motor doet het niet meer

Gestart door noors, 05-09-2012 21:17:38

Vorige topic - Volgende topic

noors

Goeiedag allemaal ik heb een 855 B2054T5 .
Het volgende is er aan de hand het begon allemaal een maand of 2 geleden dat het dat de motor een beetje begon in te houden
en dat duurde een paar dagen en daarna liep de motor weer goed
Ik moet er wel even bij vertellen dat tijdens het inhouden de turbodruk ook niet volledig was
en als de motor niet inhield dan deed de turbo het ook weer goed.
Maar nu is ie er helemaal mee opgehouden laten uitlezen is niet echt een optie omdat de garage 80 km verderop zit. :eusa_wall:
vandaag weer geprobeerd maar niks. Heb de bougies er uitgehaald en deze ruikte naar benzine en zag er een beetje zwart uit.
dus brandstof krijgt de motor wel bougiekabels bougies en rotor en verdeelkap zijn reeds vervangen...
Alle vacuum slangen zijn ook al vervangen
Iemand nog meer ideeen
Oja brandstofpomp is ook al vervangen......

beunmaat

Klinkt alsof je geen vonk hebt, zit er nog leven in je bobine?

-D©©©L-

Lindert Bogers

noors

bouwjaar is 1995 kleur oranje 8)
Ik zal eens de bobine doormeten
Maar gaat een bobine dan langzaam stuk?

Piet

Citaat van: noors op 06-09-2012 20:11:16
bouwjaar is 1995 kleur oranje 8)
Ik zal eens de bobine doormeten
Maar gaat een bobine dan langzaam stuk?
Dat kan.

noors

Citaat van: dbs1 op 06-09-2012 12:14:19
Slaat de motor kortstondig aan (1 sec.) en dan meteen weer af, of gebeurt ook dat niet, dus alleen maar startmotorgeluiden? In het eerste geval kan het relais 103 zijn.
De motor is zo dood als een pier motor gaat wel rond

Douwe

Als de motor mooi rond gaat zonder vreemde bijgeluiden en TOTAAL geen aanstalten maakt om aan te slaan, vermoedt ik de krukassensor.
k heb de zelfde klacht gehad, en de krukassensor is binnen 15 minuten door de ANWB vervangen.
De kosten zijn ongeveer 50 euro.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50906.0.html

Edit: link toegevoegd

Volgens de monteur van de ANWB kwam het wel vaker voor dat de krukassensor vuil was en na demontage even met een lap erover zou voldoende moeten zijn.Aangezien de storing bij jou niet in 1 klap was zou je de sensor eerst kunnen loskoppelen en met een doekje schoonmaken.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

MVeldhuis

Beetje koffiedik kijken van een afstand, bobine, krukassensor en nokkenassensor zijn allemaal goeie verdachten.
Het makkelijkste is nog wel om alle 3 ergens van een sloper af te trekken en 1 voor 1 wisselen tot ie het weer doet.

Hou er wel rekening mee dat hij intussen flink verzopen kan zijn dus dat aanslaan even kan duren.

noors

Heb de bobine inmiddels vervangen maar doet nog niks :eusa_wall: was ook te mooi om waar tezijn
Dussss op naar de sensor ehhh en waar kan ik deze vinden?
Nokkenas sensor weet ik te vinden dat is niet zo moeilijk Als je voor de motor staat aan de rechterkant bovenin achteraan...
En nu de krukas sensor....geen idee.
Kan het te maken hebben met (moet ik ook nog doen) carter ventilatie ik een beetje druk in het blok

noors

Oja de bobine kosten omgerekend 62 euro nieuw......

Sbv

kan je foutcodes uitlezen ?

noors

Uiteraard kan dat maar hij staat stil en de eerste volvo garage is 80 km verderop dus.....
niet erg handig
dus alle tips zijn welkom

Sbv

Woon je bij Ewout Schalkwijk in de buurt ? Mogelijk dat hij wat voor je kan uitlezen.
Alhoewel een 95-er denk ik niet met vol-fcr uit te lezen is

MVeldhuis

Je krukassensor zit bovenop de versxnellingsbak tegen de motor aan, hij kijkt als het ware door een gaatje in je bak op je vliegwiel.
Uitlezen met knippercode is eenvoudig en helpt wellicht in de goede richting.