Met de DOP 2.3 T naar het land der Roffels

Gestart door LouisXIV, 19-10-2012 09:13:34

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Citaat van: jeroen74 op 10-01-2013 20:39:48
Ja, ik kan me voorstellen dat met een temp.sensor het mengsel totaal verkeerd is en dat ie continue verrijkt. Dat verklaart ook wel de trim limit foutcode. Gaf het tempmeter geen rare aanwijzing dan?

En ik heb even snel de problemen met de ETM opgezocht. Zover ik nu weet, slijtage van beider TPSen (waar een contactloze hall-sensor oplossing voor is bedacht door een bedrijfje). Een regellus met een krakende pot als feedback zal inderdaad voor zeer rare verschijnselen zorgen :)
Die temp meter deed het sinds de laatste beurt wat raar bleef iets onder het midden hangen en kwam heel traag op. (trager dan voor heen) 10 over half ipv kwart voor qua stand.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: LouisXIV op 10-01-2013 20:08:26
En wat ik als rijder nou zo fijn vind zijn die kleine extra dingetjes zoals die comfortknipperlicht module  :)

Heb ik er ook net inzitten. Is zeker een fijn ding om te cruisen op de snelweg, met cruise control aan.

O ja, jij hoeft dus volgend jaar niet meer naar de sleuteldag van Hooftman. Autootje is klaar volgens mij.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

LouisXIV

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 10-01-2013 20:50:56
Citaat van: LouisXIV op 10-01-2013 20:08:26
En wat ik als rijder nou zo fijn vind zijn die kleine extra dingetjes zoals die comfortknipperlicht module  :)

Heb ik er ook net inzitten. Is zeker een fijn ding om te cruisen op de snelweg, met cruise control aan.

O ja, jij hoeft dus volgend jaar niet meer naar de sleuteldag van Hooftman. Autootje is klaar volgens mij.
Jawel want ik ga de catering verzorgen want die vond ik wat matig afgelopen jaar. En een beetje rondkijken vind ik ook heel leuk misschien dat ik nog een achter veerpoot brugje er in zet dat is iets van mijn caliber  ;)

Ries van de Zilverschuit

Dat belooft wat! (Het viel dit jaar inderdaad wat tegen)

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

LouisXIV

Ik zit al in de trein. Straks lekker terug over de A 2  :eusa_whistle:

BBS

Citaat van: LouisXIV op 12-01-2013 07:43:39
Ik zit al in de trein. Straks lekker terug over de A 2  :eusa_whistle:
Veel plezier straks met het terug rijden van je roffel. Ik weet zeker dat je je eigen wagen straks kwa rijgedrag niet weer terug kent :D
Volvoloos....

LouisXIV

O my god  :o :o :o Wat is er met mijn auto gebeurd  :P Hij lijkt wel nieuw hij trekt als een speer. Ik heb stiekem op de terugweg even de 200 aangetikt  :eusa_shhh: Heerlijk  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Arthur als de auto deze performance houd en geen kuren meer gaat vertonen dan is het gewoon echt gelukt  :). Ik kan het nog even niet geloven dat hij nu werkelijk storingsvrij  is  :eusa_pray: ...... WOW!

StefanCJ

Ha, mooi zo! Heerlijk is dat, als je zolang hebt moeten wachten en lopen violen met je auto dat je nu lekker kunt genieten!

Geniet ervan!  8)

henry classic v70

Misschien heeft 't iets langer geduurd als dat íe bij de dealer had gestaan.....
....... maar nu weet je tenminste zeker dat alles goed is!!

En zoals de V70 nù rijdt zo horen ze te rijden  :eusa_eh:
Eindelijk genieten :D :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

Citaat van: LouisXIV op 12-01-2013 14:10:30
Ik kan het nog even niet geloven dat hij nu werkelijk storingsvrij  is  :eusa_pray: ...... WOW!

Nee, er zit nog ergens een slecht contactje ;D

Fijn te horen, veel rijplezier!

Gr :D

BBS

Citaat van: BBS op 12-01-2013 07:55:33
Veel plezier straks met het terug rijden van je roffel. Ik weet zeker dat je je eigen wagen straks kwa rijgedrag niet weer terug kent :D

:eusa_whistle: :eusa_whistle:

Mooi dat het allemaal opgelost is en dat je nu kunt Genieten van je roffel. :D
Volvoloos....

UserID6342

Mooi dat het (bijna op 1 lullig contactje na) is opgelost Louis en dat je er weer plezier van kunt hebben.

)()()sT

LouisXIV

Vandaag weer een heerlijk toertje gemaakt met de familie. Op de terugweg was het wat koud ik heb het idee dat de Ecc 414 code er weer in staat.

Maar motorisch helemaal top. Vrouwlief vind dat ik wat zachter moet rijden maar af en toe is het zo heerlijk om even gas te geven.

StefanCJ

Citaat van: LouisXIV op 13-01-2013 21:07:34
Vrouwlief vind dat ik wat zachter moet rijden maar af en toe is het zo heerlijk om even gas te geven.

Dan vertel je gewoon dat het belangrijk is om regelmatig het motorvermogen goed aan te spreken om de motor van binnen goed schoon te houden omdat dat beter is voor de motor (en dus minder foutmeldingen, problemen etc.).

;)