Met de DOP 2.3 T naar het land der Roffels

Gestart door LouisXIV, 19-10-2012 09:13:34

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Ik liep net binnen toen Thuur aan de mail zat. Hij zei nog dat je vast niet zou merken dat er gewoon het oude blok in is teruggezet.

Oeps.  :eusa_silenced:

;D
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

LouisXIV

Vol verwachting klopt ons hart.... Benieuwd hoe het oude blok er uit ziet en hoe het nieuwe straks rijdt. Nog een aantal weken en dan gaan we ermee over de Brenner.

LouisXIV

Citaat van: Miel850 op 09-06-2013 01:28:39
Ik liep net binnen toen Thuur aan de mail zat. Hij zei nog dat je vast niet zou merken dat er gewoon het oude blok in is teruggezet.

Oeps.  :eusa_silenced:

;D
Ik heb nog geen foto's gezien  :eusa_shifty: .Hij bouwt de spanning wel op.....

mehn

Ik heb alleen het filmpje dat hierboven al staat en deze foto, maar dat is nog het oude blok ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LouisXIV

Citaat van: mehn op 09-06-2013 16:57:52
Ik heb alleen het filmpje dat hierboven al staat en deze foto, maar dat is nog het oude blok ;D

http://www.mehn.nl/volvo/div/thuur/sleutelenbijthuur/DSC_0111.jpg
Wauw ik heb nog nooit zoiets gezien, vraag me af waar de carosserie is en waar die op staat ?? Apart om die peilstok zo te zien zitten met op rechts de automaatbak.

UserID6342

@Thuur en Maikel, mag ik vragen waarom jullie voor deze methode hebben gekozen om het blok te wisselen, en dan de kabelboom in de auto te laten zitten ?  Was het dan niet makkelijker geweest om de kabelboom bij de ECU voetjes los te pakken en in zijn geheel mee eruit te halen ?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LouisXIV

Citaat van: mehn op 09-06-2013 22:43:50
Citaat van: LouisXIV op 09-06-2013 18:18:02
vraag me af waar de carosserie is en waar die op staat

Boven op de brug ;D
Nu je het zegt zie ik hem inderdaad omhoog staan  :)

thuur

Citaat van: Dirk342 op 09-06-2013 18:25:42
@Thuur en Maikel, mag ik vragen waarom jullie voor deze methode hebben gekozen om het blok te wisselen, en dan de kabelboom in de auto te laten zitten ?  Was het dan niet makkelijker geweest om de kabelboom bij de ECU voetjes los te pakken en in zijn geheel mee eruit te halen ?

De kabelboom moet toch los omdat alle sensoren omgezet moeten worden. Maakt dus niets uit, en ik hoef de ECU voet niet uit elkaar te halen.

Gr ;)

thuur

Voorbereiding, alles los maken

Scheiding

Hier zie je dat het water de koolaanslag heeft weggepoetst op het half ronde gedeelte tussen cilinder 4 en 5.

Andere kamers hebben dit niet:

Rare plek in het onderblok, niet voelbaar maar zichtbaar afwijkend.

Ook te zien in de koppakking:

Oude blok kaal gemaakt en weggezet.

Onderdelen...

Bijna klaar..

Gr 8)

LouisXIV

LouisXIV

Ik heb dus geen 2,5T meer maar een 2,3T met minder km's.  :eusa_clap: :eusa_dance: Ik ben benieuwd hoe hij het straks doet in de bergen (o.a. Brenner)  :eusa_whistle:

)()()sT

Wat voor turbo zit er nu op? De originele?

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.