Radiator vraagje

Gestart door Amitri, 10-09-2012 21:46:29

Vorige topic - Volgende topic

Amitri

Hallo

Eerst maar de gegevens van de auto, Volvo 850 2.5 liter 20 klepper op LPG.

Het gebeurd me heel af en toe, geloof de 3de keer nu in anderhalf jaar tijd dat er ter hoogte van de radiator kleine pufjes rook naar boven komen als de motor nog niet warm of net warm is. Vandaag ook weer, was stuk weg steeds optrekken en lang stilstaan voor het stoplicht. Verder ook geen problemen als ik op de snelweg zit, koelvloeistof hoeft niet bijgevuld te worden en motor heeft zelfde temperatuur als altijd.
Ik maak me dus nog niet te ongerust maar vraag me wel af wat het is, ik neem aan dat het te maken heeft met het lang stilstaan met nog te koude motor.
Iemand enig idee en kan het wel kwaad, wellicht toch lekkende radiator?

KIM

Heb je de auto kortgeleden gewassen?

Amitri

Wat is kortgeleden? Week geleden voor het laatst gewassen.

KIM

Kortgeleden is een dag ofzo. Indien je je radiator nat hebt gespoten kan het water verdampen bij opwarmen van de radiator.
Over je koelsysteem hoef je je geen zorgen te maken zolang de koelvloeistof op peil blijft en niet vervuild raakt.

Werkt de airco nog wel goed? Indien deze lek is, kan ik me ook rookwolkjes voorstellen. Iets anders kan ik niet bedenken.

Amitri

Ik heb de auto al anderhalf jaar en airco heeft vanaf het begin niet goed gewerkt. Blower e.d. doen het wel gewoon, alleen airco niet.

In ieder geval geruststellende gedachte dat koelsysteem nog goed is, dacht ik zelf ook al maar you never know. :-)

Gompiev70xc

carterventilatie?? dan zie je ook wel eens verhalen over beetje rook uit het vooronder.

Amitri

Iets zoiets ernstig mocht het de carterventilatie zijn?

speedyT5

Als je radiateur nat is door regen of ander condens uit de buitenlucht zal dat vocht verdampen op het moment dat de thermostaat open gaat ( motor op temp.komt) en dat uit zich in kleine rookwolkjes.

gr.
Piet
Never, never gonna give you up
love you just the way you are