Met de DOP 2.3 T naar het land der Roffels

Gestart door LouisXIV, 19-10-2012 09:13:34

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Citaat van: StefanCJ op 13-01-2013 21:14:03
Citaat van: LouisXIV op 13-01-2013 21:07:34
Vrouwlief vind dat ik wat zachter moet rijden maar af en toe is het zo heerlijk om even gas te geven.

Dan vertel je gewoon dat het belangrijk is om regelmatig het motorvermogen goed aan te spreken om de motor van binnen goed schoon te houden omdat dat beter is voor de motor (en dus minder foutmeldingen, problemen etc.).

;)

Goed idee  :evil:

Waltersan

LouisXIV

Citaat van: Waltersan op 13-01-2013 21:29:39
en, zijn pa en ma nu eindelijk overtuigd?
Jazeker en ze hebben een aanzienlijk deel van de rekening betaald. :P

Waltersan

Dealers zijn best aardig (en ik denk dat de Volvo dealers net iets beter presteren dan de andere merken), maar onderschat de kennis op een forum niet!

BBS

Citaat van: LouisXIV op 13-01-2013 21:07:34
Vandaag weer een heerlijk toertje gemaakt met de familie. Op de terugweg was het wat koud ik heb het idee dat de Ecc 414 code er weer in staat.

Maar motorisch helemaal top. Vrouwlief vind dat ik wat zachter moet rijden maar af en toe is het zo heerlijk om even gas te geven.
Ventilatortje wat naast je Tracs schakelaar zit goed schoonmaken en eventueel een heel klein drupje naaimachine olie in doen. ;)

Of als je wagen op contact staat een dreun tegen diezelfde ventilator geven ;) ;D
Volvoloos....

LouisXIV

Citaat van: Waltersan op 14-01-2013 19:32:48
Dealers zijn best aardig (en ik denk dat de Volvo dealers net iets beter presteren dan de andere merken), maar onderschat de kennis op een forum niet!
Ik houd het nu gewoon bij het forum. 2 jaar ellende was genoeg. De auto rijdt nu alsof hij herboren is geweldig gewoon... Verbruik lijkt ook al matiger te zijn dus dat gaat de goede kant op. De auto gaat gewoon lekker voor onderhoud naar Thuur en verder geen gedoe.

LouisXIV

Als je denkt dat je alles gehad hebt....

Citaat van: LouisXIV op 15-01-2013 19:20:55
Aan het feit dat ik zojuist met mijn eindelijk perfecte auto onderaan een aflopende weg stapvoets achterop schuif op een stilstaande auto (Renault Scenic) die voor een rotonde stond. Ik seinde nog groot licht en claxon (hij deed het goed Thuur  ;)  ) en toen :eusa_wall:
http://i49.tinypic.com/2vx1rtv.jpg

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk naar rechts te rijden en heb dus links voor bij haar rechtsachter geraakt. DAMN.

StefanCJ

Verdomme, het zit je ook niet mee hè. En je vriendin zeker zeggen dat je te hard reed :police:.

Vulk

Balen hoor. Aan de andere kant, nu kan je die kleine schade achter ook meenemen.

Succes met de afhandeling.

elianmars

LouisXIV

Citaat van: Vulk op 15-01-2013 21:55:27
Balen hoor. Aan de andere kant, nu kan je die kleine schade achter ook meenemen.

Succes met de afhandeling.
Daar moest ik ook gelijk aan denken. Ik vraag het wel even, ben benieuwd wat de kosten zijn. Ik houd iedereen in dit blogje op de hoogte van de vorderingen en volgend seizoen gaan er winterbanden onder.

LouisXIV

Citaat van: elianmars op 15-01-2013 22:11:25
Balen van de schade, Louis  :-\
Heb jij enig idee wat de kosten zouden kunnen zijn? Linkerkoplamp en bumper spuiten?

Sbv

Is kijken naar een gebruikte bumper in kleur geen optie dan ? koplamp zijn de kosten niet

elianmars

Als het echt alleen spuiten is, zal het wel meevallen. Ik schat zo'n 150 euro.

Is dat de enige schade, koplamp en lakschade op de bumper?

LouisXIV

Citaat van: elianmars op 15-01-2013 22:21:21
Als het echt alleen spuiten is, zal het wel meevallen. Ik schat zo'n 150 euro.

Is dat de enige schade, koplamp en lakschade op de bumper?
Volgens mij wel. Morgen bij daglicht kan ik de boel wat beter beoordelen. Maar ik neig toch erg naar schade melden en gewoon naar en herstel bedrijf gaan ipv zelf rommelen.