De rooie TifF NeedelL T5 en de rest...

Gestart door The Volvoboy, 21-10-2012 16:35:41

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 16-10-2013 08:59:38
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-10-2013 07:18:37
Citaat van: NickGR op 16-10-2013 00:01:52
@elianmars,  verschil was zeker waarneembaar, het geeft de auto een degelijker gevoel  ;D

@Ewøut, Hoe bevallen ze bij de diesel zoverre?  :eusa_whistle:

De R bumper? Prima. Old Faithful is niet verlaagd en de bumper ligt dus hoog genoeg om geen problemen te geven. Ben er erg blij mee.

Nick is benieuwd naar jouw ervaring met de inserts ;D ;)

Ah, OK. De eerste duizend km moest ik echt heel erg wennen. Ik had de inserts gemonteerd en vrijwel meteen daarna de auto ingeleverd voor de AC compressor wissel bij de garage. Die dag in de 'kameel' (XC) rondgereden en nooit meer aan die inserts gedacht. De dagen daarna merkte in allerlei verschillen in rijgedrag en begon me natuurlijk alweer zorgen te maken dat er iets niet goed ging. Pas aan het eind van de week herinnerde ik me de 'inserts'. :-[

Nu, ruim 5000km verder ben ik er al zo aan gewend. Ik vind het perfect. Marije vind Old Faithful niet meer lekker rijden, want zodra ze aan het stuur komt gaat die auto de hoek om. Da's bij de XC met o.a. snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging wel anders. ;D

Dus: na een week wennen: Perfect. Ik denk dat die week er ook mee te maken heeft dat onze wegen niet zo mooi glad zijn als de Nederlandse. :angel:

Ewøut

P.S. Veel beter Koen! :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Easterboy

Citaat van: The Volvoboy op 16-10-2013 20:54:03
Citaat van: Easterboy op 16-10-2013 20:38:53
Netjes gefixed je bumper, wel zonde.
Maar heb je nu xenon in je auto?

Jep ;)

Dan zou ik toch gaan voor de heldere lampen.. Het ribbeltjesglas zorgt toch voor nogal wat strooilicht, vinden tegenliggers niet erg fijn.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn S70, de heldere lampen zorgden echt voor verbetering. Niet alleen voor mij, maar ook voor de medeweggebruikers.

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 18-10-2013 13:41:57
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-10-2013 07:46:59
Citaat van: elianmars op 16-10-2013 08:59:38
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-10-2013 07:18:37
Citaat van: NickGR op 16-10-2013 00:01:52
@elianmars,  verschil was zeker waarneembaar, het geeft de auto een degelijker gevoel  ;D

@Ewøut, Hoe bevallen ze bij de diesel zoverre?  :eusa_whistle:

De R bumper? Prima. Old Faithful is niet verlaagd en de bumper ligt dus hoog genoeg om geen problemen te geven. Ben er erg blij mee.

Nick is benieuwd naar jouw ervaring met de inserts ;D ;)

Ah, OK. De eerste duizend km moest ik echt heel erg wennen. Ik had de inserts gemonteerd en vrijwel meteen daarna de auto ingeleverd voor de AC compressor wissel bij de garage. Die dag in de 'kameel' (XC) rondgereden en nooit meer aan die inserts gedacht. De dagen daarna merkte in allerlei verschillen in rijgedrag en begon me natuurlijk alweer zorgen te maken dat er iets niet goed ging. Pas aan het eind van de week herinnerde ik me de 'inserts'. :-[

Nu, ruim 5000km verder ben ik er al zo aan gewend. Ik vind het perfect. Marije vind Old Faithful niet meer lekker rijden, want zodra ze aan het stuur komt gaat die auto de hoek om. Da's bij de XC met o.a. snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging wel anders. ;D

Dus: na een week wennen: Perfect. Ik denk dat die week er ook mee te maken heeft dat onze wegen niet zo mooi glad zijn als de Nederlandse. :angel:

Ewøut

P.S. Veel beter Koen! :eusa_clap:

Dank voor je ervaringen.  ;D
Nog een vraagje! hoe zit het met de trillingen van het motorblok? worden deze extra voelbaar?  :eusa_think:

Een goede diesel trilt niet, je kan bij een goed afgestelde diesel een euromunt op zijn kant op de kunststof kap zetten zonder dat hij omvalt  ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ewout Schalkwijk

Citaat van: NickGR op 18-10-2013 13:41:57
Dank voor je ervaringen.  ;D
Nog een vraagje! hoe zit het met de trillingen van het motorblok? worden deze extra voelbaar?  :eusa_think:

Nee, niet heel erg. Het onderstel deelt iets meer met je met wat 'hij' allemaal meemaakt onderweg. ;D Nu rij ik op 17" Comets en morgen ga ik terug naar 15" (geen idee hoe die heten). Dit ivm de sneeuwdreiging die voor zondag wordt verwacht. Ben heel benieuwd hoe 15" gaat bevallen na een half jaar.

Citaat van: cornelis-b op 18-10-2013 16:50:06
Een goede diesel trilt niet, je kan bij een goed afgestelde diesel een euromunt op zijn kant op de kunststof kap zetten zonder dat hij omvalt  ;D ;D

... :-X. Een TDI trilt idd niet op de kunststof kap, maar het blok nagelt lekker door. Loopcultuur kwam pas bij de D5's.
Mijn blok is zowel door Pul alsook door een zeer kundige monteur bij Olov afgesteld en beide keren liep het blok even mooi. (Betonmolen met twee scheppen grind erin. ;D) Ik denk dus te weten wat een goed afgesteld blok is. :angel:

Ewøut

(@Koen, sorry voor het kapen van je blog).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Gisteren een wielenswitch gedaan met NickGR, aangezien hij origineel antraciete Comets heeft en ik nog steeds aan het twijfelen was.

Nou ik ben eruit..... Het wordt antraciet! 8)

Samen met het roethok :eusa_whistle: :angel:

En uiteraard heeft Nick ook hier even z'n sporen achtergelaten  >:( ;D

Was gezellig Nick 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

T5-4life

Goede en smaakvolle keus!
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

hertogjan6

:eusa_clap:  :eusa_clap: word nog wel wat!....

;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

elianmars

Staat-ie nou nog niet in de stalling? ;D

blastaway

Erg mooie auto hoor! Echt super combi!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

StefanCJ

Antraciet staat 'm erg mooi Koen.

cornelis-b

Al eerder gezegd, 932 is mooier.  :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Martijn_B

Dik hoor Koen, het wordt echt een complete auto zo
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Arnie82

Nice... Elke keer weer een verbetering! Leuk om straks een "before and after" foto te bekijken.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

The Demon

Ik zeg het eerlijk Koen  ::)
Antraciet staat beter, het is wat minder "schreeuwerig", de auto valt door z'n kleur al genoeg op.

Groet,
The Demon.

BBS

Ik zeg: Antraciet kleur :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Enneuh wanneer gaat dat hok nou eens omlaag ??? :evil: ;D

Voor de rest is en blijft het een prachtwagen :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....