Team 255 (Project850.nl) - Terug uit Barcelona!

Gestart door mastertje, 25-10-2012 22:11:58

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: mastertje op 11-12-2012 23:42:45
Hmkay, kan je die bij de volvo dealer halen, of wordt dat dan een nieuwe dop?  ???

Rubber kun je los bestellen/afhalen. Kost zo'n 2 euro.

Ries van de Zilverschuit

En bij European Tuning hebben ze een rubber die vijf keer zoveel kost en, als ik het geloven mag, tien keer zo lang meegaat. Kan er nog weinig over zeggen, heb hem er net een half jaar opzitten. Die van Volvo lekken vaak snel weer.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

mastertje

SNEEUW  :eusa_shifty:

Zo, na de winterstop weer even bezig geweest. Koppakking lijkt dus inderdaad stuk, en we gaan voor een mooie nieuwe set!

Ik ga aan de hand van deze tutorial: http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p1.html
binnenkort dus bezig. Eerst even oude er uit halen en kijken wat er precies stuk is en hoe krom de kop is getrokken. Heb het
vermoeden dat het allemaal wel meevalt, omdat er geen olie in de koelvloeistof zit, of andersom. Een klein gaatje dus die alleen
opent als je wat op het gas trapt. Een knappende radiator of koelslang willen we niet riskeren tijdens de rit dus, óf en een andere motor,
of een nieuwe pakking met gevlakte kop!

Nieuwe voorbandjes van onze sponsor zitten er alvast op. Samen even langs de auto gelopen om te kijken wat er mis mee is, lijkt voor
de rest allemaal goed te zitten. De garage-eigenaar kende de vorige eigenaar van deze volvo toevallig (collega).. kleine wereld! :D

Dit apparaat is ook niet te missen natuurlijk tijdens de run ;) Meer info binnenkort!
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

The Demon

Voor die 27MC set zou ik gaan voor een 40 kanalen 4 watt geval want met dit ding kom je niet verder dan twee straten met een half watt zendvermogen.

Bijvoorbeeld een Midland 48 plus
Klik
Tevens is deze goedgekeurd in de meeste europese landen, krijg je er ook geen gezeur mee.

Groet,
The Demon.

mastertje

Hm Demon nu zeg je me wat, ik heb er verder helemaal niet naar gekeken maar verdomd dat apparaatje waar jij het over hebt is ook verkrijgbaar voor 30eu op MP. Wel heb ik nu een mooie verstelbare antenne met SWR meter. Waarschijnlijk pik ik die dan ook even mee. Bedankt in ieder geval!

Ik zit ook even te kijken waar ik een mooie koppakkingsset kan scoren voor onze B5252S. Hier in NL zie ik twee opties;

VOMD.nl - €127,10 (+€8eu verz.)
estateservices.nl - € 127,05 (+€10eu verz.)

Duitsland heb ik

Polar-parts.de - €89,00 +  (15.00 Euro verz.)

En in de UK

54.28 Euro + (11.80 Euro verz.)

Bij de DE en UK versies zitten geen uitlaat-pijp-pakkingen, maar je kan het spruitstuk ook gewoon aan de pijp laten zitten. Waar zijn die grote zwarte ringen voor die wel bij de NL en UK versie zitten, maar niet bij de DE?

Het lijkt me verder dat ze allemaal wel voldoen, ga dus wss gewoon voor de goedkoopste. Setje kopbouten er bij en gaan!

UserID6342

Die grote o-ringen zijn voor de afdichtingen rond je bougiegaten.  Je bent er met zo'n setje en kopbouten nog niet want je moet ook de rode vloeibare volvopakking hebben voor tussen het klepdeksel, etc.

mastertje

Okay dus brood, melk, kaas, rode vloeibare volvopakking en uhh.. oja toetje. Check. Bedankt ;)

Arjanestate

854 T-5 ROOD 1994

mastertje

Citaat van: Arjanestate op 25-01-2013 03:17:32
waterpomp is dus niet defect?

Nee denk het niet! Als je de bovenste slang vasthoudt en de motor is goed warm, voel je héél af en toe een flinke "scheut" warm water door de slang lopen. De kachel wordt ook wel aardig snel warm. Maar als ik de kop er af heb ga ik toch eventjes aan de poulie van de waterpomp voelen of er speling op zit ;).

grijzev70tdi

Zal eerst de distributie lostrekken en pompje eraf draaien. Distributie moet er toch af als je de kop eraf haalt. Kunnen maarzo een paar schoepjes zijn afgebroken van de waterpomp (voel je niet qua speling)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

mastertje

Citaat van: grijzev70tdi op 25-01-2013 19:05:29
Zal eerst de distributie lostrekken en pompje eraf draaien. Distributie moet er toch af als je de kop eraf haalt. Kunnen maarzo een paar schoepjes zijn afgebroken van de waterpomp (voel je niet qua speling)

Alright, waarom niet :) Maar dan moet ik wel een nieuw pakkingkje regelen niet waar?

mastertje

Okay we gaan zondag proberen de kop er af te halen m.b.v. deze how to: http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p1.html

Omdat we met z'n 3en zijn is het misschien wel leuk wat foto's te maken en een Nederlandse versie van het stappenplan te maken. Weet echter niet hoe m'n teamgenoten daar over denken, maar ik ga het wel proberen (geen belofte dus.. he he).

Verder hebben we een sponsor gevonden voor een koppakkingset en kopbouten! Erg mooi nieuws natuurlijk, zal binnenkort op onze site verschijnen. We laten de kop controleren en vlakken bij een revisiebedrijf.

Omdat de klepsteelrubbers bij de set zitten, dacht ik bij mezelf dat ik (omdat het toch een gaspitter is) misschien de klepjes wat op te schuren op deze manier;

http://www.youtube.com/watch?v=7GEmuQa3dPY

Hoe denken jullie hierover? Is dit te doen?

En verder; koperspray of niet?! Ik twijfel..

grijzev70tdi

Citaat van: mastertje op 25-01-2013 22:21:46

Alright, waarom niet :) Maar dan moet ik wel een nieuw pakkingkje regelen niet waar?

Sorry voor late reactie. Zag het nu pas. Vloeibare pakking voldoet ook prima. Al diverse waterpompen mee gemonteerd :)

Jack v

Citaat van: grijzev70tdi op 02-02-2013 23:18:34
Citaat van: mastertje op 25-01-2013 22:21:46

Sorry voor late reactie. Zag het nu pas. Vloeibare pakking voldoet ook prima. Al diverse waterpompen mee gemonteerd :)
dat meen je toch niet?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

grijzev70tdi

Ja hoor, gebeurt regelmatig hoor (ja ook bij dealers)