt het ledje aan zodra ik het kabeltje in de socket prik.

Ik kan duwen op het knopje al dat ik wil, maar het ledje blijft onafgebroken branden.

Diagnose werkt overigens wel prima op bijvoorbeeld posities A1 en B2...

ZC3rr0r

Vandaag nogmaals getest, maar ik krijg wederom een onafgebroken brandend ledje zodra ik het pinnetje op positie A3 inprik.

Ik vind dit wel een beetje verontrustend, persoonlijk. Heeft iemand enig idee wat nu de volgende stap zou moeten zijn?

haasje

Eerste idee is een defecte zekering of relais

ZC3rr0r

Citaat van: haasje op 08-09-2012 09:15:52
Eerste idee is een defecte zekering of relais

Zekering gaan we controleren, relais weet ik zo vlug niet te vinden maar gaan we opzoeken.
Maar even voor mijn idee, een brandend ledje duid op wat precies? Geen computer / ABS systeem gevonden?

haasje

meestal dat de computer (in dit geval de abs computer) spanningsloos is.

Boeijke

Relais zit tegen je ABS Comp aan. Tussen de Comp en je linker veerpoot zeg maar
Groot zwart ding. Google anders gewoon op ABS relais Volvo 850. Dan zie je hoe het eruit ziet.

ZC3rr0r

Bedankt voor de tips, daar gaan we morgen een fanatiek mee aan de slag.
Het is nu wel bedtijd ondertussen... ;-)