Met vlagen zeer snel duizeligmakende gasgeur in interieur??

Gestart door cleo850, 14-09-2012 19:30:18

Vorige topic - Volgende topic

cleo850

Hallo volvocollega's,
In mijn 850TDI '96 estate, kan sinds 2 dagen regelmatig zeer snel een beklemmende en benauwende geur komen opzetten in het interieur (een soort geur van aardgas die enorm snel naar je hoofd stijgt). Snelweg of stadsverkeer maakt niet uit het enige wat je eigenlijk nog wil is z.s.m. alle ramen opendoen en doorwaaien die handel. Een vergelijkbare penetrante geur is ook als je langs een weiland rijdt waar ze diezelfde dag nog prei of uien hebben geoogst, maar dan ongeveer 10x heftiger want je wordt er echt in rap tempo duizelig van.

Ik wil de auto eigenlijk laten staan tot ik weet waar ik ongeveer moet zoeken, want ik vermoed dat het niet geheel ongevaarlijk is.
Ik rijdt al 15 jaar diesel dus ik kan met zekerheid zeggen dat het geen diesellucht is...
Het is eveneens geen rotte airco lucht.

Werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt, iemand???

UserID6342

Niet ergens onder de achterbank ofzo, iets liggen wat vroeger levend of om te eten was ? ;D

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

cleo850

Kan ik m.b.t. evt. carterdampen zelf nog iets uitzoeken/uitsluiten? Zou niet weten waar beginnen te zoeken.
Wat betreft uitsluiten van lekkage van uitlaatgassen toch ook maar even langs de kwik fit denk ik...

Sbv

Kwik fit lijkt me niet de meest handige, denk dat je dan kan beginnen met een nieuwe uitlaat

elianmars

Misschien een beestje dat een nestje in je wagen heeft gemaakt? Heb je al gekeken onder de motorkap?

Roffel-Patje

cleo850

A.s. maandag afspraak staan om dingen te checken:
- dichting uitlaat / spruitstuk;
- carterventilatie;
Als er iets/niets uitkomt post ik het hier nog wel even.

C.punTeR

Lekke airco in combinatie met recirculatie stand?

Groet..

cleo850

Reciculatie staat nooit aan.
Lekke airco zou kunnen, deze afgelopen week eigenlijk ook niet aangehad. W
Weet ook niet  of het aircovulmiddel een irriterende werking heeft die gigantisch naar je hoofd stijgt? Volgens mij viel dat wel mee....

Sbv

Misschien de lucht van de olie uit compressor ?

Ik weet dat ik de kucht van een open airco systeem niet echt aangenaam kan noemen

C.punTeR

laat ik het zo zeggen,

Nadat ik een keer de volle laag airco-vulling in m'n smoel kreeg,had ik de eerste 2 uren geen trek in een sigaretje ;)

Groet..

KIM

R134a is niet bepaald gezond te noemen, daar kun je echt wel duizelingen van oplopen.
De geur van de PAG olie die door het systeem loopt krijgt door de loop der jaren een vrij scherpe en penetrante geur; een beetje bittere lucht zeg maar.

Indien er iets lek is aan je airco, dan zal je probleem spoedig verdwijnen. Indie de hoeveelheid zo groot is dat je er duizelig van wordt, heb je een serieus lek.

cleo850

Ok, iets om serieus rekening mee te houden dus.
Ik heb de geur al eerder proberen te omschrijven, nog een goeie vergelijking is de lucht van een vol luciferdoosje in één keer opsnuiven en dat dan in het kwadraat zeg maar.
Zal het morgen ook voorleggen aan de garage.