Na handremrevisie brandt het ABS lampje

Gestart door henknoordhuis, 23-10-2012 00:47:57

Vorige topic - Volgende topic

henknoordhuis

Ongeveer een jaar geleden hebben we de remschoenen van de handrem vervangen. We hebben het spul weer gemonteerd met kopervet. Vanaf het moment dat we dat hebben gedaan brandt het lampje.
We hebben begrepen dat kopervet en ABS niet samengaan. Daarom hebben we de boel heel zorgvuldig schoongemaakt. Beide remmen zijn inmiddels een paar keer los geweest.

Ik heb hem uit laten lezen, de melding is dat de linker ABS sensor kapot is. Als we de boel gaan vervangen zijn we veel geld en veel tijd kwijt. De sensor is niet mechanisch beschadigd. Is er iemand die dit wel eens bij de kop gehad heeft?

Henk

volvobaksteen

Abs sensor vervangen is uurtje werk vervang ze per 2 mijne zaten gaatjes in. Setje kost niet veel geld en je kan er vanaf onder vrij gemakkelijk bij brandstoftank iets laten zakken  dan kom je wat makkelijk door het gat die onder de je vloerplank zit waar ook je pomp zit gewoon een stekker aan dus plug en play. Adviseer je wel om met een bijna lege tank dat te doen.

volvobaksteen

Beste is ook je lager er is af te halen mijn abs ringen waren er half afgerot  heb eventueel nog wel setje lagers liggen 2de hands 120k oud maar wel roestvrij

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobaksteen

Wel iets idd er stond nieuw bij kijk niet zo naar datum wel mooi dat niemand ik geen 5 jaar gereageerd heeft

cornelis-b

Citaat van: volvobaksteen op 13-07-2017 10:46:11
Wel iets idd er stond nieuw bij kijk niet zo naar datum wel mooi dat niemand ik geen 5 jaar gereageerd heeft

Zelfs de TS niet ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Benny850