Met vlagen zeer snel duizeligmakende gasgeur in interieur??

Gestart door cleo850, 14-09-2012 19:30:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cleo850

Eerste uitkomst is de dieselretourleidingen die poreus begonnen te raken en dan diesel gaan lekken op het blok. Ze hebben ze meteen maar vervangen (bij aankoop van de 850tdi 4 jaar geleden had ik ze zelf ook al allemaal vervangen)...dat gaat lekker snel met die rubberslangtjes blijkbaar....(145.000 km).

Lekkage van Airco-vulmiddel hebben ze verder niet bekeken.
Straks flink eind rijden en kijken of die gekke lucht nog komt opzetten, zo ja verder zoeken vanuit de airco (indien lek: leeghalen die airco...het wordt toch winter).

Tot zover bedankt voor het meedenken.

ik-rol

kan ook nog koelvloeistof zijn, maar dat geeft meestal mist en een vette voorruit.

cleo850

Na vervanging van de dieselretourslangetjes geen last meer van de beruchte gaswalm (tot nu toe)...
Na (te) lang dieseldamp snuiven herken je het klaarblijkelijk niet meer als dieseldamp en ga je een soort hallucineren over gas, lekke airco's enz. 
Ga ook maar eens een interieurfilter met koolstof regelen want die zit niet in de 850 zag ik, daarmee ook de stank van overige weggebruikers proberen te reduceren...

Tot zover aan allen: dank voor het meedenken.

devonius

Zijn de dieselretourslangetjes zichtbaar als je de kap open hebt? Of moet je daar echt zaken voor weghalen of op de brug zetten?
Wil ze ook ff checken. Komt zo nu en dan een walmpje mn neus in.



Citaat van: cleo850 op 19-09-2012 11:02:58
Na vervanging van de dieselretourslangetjes geen last meer van de beruchte gaswalm (tot nu toe)...
Na (te) lang dieseldamp snuiven herken je het klaarblijkelijk niet meer als dieseldamp en ga je een soort hallucineren over gas, lekke airco's enz. 
Ga ook maar eens een interieurfilter met koolstof regelen want die zit niet in de 850 zag ik, daarmee ook de stank van overige weggebruikers proberen te reduceren...

Tot zover aan allen: dank voor het meedenken.

grijzev70tdi

Je moet je kap er even afhalen die op de motor zit. 4 torx schroeven. Dan zie je ze zo lopen. Heb even geen foto bij de hand
Grolsch, het klinkt al lekkerder

devonius


cleo850

1 metertje brandstofretourslang (met van die geweven doek eromheen) kost je nog geen 2,50 euro....
Ff op maat knippen, op zelfde manier terugzetten, en klaar is kees.

elianmars

Lekkende retourslangetjes zijn inderdaad vaste prik. Die dingen vergaan gewoon.

berkel

zal ook eens naar de retour slangen kijken als ik zaterdag met de v70 aan de gang ga. Sinds enige tijd ruikt ik wanneer de v70 gestart wordt een soort lucht wat mij het meest doet denken aan oude electronica. Dacht eerst de kachelweerstand maar deze heb ik uit elkaar gehad en hier is niets aan te zien. Mogelijk dan toch de retour slangen.. :-\

ruspek

ik heb het ook gehad, vooral als er geremd werd op de motor. (oftewel, de gas-los situaties)
Dat gebeurd niet zo heel veel als ik alleen rijd ;D.
Op vakantie met caravan wel, vooral berg af.
In de middle of niks in Noorwegen dus ook een metertje slang opgsnord bij een dealer die op woensdagochtend 11 uur al zijn weekend in zat te drinken :eusa_doh:
Maar op de camping dus even ge-Mac-Gyverd en geen last meer van rare luchtjes.
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000