[CLUBMEETING] Technische Sleuteldag Waddinxveen

Gestart door TTT242, 17-09-2004 09:59:09

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Entuscan op 17-09-2004 22:53:53
Citaat van: thuur op 17-09-2004 22:22:29
Leuk! Maar rijden jullie dan niet te hard? Heb maar 140 pk..
Algemeen genomen niet echt, hangt er maar erg vanaf wie op kop rijdt.

Als de kopman 120 rijdt (toch niet echt té hard) dan moeten de laatsten wel een wat harder (hè Ben  ;)) om niet achterop te raken...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Entuscan

Af en toe moet de achterhoede ff serieus bijbenen ja.
Spijtig genoeg staat het huidige verkeer op de weg niet toe om met 5tal of meer auto's continue in konvooi te rijden.

Het is alleen als de kop ook es de 160 regionen opzoekt ... nja dan kan het achter soms al echt hard gaan ;)

af en toe moet het rooranje ;) licht er ook aan geloven
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

wepster

laat ff weten waneer jullie willen gaan cq vertreken en vanaf waar dan kan ik het in plannen dat ik mee gaa lijkt me geweldig om met een zooi 850/s/v70's richting het noorden te vlammen om er daar terplekken oplos te sleutelen en elkaar te helpen met probleemen.

greets wepster

mehn

Citaat van: wepster op 17-09-2004 23:13:35
laat ff weten waneer jullie willen gaan cq vertreken en vanaf waar dan kan ik het in plannen dat ik mee

Hoe laat zullen we nog even moeten overleggen, maar de vertrekplaats staat wel al vast (zoals altijd): AC Nederweert.
Misschien kunnen wij zelfs wel al in Schinveld (ex neutrale weg) ofzo afspreken  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

animalT5R

zal R zeker zijn....
ff wastegate nakijken en dashboard verlichting nakijken...
en daarna ben ik zeker bereid om een ieder te helpen die hulp nodig heb..
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Johann

Citaat van: animalT5R op 17-09-2004 23:27:22
zal R zeker zijn....
ff wastegate nakijken en dashboard verlichting nakijken...
en daarna ben ik zeker bereid om een ieder te helpen die hulp nodig heb..
johan

Ik zou eventueel een blok wissel kunnen doen... ;D

Zippo

Ben je zo mee klaar, zit je s'middags weer koffie te leuten!! ;D
Ik zou 't niet doen! ;)

Zippo

thuur

Citaat van: Entuscan op 17-09-2004 23:03:48
Af en toe moet de achterhoede ff serieus bijbenen ja.
Spijtig genoeg staat het huidige verkeer op de weg niet toe om met 5tal of meer auto's continue in konvooi te rijden.

Het is alleen als de kop ook es de 160 regionen opzoekt ... nja dan kan het achter soms al echt hard gaan ;)

af en toe moet het rooranje ;) licht er ook aan geloven

Rooranje? Donkeroranje bedoel je? ;D

120 Is me te langzaam. Na 80dkm/jr zakelijk snelweg verkeer is de ideale cruisesnelheid 140. Dan kun je tenminste n beetje doorrijden. De boete valt dan net in de 1e categorie ;) Inhaalacties zijn tot 160. En harder dan 180 (teller) ga ik niet want dat kost je je rijbewijs. Dus ik kan wel goed meekomen ;)

En een gat dichtrijden kan ik ook prima na al die kilometers. Aan mij ligt t niet dat er een astraatje tussenfloept  ::)

Gr 8)

wepster

denk niet dat hij aan koffie toekomt ik heb een storing in mijn raamen die van links achter gaat niet meer open of dicht we houden ons wel bezig

motten we ff kontact opnemen mehn dan komt dat wel goed

wepster

jaap

Citaat van: ed op 17-09-2004 14:18:43
Ik heb ook al ingeschreven. Bakolie vervangen, en looprollen vervangen.

Ed, wat is de km stand om de bakolie te vevangen.
Elke 15.000km?
En wat zijn looprollen

jaap
Rijden in een V70R is zo mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ed

Citaat van: jaap op 18-09-2004 09:22:08

Elke 15.000km?
En wat zijn looprollen

jaap

Jaap,

Bij een automaat is het advies van volvo om het nooit te doen. Vreemd advies, want mijn bak is er aardig van opgeknapt, en geen enkele olie gaat een leven mee. Ik heb van mijn bak 30.000 km geleden de olie vervangen. ik merk nu dat hij weer wat hakeriger gaat schakelen. ik denk dat het komt door de wissel vorige keer, en dat er nu wat vuil los is gekomen. Normaal hoeft het pas om de 50.000.

Met de looprollen bedoel ik de spanrollen van de distributie en multiriem. Eén van deze piept 'smorgens na het starten, en dat kan heel vervelend aflopen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

JCviggen

Citaat van: ed op 19-09-2004 14:04:19Met de looprollen bedoel ik de spanrollen van de distributie en multiriem. Eén van deze piept 'smorgens na het starten, en dat kan heel vervelend aflopen.

Hmmz, de mijne wil als ie koud is de eerste minuut ongeveer ook wel licht piepen. Duur om te vervangen?
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

jaap

Citaat van: ed op 19-09-2004 14:04:19
Citaat van: jaap op 18-09-2004 09:22:08

Elke 15.000km?
En wat zijn looprollen

jaap

Jaap,

Bij een automaat is het advies van volvo om het nooit te doen. Vreemd advies, want mijn bak is er aardig van opgeknapt, en geen enkele olie gaat een leven mee. Ik heb van mijn bak 30.000 km geleden de olie vervangen. ik merk nu dat hij weer wat hakeriger gaat schakelen. ik denk dat het komt door de wissel vorige keer, en dat er nu wat vuil los is gekomen. Normaal hoeft het pas om de 50.000.

Met de looprollen bedoel ik de spanrollen van de distributie en multiriem. Eén van deze piept 'smorgens na het starten, en dat kan heel vervelend aflopen.

Ok ik snap het ed,
Maar wat is de km stand om bij een handbak de olie te vervangen?

Ga zelf ook eea doen.
bv het electrisch schema van de aanhangerkoppeling doormeten en meer kleine dingetjes

jaap
Rijden in een V70R is zo mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ed

Spanrol kost ongeveer 60-90 euro per stuk. Het is veel duurder als het fout gaat. Ik heb veel gelezen dat de spanrol van de multiriem het begeeft. Is iets minder dramatisch als die van de distributie. Beter voorkomen dan genezen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Citaat van: jaap op 19-09-2004 14:58:52

Ok ik snap het ed,
Maar wat is de km stand om bij een handbak de olie te vervangen?

Ga zelf ook eea doen.
bv het electrisch schema van de aanhangerkoppeling doormeten en meer kleine dingetjes

jaap

Ook voor een handbak is er geen verversingstermijn, maar de personen die een oliewissel hebben gedaan geven vaak aan dat de bak wat soepeler schakelt. Dit is vaak bij een hoge kilometerstand of problemen. Als je geen problemen heb zou ik het niet vervangen. Ik heb dit vroeger ook wel vervangen bij handbakken maar merkte eigenlijk nooit veel verschil.