Met de DOP 2.3 T naar het land der Roffels

Gestart door LouisXIV, 19-10-2012 09:13:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Superskunkie

Ik had ook zoiets met m'n 850 t-5
Waren de bougikabels:P
Ik dacht eerst ook aan een slippende automaatbak.
Verklaring: Als je hard optrekt spoelt de turbo op en verhoogd de druk in je cilinders, dat zorgt ervoor dat bougie's mindermakkelijk vonkjes geven en de stroom via je bougiekabels gaat "lekken". Dit gebeurde bij mij alleen wanneer de turbodruk verhoogde.
Leek met hard optrekken ook net of je automaat slipt en je auto niet vooruit te branden is, maar trek je gewoon normaal op (of in hoge toeren dmv je bergversnellingen) dan was er niks aan de hand.

Liever dat er wat hobbisten naar  m'n auto kijken dan een stelletje dure volvogaragisten ;)
Tonnie

LouisXIV

Citaat van: Taranis op 19-10-2012 20:55:37
Mag je de LMM van maartendeb niet even proberen?
Dat is wel een goede tip. Maarten  ??? ::)

LouisXIV

Citaat van: Superskunkie op 19-10-2012 20:55:43
Verklaring: Als je hard optrekt spoelt de turbo op en verhoogd de druk in je cilinders, dat zorgt ervoor dat bougie's mindermakkelijk vonkjes geven en de stroom via je bougiekabels gaat "lekken". Dit gebeurde bij mij alleen wanneer de turbodruk verhoogde.
Leek met hard optrekken ook net of je automaat slipt en je auto niet vooruit te branden is, maar trek je gewoon normaal op (of in hoge toeren dmv je bergversnellingen) dan was er niks aan de hand.

Liever dat er wat hobbisten naar  m'n auto kijken dan een stelletje dure volvogaragisten ;)
Het klinkt voor mij als leek allemaal logisch maar dat is een beetje het probleem :-(
I'll keep you posted...

Superskunkie

Citaat van: LouisXIV op 19-10-2012 21:00:27

Liever dat er wat hobbisten naar  m'n auto kijken dan een stelletje dure volvogaragisten ;)
Het klinkt voor mij als leek allemaal logisch maar dat is een beetje het probleem :-(
I'll keep you posted...

Ja daar kan ik wel helemaal inkomen. Hoop problemen lijken ook erg op mekaar met zo allemaal hun eigen verklaringen.
Tonnie

LouisXIV

Citaat van: Superskunkie op 19-10-2012 21:04:48

Liever dat er wat hobbisten naar  m'n auto kijken dan een stelletje dure volvogaragisten ;)
I'll keep you posted...

Ja daar kan ik wel helemaal inkomen. Hoop problemen lijken ook erg op mekaar met zo allemaal hun eigen verklaringen.
Ik heb één "mazzel" de code 261 staat er al in sinds 24 dec 2010. Dus het probleem is redelijk steady....

Superskunkie

Citaat van: LouisXIV op 19-10-2012 21:10:36
Citaat van: Superskunkie op 19-10-2012 21:04:48

I'll keep you posted...

Ik heb één "mazzel" de code 261 staat er al in sinds 24 dec 2010. Dus het probleem is redelijk steady....

Sinds wanneer trekt je auto dan bijna niet meer? Uit het niks ineens?
Als die code er al langer inzit en de auto daarna nog goed reed lijkt het me minderwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk) dat die 2 een hele hechte verband hebben en dat er totaal iets anders is.

Mijn probleem ondekte ik van het ene op het andere moment op de snelweg. Had totaal geen vermogen meer maar liep voorderest nog als een zonnetje.

Toen ik in m'n vaders z'n auto reed afgelopen winter ook op de snelweg had ook inenen een doorgeslagen bougiekabel. die had ook ineens geen vermogen meer, maar die liep daarna ook heel rot, dat wat mijne weer niet had.
Tonnie

)()()sT

Citaat van: LouisXIV op 19-10-2012 20:57:32
Citaat van: Taranis op 19-10-2012 20:55:37
Mag je de LMM van maartendeb niet even proberen?
Dat is wel een goede tip. Maarten  ??? ::)

Ik heb er ook nog eentje liggen (ME7) maar Maarten kan idd evt. even testen.
Waarom een dealer? Waarom niet een weekje bij bv. Thuur of de tips van Maarten zetten?
In het Maastrichtse ben je toch al eens geweest?
De dealer zal idd. niet echt genegen zijn vreselijk veel tijd te steken in zo'n oude ketel.

StefanCJ

Ik zou als ik jou was niet naar de dealer gaan maar idd naar AenE, Thuur of Dirk oid. Soms meer kennis in huis dan de dealer en daarnaast voordeliger. Oja: je krijgt ook gewoon een eerlijk advies.

rogerV701998

Citaat van: LouisXIV op 19-10-2012 20:29:24
Citaat van: rogerV701998 op 19-10-2012 20:25:07
Citaat van: LouisXIV op 19-10-2012 09:13:34

Mijn ouders hebben het volgende aanbod gedaan: Ik mag de Volvo aanbieden bij een Volvo dealer een diagnose laten stellen daarna willen zij een antwoord op de volgende vraag: Is de auto de kosten van de raparatie waard? Als het antwoord ja is betalen zij deze rekening. Als het antwoord nee is dus niet. Probleem hierbij is natuurlijk wel het is ONZE auto en daar komt die emotie weer om de hoek kijken.

Kortom een dillema; de balans tussen emotie en ratio...

Ben jij nog minderjarig? Ik ben gewend dit soort afwegingen zelf te doen.
Nee, maar ik zou wel oerdom zijn als ik het aanbod van een goede diagnose zou afslaan. Of ik iets daarna wel of niet waard vindt is en blijft mijn keuze maar kan finaal wel mijzelf geld kosten als ik er voor kies om toch de reparatie uit te laten voeren wanneer de Volvodealer van mijn ouders concludeert dat onze auto de investering niet meer waard zou zijn.

Dat het geld kost is per definitie zo. De economische waarde van mijn import V70 10V automaat zonder ECC ;D staat in geen verhouding tot de kosten die ik jaarlijks maak om de auto in orde te houden. Het plezier dat ik beleef aan het bezit van de auto heeft voor mij ook een waarde dat ik niet in geld uitdruk.

)()()sT

Plus een :)

Ik heb vorig jaar investeringen gedaan (geheel nieuwe motor en ombouw naar handgeschakeld) die totaal niet in verhouding staan met de economische waarde van de auto, laat staan een 14 jaar oud exemplaar met toen 362k. op de teller.
Economisch onverantwoord, emotioneel niet. Ik heb veel plezier van de auto, vind 'm mooi en mede doordat ik LPi rij kan ik toch niet veel goedkoper zo'n luxe, snelle en fijne auto rijden. En dan geen hedendaagse eenheidsworst maar een karakterbak.
Mede door het forum en de kennis en kunde is het betaalbaar, als je naar een dealer moet gaan wordt het een ander verhaal. En trouwens, zij zien je niet meer staan met je antieke Volvo.

jwrtuning

Ga maar eens naar de Volvo dealer in Enschede  ;D

Daar is mij meerdere keren gezegd dat de 850 / X70 Classis de beste Volvo ooit is!
Ook opmerkingen als "nooit meer wegdoen die auto"

Citaat van: LouisXIV op 19-10-2012 20:29:24

Ik mag de Volvo aanbieden bij een Volvo dealer een diagnose laten stellen daarna willen zij een antwoord op de volgende vraag: Is de auto de kosten van de raparatie waard?

Ik denk dat je het antwoord nu wel weet

LouisXIV

Citaat van: StefanCJ op 19-10-2012 22:31:20
Ik zou als ik jou was niet naar de dealer gaan maar idd naar AenE, Thuur of Dirk oid. Soms meer kennis in huis dan de dealer en daarnaast voordeliger. Oja: je krijgt ook gewoon een eerlijk advies
Dat zou ik ook wel willen maar mijn ouders houden vooralsnog vast aan de Volvodealer. Ik probeer ze al te overtuigen. Mijn ervaringen met Thuur zijn erg goed ook de adviezen van Dirk zijn erg waardevol. Maar vooralsnog houden ze nog vast aan de Volvo dealer. Hij gaat eerst nog even terug naar de garage waar hij is geweest voor de grote beurt en dat wachten we eerst af. Stap voor stap.

LouisXIV

Citaat van: Superskunkie op 19-10-2012 21:19:54
Sinds wanneer trekt je auto dan bijna niet meer? Uit het niks ineens?
Als die code er al langer inzit en de auto daarna nog goed reed lijkt het me minderwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk) dat die 2 een hele hechte verband hebben en dat er totaal iets anders is.

Mijn probleem ondekte ik van het ene op het andere moment op de snelweg. Had totaal geen vermogen meer maar liep voorderest nog als een zonnetje.

Toen ik in m'n vaders z'n auto reed afgelopen winter ook op de snelweg had ook inenen een doorgeslagen bougiekabel. die had ook ineens geen vermogen meer, maar die liep daarna ook heel rot, dat wat mijne weer niet had.
Hij liep voor de grote beurt goed behoudens het hoge verbruik. Een enkele keer misschakelen. Maar wel al vanaf 24 dec 2010 die 261 code.

henry classic v70

Citaat van: LouisXIV op 20-10-2012 14:03:12
Citaat van: StefanCJ op 19-10-2012 22:31:20
Ik zou als ik jou was niet naar de dealer gaan maar idd naar AenE, Thuur of Dirk oid. Soms meer kennis in huis dan de dealer en daarnaast voordeliger. Oja: je krijgt ook gewoon een eerlijk advies
Dat zou ik ook wel willen maar mijn ouders houden vooralsnog vast aan de Volvodealer. Ik probeer ze al te overtuigen. Mijn ervaringen met Thuur zijn erg goed ook de adviezen van Dirk zijn erg waardevol. Maar vooralsnog houden ze nog vast aan de Volvo dealer. Hij gaat eerst nog even terug naar de garage waar hij is geweest voor de grote beurt en dat wachten we eerst af. Stap voor stap.

... om vervolgens geld weg te mieteren :eusa_doh:
Laat die beste mensen eens meelezen wat hier op 't forum gebeurd en welke kennis over de wagens hier aanwezig is. Geen enkele dealer kan daar aan tippen.
Oplossingen die worden geboden bij de dealer zijn ook gewoon een rekensommetje voor hun. De dealer moet het personeel aan het werk houden en elk extra uurtje dat kan worden geschreven voor reparatie zal dan ook gebeuren.
Maar ja je moet het zelf weten, zijn hun knaken......
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4