3" Uitlaat systeem

Gestart door daanium, 12-09-2012 16:26:59

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Mannen, ik ben op zoek naar een nieuwe uitlaat.
Nu bestel ik 't meeste bij ET, daar hebben ze o.a. van IPD deze set liggen.
Is deze aan te raden, of beter voor een andere set gaan?

Wat ik me meteen afvraag; Hier op het forum lees ik bijna altijd dat een 3" een mooiere flow heeft, wat minder weerstand opleverd en dus betere prestaties.
ik verwacht er weinig tot niets van wat betreft vermogen, maar vooral het geluid mag wat voller
waarom zijn er (bij ET) vooral 2,5" uitlaatsystemen te vinden van IPD/Simons/Ferrita? en niet 3" (wat we eigenlijk willen) ?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Wout309t

Dat weet alleen Marc, verder werken er hier maar weinig bij ET.. ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Martijn_B

Een 3" geeft een veel zwaarder geluid, maar dan moet je het gebrom bij vaste toerentallen wel voor lief nemen. Een 2"5 heeft dit vele malen minder, zeker het Simons systeem wat ik zelf heb. Wel hoor je de roffel veel beter, die bij 2 3"'systemen die ik ooit gehoord heb toch een stuk opgeslokt wordt door het gebrom.

Die 2,5" wordt trouwens pas bij 350pk echt een barrière, daar onder zal het denk ik niet heel veel uitmaken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Unexist

Ik sluit me aan bij martijn, inderdaad een 3'' maakt een zwaar geluid!. Als je laag in toeren rijd dan is de uitlaat erg aanwezig ik moet er wel bij zeggen dat ik ook geen catalysator meer heb je moet dat voor lief nemen ik zelf vind het bruut! mensen kijken de 3e keer pas naar mijn Volvo waar toch echt dat dikke geluid vandaan komt!. En dat setje van IPD is ideaal omdat er ook een kat bij zit!..
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

NinaPaul

200 cells zelfs, dus ook met de apk geen zorgen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Met het restrictieve van 2.5" catback na een 3" downpipe valt het wel mee.
De uitlaatgassen nemen in de DP enorm in temperatuur af en zullen daardoor, als zij het catbacksysteem bereiken, dermate in volume afgenomen zijn dat de 2.5" catback ze prima kan verwerken.

daanium

oke, bedankt allemaal voor de reacties
op zich is het verschil met een 2,5" en een 3" dus niet zo veel.
alleen wat voller in klank? en misschien wel als je hoger/verder wil gaan dan 300+ pk, maar da's niet mijn bedoeling :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Piet

Met een 3" DP met een 2,5" catback kun je gewoon dik boven de 400 pk komen.
Ik heb zelf een ferrita 3"DP en een 2.5" ferrita catback met racekat. Ik vind het geluid, bij mijn sedan, precies goed. Sportief donker geluid maar nog zeker wel beschaafd
Brommen geen last van, maar dit schijnt bij een estate wel meer aanwezig te zijn.

Turbobiker

Laat de kat weg, heb je al veel beter geluid.

En ja, bij 3" heb je bij flink gas geven wel de stevigste brul. Blijft diep.
De Tussenpaus

V70 classic

Citaat van: Piet op 12-09-2012 19:53:50
Met het restrictieve van 2.5" catback na een 3" downpipe valt het wel mee.
De uitlaatgassen nemen in de DP enorm in temperatuur af en zullen daardoor, als zij het catbacksysteem bereiken, dermate in volume afgenomen zijn dat de 2.5" catback ze prima kan verwerken.

Yup
Na de cat kun je evt gewoon terug naar 2.5"
houd de cat zo min mogelijk spoelt alles wat sneller op.

Ik zelf rijd met een 100 cel cat een simons tussen demper en ferrita einddempers.
Geluid is gepast.
Donker gegrom en een turbo die er vrolijk op los fluit.
Geen sjonny geluid dus.
Enkel de al eerder genoemde brom moet je  voor lief nemen.
Het is bij mij niet hinderlijk maar dit kan persoonlijk zijn.

sk6 met de aanschaf van een pijpie.

grts

oeps ff een editje
bij mij hangt de cat nu onder de auto vandaar dat ik daar terug kan naar die 2.5"
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

triton

MikeyQR had een JT superflow eronder zitten . Deze is ook 3 inch.
En geloof ook veel goedkoper.

Professioneel raddraaier

Thys

michel88

en waar vind je die? ;D

Ludo

M a r c

IPD set is met 200cpi kat en inderdaad heeft compleet 3" pas echt nut bij vermogens die richting de 400pk gaan.  Voor de rest vind ik het persoonlijk geen mooier geluid dan een 3" dp en 2,5" catback. Sowieso koelen de uitlaatgassen af naarmate ze verder de uitlaat in komen en hebben ze dus ook minder ruimte nodig. Desalniettemin een mooie complete set voor een mooie prijs. Ben je echter lid van de Volvo 850 Club dan is het prijsverschil na clubkorting te verwaarlozen met deze IPD set. Aan u de keus  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl