Reparatie ABS controller

Gestart door Boskabouter, 14-09-2004 09:52:59

Vorige topic - Volgende topic

jasperi

misschien ben ik gek, maar kan het zijn dat het bij een s70 soms anders in elkaar zit  ??? heb nu luchtfilterhuis verwijderd en zoek naar de controller, maar zie niets wat erop lijkt. naast remoliereservoir zie ik niets, behalve main fuses.
Onder remoliereservoir zie ik wel iets van de remmerij volgens mij, maar alleen aan de zijkant zitten 2 connectoren, een grote en een kleine. ik zou niet weten of dit ermee te maken heeft?
wie o wie kan mij een hint geven, want ik snap hier niets meer van....

jasperi

hmm, ok, valt wel mee, ding is eraf.
krijg alleen die grote stekker niet makkelijk los, en wil liever niet forceren. weet iemand hoe dat werkt?

BEDANKT.
jasper

jasperi

waren 2 uitschuifbare lipjes aan de zijkanten van de plug; moet je ook even weten  ;D

achteraf is het allemaal niet zo moeilijk, die schroefjes heb je er trouwens allemaal zo uit, zijn er bij mij overigens 4. (torx). wel hele kleine ratel nodig anders heb je een probleem. Nu maar doosje uit elkaar halen en eens kijken hoe ik het probleem ga oplossen.

ik begreep trouwens dat je de abs zekering ook moet verwijderen? (amerikaanse website, wel makkelijk nl. Met foto's).

groeten
jasper

jasperi

Dit is hem, moest wel weer even zoeken. even plakken in je adresbalk ofzo?

http://home.earthlink.net/~vicrocha/Volvo_Parts/Volvo_ABS_removal.htm
erg handig als je zelf niet zo handig bent...(zoals ik) en het toch wilt proberen.

simpel klusje eigenlijk.
GRoeten
jasper

jasperi

Johann

b0nkolok

Marcel in Den Haag repareert/vervangt de ABS unit waar je bijstaat voor 75 euries.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

johan283

Hoi mensen,

mij is het nog steeds niet duidelijk waar die ABS controller zit. Bij mijn auto zit aan de bovenkant een grote stekker ipv aan de onderkant. Echter op de zijkant staat wel ABS controller.

Is dit de abs controller? daar waar de rode pijl zit

of is het zwarte blokje zie pijl

Wie weet waar ik noet zoeken volgens andere foto's zie link zit de controller verstopt onder mijn turbo lucht filter huis.

johan283

Mmmm,

dan is die tekst op het metalen ding met de grote stekker (bovenste foto )naast het remvloeistof reservoir  erg verwarrend. Daar staat op ATE ABS controller, dus logischer wijs dacht ik dat is dan de ABS controller. Wat is dan het apparaat dat ik op de foto heb gezet?

Binnen kort nog maar een keer kijken onder het lucht filterhuis.

b0nkolok

johan283

Volgens Oele:
1. Onder de motorkap naast de remolie reservoir, zit een ABS control unit van metaal (1), met een grote connector bovenop.

Zou dit de ABS controller zijn met de problemen, althans bij een 850 T5R '95.

Jij hebt toch een V70R, daar zal het dan volgens de plaatjes van onderstaande link zitten:
home.earthlink.net/~vicrocha/V...ABS_removal.htm

Denk dat de verwarring oplevert. Jij hebt een V70 en ik een 850

mehn

Het zwarte geval met nummer 3515632 is een relais. De controller is het metalen ding waar de stekker opzit.  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

b0nkolok

De plaatjes van Johann herken ik als de ABS controlunit. Maar misschien is deze unit alleen bij de V70?

johan283

roffelaars,

bedankt voor mij is het nu helder.  

Het metalen "ding" met opschrift ATE ABS controller is de ABS control unit. het ding ernaast is een relais.

Dus ik moet het metalen ding openen.......

johan283

Als ik hem zelf repareer zul ik foto's plaatsen. Omdat ik nog niet weet of ik hem door Marcel in den haag laat repareren of het zelf ga doen.

PS als een ieder die wat repareert wat foto's maakt en op het forum zet met wat tekst, krijgen we vanzelf een Haynes boek, maar dan met kleuren foto's :)