BMC airfilter Carbon

Gestart door will, 19-09-2004 17:57:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

M a r c

Je moet wel de voorwaarden creeren waaronder de electronica ook meer uit het mechaniek kan halen. En dat doe je bijvoorbeeld door een sportluchtfilter, een 3" downpipe, etc.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

johan283

Citaat van: M a r c op 29-06-2006 08:46:58
Je moet wel de voorwaarden creeren waaronder de electronica ook meer uit het mechaniek kan halen. En dat doe je bijvoorbeeld door een sportluchtfilter, een 3" downpipe, etc.

Klopt helemaal mee eens  ;)

johan283

Citaat van: volvos60t5 op 26-06-2006 22:48:16
Citaat van: Zippo op 03-06-2006 21:35:16
Vandaag ook een CDA-box gemonteerd...
Voorheen een open luchtfilter.

Kan niet echt zeggen dat de auto meer of koudere lucht krijgt.......
Waaraan zou dat kunnen liggen?
Iemand ervaringen mee?

Over een week ga ik 3 luchtfilters testen op de rollenbank
- orginele luchtfilerbak met k&n
- Greenfiler
- CDA-box

Ik hou jullie op de hoogte!

Is de week al voorbij?? 


Nee tenminste 3 jaar wachten  ??? Dit gaat het niet worden.  :eusa_boohoo: Maar zou wel eens leuk zijn geweest  :eusa_whistle:


Turbobiker

Zippo heeft 4 verschillende filters op de bank gehad. Geen verschil.

Eugene draait 350+ pk met een K&N inlegfilter in de originele bak.


De Tussenpaus

M a r c

Testresultaten op papier graag?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

#50
Citaat van: M a r c op 14-05-2009 23:00:13
Testresultaten op papier graag?

Mail Zippo maar even. Eugene heeft hem al ergens geplaatst meen ik.


Omgekeerd ook graag. Op een echte bank...



En zoveel mensen die die halve pk verschil voelen, maar niemand met de juiste banden om het aan de grond te krijgen :eusa_doh:
De Tussenpaus

nickk.

Sowieso, het hele idee is toch dat zo een BMC ding RAM effect creert? Dat werkt sowieso niet op een turbo, dus moet je de lucht niet direct in het filter laten blazen, waardoor de hele grap in het water valt, lijkt mij.

Turbonutter

Zit er trouwens een limiet op,dus voor hoeveel vermogen zo'n airbox max.kan flowen?

Turbobiker

Citaat van: Turbonutter op 15-05-2009 15:40:57
Zit er trouwens een limiet op,dus voor hoeveel vermogen zo'n airbox max.kan flowen?

Net zoals door het hele systeem heen zitten er natuurlijk beperkingen. Ja, en als je je luchtfilter inpakt, komt die limiet dichterbij.
De Tussenpaus

Turbonutter

Uiteraard,maar op zich vind ik het toch vreemd dat ze het er niet even bij vermelden....
Citaat van: Turbobiker op 15-05-2009 15:52:46
Citaat van: Turbonutter op 15-05-2009 15:40:57
Zit er trouwens een limiet op,dus voor hoeveel vermogen zo'n airbox max.kan flowen?

Net zoals door het hele systeem heen zitten er natuurlijk beperkingen. Ja, en als je je luchtfilter inpakt, komt die limiet dichterbij.

Turbobiker

Citaat van: Turbonutter op 15-05-2009 16:20:22
Citaat van: Turbobiker op 15-05-2009 15:52:46
Citaat van: Turbonutter op 15-05-2009 15:40:57
Zit er trouwens een limiet op,dus voor hoeveel vermogen zo'n airbox max.kan flowen?

Net zoals door het hele systeem heen zitten er natuurlijk beperkingen. Ja, en als je je luchtfilter inpakt, komt die limiet dichterbij.
Uiteraard,maar op zich vind ik het toch vreemd dat ze het er niet even bij vermelden....

Ach, een gesloten (carbon) luchtfilter monteer je om cool te zijn, niet voor het vermogen. Ga je serieus tunen, dan vermeldt een goede tuner dit heus wel.
De Tussenpaus

BaRRaCuDa

Ik geloof meteen dat een ander (open) luchtfilter niets tot weinig aan extra vermogen/koppel opleverd.
Maar, wat een open luchtfilter wel degelijk doet is meer en makkelijker lucht doorlaten. Het beinvloed dus wel degelijk je acceleratie!
Het gaat niet alleen om vermogen in cijfers!
Het gemak waarmee een motor optoert is denk ik zelfs belangrijker dan vermogen of koppel als het gaat een een snelle auto.

Het behoeft geen uitleg dat een open luchtfilter, noem ze maar op: Pipercross, K&N, Green, BMC, etc..., een veel lagere onderdruk(aanzuigweerstand) heeft dan zo'n standard papieren filter. Daarbij heb je natuurlijk een heleboel verschillende versies met een turbulente flow, een lineaire flow, een centrifugaal flow, etc... Die onderling net weer iets beter zijn (BMC airbox, Pipercorss Viper, etc).

Ik denk dat iedereen het eens is over het nut van een downpipe met een betere flow, er is volgens mij een stelregel: wat je aan de uitlaatzijde doet moet je ook aan de inlaatzijde doen. Dus weerstand tot het optoeren van de motor verlagen. Met als gevolg een snellere reactie op het gas en een verbeterde acceleratie.

Met name het bereiken van de topsnelheid en het topvermogen zijn belangrijke punten waar je voordeel hebt met een open luchtfilter. Ik heb het diverse malen geprobeerd en het scheelt echt.
Vergis je niet in hoeveel lucht (zeker) een (turbo) motor er doorheenpompt!

Voor een NA auto/motor is het verhaal iets anders btw....
   

Vulk

Klopt allemaal geloof ik, alleen is het standaard luchtfilter van een 850 eigenlijk al overbemeten.

nickk.

Citaat van: Vulk op 05-12-2009 08:02:14
Klopt allemaal geloof ik, alleen is het standaard luchtfilter van een 850 eigenlijk al overbemeten.


Voor standaard applicaties wel, ga je wat verder dan een chippie en een uitlaat wordt het toch al een restrictie.

mehn

Citaat van: nickk. op 05-12-2009 08:06:54
Citaat van: Vulk op 05-12-2009 08:02:14
Klopt allemaal geloof ik, alleen is het standaard luchtfilter van een 850 eigenlijk al overbemeten.


Voor standaard applicaties wel, ga je wat verder dan een chippie en een uitlaat wordt het toch al een restrictie.

Citaat van: Zippo op 09-04-2007 10:48:26
Heb een tijd geleden van alles getest op een rollenbank!
Maakt niets uit welke filter je monteerd. Heb nu zelf de orginele bak met k&n gemonteerd. Werkt perfect en je hebt geen gezuig  ;D onder de motorkap.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: