[CLUBMEETING] Technische Sleuteldag Waddinxveen

Gestart door TTT242, 17-09-2004 09:59:09

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: ineke op 20-09-2004 15:04:36
Bij het monteren van de gasveren zou het fijn zijn als er iemand is die weet hoe het moet ;-) Anybody?
Kwartiertje werk, als jij de klep omhoog houdt wissel ik de veren  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BasV70

Ben toevallig toe aan nieuwe remschijven rondom en achter ook nieuwe blokken. Lijkt me een prachtig klusje voor de sleuteldag. Niet in de laatste plaats vanwege de kostenbesparing.
Alleen heb ik nog nooit een dergelijke operatie uitgevoerd. De meest technische autoklus ooit door mij uitgevoerd is het inbouwen van radio en carkit. Dus als iemand zich geroepen voelt om één en ander uit te leggen of voor te doen dan denk ik dat ik wel van de partij ben.

Entuscan

Best voor ook nieuwe remblokken zetten dan.
Althans dat hebben ze mij toch wijsgemaakt altijd de blokken mee vervangen als je nieuwe remschijven steek.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Reitse

Is mij ook altijd verteld, kwam er een tijd geleden achter dat de dealer onder garantie alleen de schijven vervangen heeft, blokken niet... en toch remt het wel aardig..

BasV70

Voorblokken zitten er net 15K op. Was garantie bij koop

ineke

Citaat van: mehn op 20-09-2004 19:44:49
Citaat van: ineke op 20-09-2004 15:04:36
Bij het monteren van de gasveren zou het fijn zijn als er iemand is die weet hoe het moet ;-) Anybody?
Kwartiertje werk, als jij de klep omhoog houdt wissel ik de veren  ;)

Als dat dan maar niet te snel gaat ;-), ik wilde e.e.a. fotografisch vastleggen en er dan een artikeltje over schrijven in het kader van: meer techniek in de Roffel.
Ondertussen ga ik wat oefenen met gewichtjes ;-)

ineke

Ingrid

Citaat van: BartT5R op 20-09-2004 15:47:07
Moet je wel zeggen welke radio je hebt Ingridje.

Het is een Pioneer, als daar nog een typenummer bijhoort of zo iets helaas, die weet ik niet. Het gaat er dus om dat het vakje onder de radio er uit moet maar die zit zo muurvast dat ie ff aan de achterkant geholpen moet worden.
Volvo is a girls best friend...

s©ub@

Citaat van: ineke op 21-09-2004 09:06:03
Als dat dan maar niet te snel gaat ;-), ik wilde e.e.a. fotografisch vastleggen en er dan een artikeltje over schrijven in het kader van: meer techniek in de Roffel.
Ondertussen ga ik wat oefenen met gewichtjes ;-)
ineke

hmmm... gewichtjes zeg je?? neem gerust een opstapje mee en begin maar met oefenen met gewichten van 50+kg...

je zult nog schrikken wat die achterklep weegt zonder gasveren ertussen ;)

tipje: neem een bezem of bezemsteel mee... (om er tussen te klemmen voor er weer een of andere grapjas komt die zegt dat je geen rondjes moet gaan vliegen om er luchtfoto's van te maken) ;) ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

M a r c

Citaat van: Ingrid op 21-09-2004 09:29:10

Het is een Pioneer, als daar nog een typenummer bijhoort of zo iets helaas, die weet ik niet. Het gaat er dus om dat het vakje onder de radio er uit moet maar die zit zo muurvast dat ie ff aan de achterkant geholpen moet worden.

Dat bakje klemt aan de zijkanten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ingrid

Citaat van: MH op 21-09-2004 10:43:45

Ja weet ik, maar aangezien m'n handen slopen wat m'n ogen zien  :-\ durf ik geen kracht te zetten maar wil het op een iets veiligere maar misschien omslachtigere manier proberen.
Volvo is a girls best friend...

Walter

Citaat van: Ingrid op 21-09-2004 11:05:15
Citaat van: MH op 21-09-2004 10:43:45

Ja weet ik, maar aangezien m'n handen slopen wat m'n ogen zien  :-\ durf ik geen kracht te zetten maar wil het op een iets veiligere maar misschien omslachtigere manier proberen.

volgens mij klemt ie ook achter je radio dus is het verstandig de radio eruit te halen. Ik zal zo veel mogelijk pioneersleutels verzamelen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter

Citeertipje: neem een bezem of bezemsteel mee... (om er tussen te klemmen voor er weer een of andere grapjas komt die zegt dat je geen rondjes moet gaan vliegen om er luchtfoto's van te maken) ;) ;D

die hebben we ook wel, zo rijk zijn we nog wel :-D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

BartT5R

Citaat van: Ingrid op 21-09-2004 09:29:10

Ik heb ook nog wel zo'n pioneertrekkertjes liggen, zal ze meebrengen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

855-Champagne

Anders vraag je het aan de lokale junk die heeft hem er in 10sec uit.

Rad

Ik ben er ook, ga mijn AT spoelen en kijken naar een kleine lekkage. Merk sinds 2 weken dat hij wat druppelt...
Heb er zin in!