Old-timer terug belasting plichtig

Gestart door NinaPaul, 29-10-2012 18:43:43

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: NinaPaul op 26-04-2013 15:55:43
Het doet ook geen pijn om het sympathieker op te vatten.

Weet je, dat heb ik al meermaals geprobeerd maar het lukt steeds niet. En gezien de commentaren die jíj (niet ík) iedere keer krijgt ligt dat eerder aan jou dan aan mij.

Een auto leasen in Luxemburg zal helaas niet gaan. Je mag als inwoner van Nederland niet rondrijden in een auto op buitenlands kenteken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Citaat van: Marc O. op 26-04-2013 15:57:50

Weet je, dat heb ik al meermaals geprobeerd maar het lukt steeds niet. En gezien de commentaren die jíj (niet ík) iedere keer krijgt ligt dat eerder aan jou dan aan mij.

Een auto leasen in Luxemburg zal helaas niet gaan. Je mag als inwoner van Nederland niet rondrijden in een auto op buitenlands kenteken.

Nogmaals off-topic, jouw mening en die mag je hebben.

Wel als je hoofdzetel/woonplaats daar is gevestigd :D zo zijn er nog veel meer belasting technische truukjes om er onderuit te komen.
Het gaat er mij om, dat het allemaal "makkelijk" lijkt, maar dat is het gewoon niet. Er zullen altijd belasting ontwijkers zijn, altijd mensen die de regels naar hun hand zetten, etc.

Er is geen enkele regel die zorgt dat iedereen tevreden is. En de meeste mensen willen toch wat het beste is voor hun eigen persoontje.
Je zal altijd een compromis moeten maken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Citaat van: NinaPaul op 26-04-2013 16:08:05

Wel als je hoofdzetel/woonplaats daar is gevestigd :D zo zijn er nog veel meer belasting technische truukjes om er onderuit te komen.
Het gaat er mij om, dat het allemaal "makkelijk" lijkt, maar dat is het gewoon niet. Er zullen altijd belasting ontwijkers zijn, altijd mensen die de regels naar hun hand zetten, etc.

Er is geen enkele regel die zorgt dat iedereen tevreden is. En de meeste mensen willen toch wat het beste is voor hun eigen persoontje.

't Lijkt mij dat er nu geen compromis wordt gemaakt maar simpel weg iets door je strot geduwd
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marc O.

Wel als je hoofdzetel/woonplaats daar is gevestigd

Ja, maar dan is het je ook niet toegestaan om meer dan een bepaald aantal dagen aaneengesloten in NL te verblijven. Niet echt een handig 'truukje' dus, wel?
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Eensch en dat geintje met de woonplaats in het buitenland, gekoppeld aan het maximum te verblijven dagen per week in Nederland is gekomen door een kameraad van me en zijn vrouw.....  Beide op Duits kenteken, beide hoofdwoonplaats in Berlijn, en eentje met een nieuwe Mercedes 600 SEC en de andere met een Mercedes Mclaren en een 'vakantiehuisje' (zeer grote villa) in Nederland.....

Turbo-Geek

Citaat van: henry classic v70 op 26-04-2013 16:12:03

't Lijkt mij dat er nu geen compromis wordt gemaakt maar simpel weg iets door je strot geduwd

Het is wel degelijk een compromis, de echte klassieker blijft vrij en het overgrote deel van de misbruikers gaat betalen.
1 van de meest zinvolle compromisen in de Nederlandse politiek van de afgelopen 24 maanden die ik me kan heugen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

KIM

En dat alleen omdat het jou niets kost.

Ik heb gekozen voor de ene helft van deze regering, maar tot nu toe zijn al mijn belangen op de schroothoop verdwenen. en heeft deze regering me al een flinke hoeveelheid geld gekost.
Ik weet niet waar ik volgende keer op moet gaan stemmen hoor...

UserID6342

In ieder geval dus duidelijk niet op dit stelletje laaielichters, maar dat had ik ook al niet gedaan overigens  >:(.  Maar is een ander topic voor.

Ludo

Denken dat de 'volgende generatie' het in jou voordeel zal doen, is naiëf.

Betaal wat je 'moet' betalen, stap in je auto en ga rijden...  :P 
;D

UserID6342

KIM

Blijven hopen Ludo, blijven hopen...

Bovendien moeten wij Nederlanders toch iets hebben om op te mopperen?

Turbo-Geek

Citaat van: Dirk342 op 26-04-2013 16:45:05
Als je er belang bij hebt....

http://petities.nl/petitie/overgangsregeling-oldtimer-regeling-2014

Ik heb 'm in ieder ingevuld en ondertekend

Petitie op gestart door de profiteurs, kansloos .....
"ook willen wij in de winter naar auto meetingen kunnen of voor bijvoorbeeld een bruiloft/sinterklaas/gala rijden"

Yeah Right ..

Turbo-Geek

Citaat van: KIM op 26-04-2013 16:34:42
En dat alleen omdat het jou niets kost.

Ik heb gekozen voor de ene helft van deze regering, maar tot nu toe zijn al mijn belangen op de schroothoop verdwenen. en heeft deze regering me al een flinke hoeveelheid geld gekost.
Ik weet niet waar ik volgende keer op moet gaan stemmen hoor...

Idd, dit kost mij (voor zover we kunnen zien) niets extra en dat vind ik geruststellend. Daarbij is het een regeling die toch iets van rechtvaardigheid bied immers de echte liefhebbers met echte oldtimers (en niet zo'n jaren 80 knakenbak) worden ontzien.

Stemmen, ik heb helemaal niet gestemd ! Heb daar trouwens geen spijt van.

NinaPaul

dus een opel manta a uit '73 is wel een echte old-timer

Maar een 1980 BENTLEY T TYPE is dat dus niet?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Turbo-Geek

Nu nog wel, straks niet meer in het kader van MRB vrij rijden.
Laten we eerlijk zijn, als we praten over oldtimers dan hebben mensen het beeld voor zich van Amerikaanse bakken van de jaren 50/60 en niet een auto uit 1985 met ABS, Airco, Airbags zoals nu nog het geval is.