Old-timer terug belasting plichtig

Gestart door NinaPaul, 29-10-2012 18:43:43

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 29-10-2012 21:22:45
Ach, misschien verpats ik de relatief schone 940 (katalysator, LPi) waar vrouwlief nu mee rijdt, en gaat ze weer lekker in de benzineslurpende katloze 740 rijden. Scheelt me vast een hoop geld, al denk ik niet dat het milieu daar bij is gebaat.

Maar ja, dat het beetje groen wat we nog hebben er aan gaat is jouw schuld niet meer, jij hebt het afgekocht! :eusa_dance:

Zit me alleen af te vragen wie we dan de schuld kunnen gaan geven? :eusa_think:
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 29-10-2012 21:24:55
Citaat van: Marc O. op 29-10-2012 21:22:45
Ach, misschien verpats ik de relatief schone 940 (katalysator, LPi) waar vrouwlief nu mee rijdt, en gaat ze weer lekker in de benzineslurpende katloze 740 rijden. Scheelt me vast een hoop geld, al denk ik niet dat het milieu daar bij is gebaat.

Maar ja, dat het beetje groen wat we nog hebben er aan gaat is jouw schuld niet meer, jij hebt het afgekocht! :eusa_dance:

Ach, misschien dat die global warming dan weer een beetje op gang komt. ;D

Citaat van: Turbobiker op 29-10-2012 21:24:55
Zit me alleen af te vragen wie we dan de schuld kunnen gaan geven? :eusa_think:

Iedereen die PvdA of VVD heeft gestemd? :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sem

Ik heb "HET" idee!!!

We gaan "Forum-Clonen"....

6 stuks 740's diesel in ongeveer dezelde kleur... zelfde kenteken en chassisnummer!!! Maar op één iemands naam en dan verdelen we de belasting in 6'en...  :eusa_dance:  Hoe goedkoop!

Dat is toch wat ze willen in Den Haag? Dat je dit soort dingen gaat bedenken?  :D

BBS

Citaat van: )()()sT op 29-10-2012 21:24:00
Nou Bert-Jan, heb je wel eens achter een Volvo diesel gereden met zo'n VW knikkerblok? :o ;D

Meer dan genoeg, en dat valt nog reuze mee... Die zijn nog extreem schoon als je de meeste van die 190's ziet...

Tegenwoordig ga ik er voorbij als zo'n kwalmbak voor me zit. Inhaalverbod of niet. >:( Camera op dash = bewijslast...
Ik laat me niet vergassen, ook niet in de moderne uitvoering van de jaren 40-45 ;D
Volvoloos....

Johann

Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2012 20:52:48
Citaat van: t5karel op 29-10-2012 20:50:20
Johann zou zeggen:"Huil toch niet zo!"  ;D ;D

totdat ie MRB moet gaan betalen voor z'n 240 die bijna klaar is...  ;D

En de 142
En de Blitz
En de Datto (50Km in 2 jaar..)

Wil best wel voor de kilometers betalen maar dit is weer een typisch gevalletje straffen voor bezit ipv gebruik.
Gelukkig kunnen we binnenkort ook auto's voor 3 of 5 jaar schrosen maar daar zal ook wel een flink prijskaartje aan hangen.

Ludo

Zo lang jullie maar niet allemaal gaan verhuizen naar België, vind ik het allemaal goed.

:evil:

Boeijke

Je kunt echte liefhebber zijn wat je wilt.
Maar niet voor iedere portemonnee is het mogelijk om je oldtimer te kunnen blijven rijden als je er ook nog eens de volle mep belasting voor moet betalen.
Verschil tussen een mini op benzine of een dikke amerikaan op gas bijvoorbeeld.
Liefhebber of niet. Maar als je salaris het niet toelaat houd het snel op natuurlijk.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 29-10-2012 21:32:47
Zo lang jullie maar niet allemaal gaan verhuizen naar België, vind ik het allemaal goed.

:evil:

Ben maar niet bang, het gros van de Nederlanders krijgt zijn huis niet verkocht omdat de waarde ervan daalt vanwege de beperking van de hypotheekrenteaftrek ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbobiker

Citaat van: BBS op 29-10-2012 21:21:15
Je ziet ze zat, die oude 190, een niet-nederlander achter het stuur, ...

Wacht effe, voordat dit verder gaat: die meneer met NL paspoort kan nog net een wrak van een auto rijden om zo bij de meest walgelijke rotbaantjes te komen zodat iemand dat werk nog doet. Dat doet hij niet uit vaderlandsliefde, maar dat heeft een 8e generatie Nederlander ook al lang niet meer, die kijkt ook alleen in zijn portemonnee... . Geen recht om te oordelen dus en al helemaal niet op zo een manier.
De Tussenpaus

kulk

Ik hoor niemand over verlaging inkomstenbelasting en het aftrekbaarheid restschuld.

Ik denk dat niemand er echt beter van wordt ( ik poste vanmiddag van wel maar toen had ik mezelf blind gestaard op verlagen i.b. ) het geld moet tenslotte ergens vandaan komen.

Ach, we hebben allemaal te vreten toch, zo slecht is allemaal niet toch en is meer in het leven dan economie  ;D

KIM

Citaat van: kulk op 29-10-2012 21:36:46
Ik hoor niemand over verlaging inkomstenbelasting en het aftrekbaarheid restschuld.

Oh, jij ziet het als verlaging?
De schalen worden anders, maar of het een verlaging wordt valt nog te betwijfelen.

kulk

Citaat van: KIM op 29-10-2012 21:39:19

De schalen worden anders, maar of het een verlaging wordt valt nog te betwijfelen.

Ik denk van wel, een groter deel van m'n inkomen komt in een lager belastingtarief dus betaal ik minder belasting.
Het wordt ergens anders weer terug gepakt, dat helaas dan weer wel

BBS

Citaat van: KIM op 29-10-2012 21:39:19

Is gewoon een sigaar uit eigen doos... ::)
Volvoloos....

Ben

Een eerste reactie van Harald Bresser, RAI Vereniging:

RAI Vereniging is verbaasd over deze zet van het nieuwe kabinet. Deze hadden we niet verwacht. We kunnen ons dan ook niet voorstellen dat dit voorstel ongeschonden door de Tweede kamer komt. Voor de echte liefhebbers en bezitters van auto's ouder dan 30 jaar zou deze regeling eigenlijk moeten blijven bestaan. Wij zijn kritischer op met name de youngtimer diesels. Als er nu auto's in Duitse binnensteden geweerd worden, moeten die dan in ons land fiscaal gestimuleerd worden door ze vanaf -uiteindelijk- 30 jarige leeftijd een lager tarief te laten betalen? De regering had daar trouwens al enige tijd geleden een 'oplossing' voor bedacht door die eigenaren de LPG- en dieseltoeslag uit de MRB gewoon te laten betalen. Dat is veel meer de lijn waar RAI Vereniging bij aansluit.
Nu worden alle oldtimerbezitters over één kam geschoren en dat lijkt niet een goed plan.

plukkie

Ik vind het helemaal niets. Mijn broer met 3 dubbele hernia heeft van zijn laatste centen een audi 100 gekocht en op gas gezet, in de oldtimer verzekering kan hij dit net aan betalen.
Ik schat in dat door deze maatregel nog meer zwakkere broeders de l.l zijn

En kom nu niet aan met: auto rijden kost nu eenmaal geld. Dat heeft ie namelijk niet.  (Ja hernia heeft ie tijdens werk opgelopen).
Bah.
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)