Achterspoiler V70 classic

Gestart door Ewout Schalkwijk, 04-11-2012 13:00:24

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar het is tenslotte een accessoire.

Ik heb een achterspoiler op de kop kunnen tikken met beugeltjes. Ik wil de spoiler zowel lijmen als 'beugelen', maar ik schijn niet te 'zien/begrijpen' hoe die beugeltjes gemonteerd moeten worden. Enig zoekwerk op het forum heb ik gedaan, maar niks relevants kunnen vinden. Liefst met foto's.

Kan iemand mij een zetje in de goeie richting geven?

Alvast dank,

Ewøut

P.S. Deze snap ik ook niet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Zijn 2 verschillende beugeltje voor die spoiler te verkrijgen.  Het setje van de foto schroef je de steuntjes per kant aan weerszijde van het scharnier. Vind dat persoonlijk ondingen, die ander beugelset is makkelijker te monteren, komt namelijk maar aan 1 kant (de buitenste) van het scharnier.

triton

Maak anders even een foto van jouw beugeltjes.
Dan zal Dirkmans wel weten welke jij hebt.
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Dit is wat ik heb. Ik denk dus dat ik iets mis. (Met dank aan Kornelis). Eventueel kan ik met dat plaatje van Snix naar de dealer gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Even via Whatsapp wat foto's gestuurd...

Het lijkt erop dat bij jou 2a en de boutjes missen. Bij mij zit er ook nog een extra plaatje achter 2a; die staat hier niet afgebeeld.

triton

Volgens mij heb jij de versie die aan de buitenkant komt.
De bouten van de klep los draaien , de bovenste er helemaal uit plaatje er tussen zetten en weer vastzetten.
Dan de andere zijde precies hetzelfde ritueel.
Correct me if i,m wrong

Links en rechts liggen goed op de foto
Professioneel raddraaier

elianmars

Beugeltjes in de kliko gooien en alleen plakken.

KIM

Het plaatje bij de montagebeschrijving:

Het ziet er naar uit dat je de volgende onderdelen nodig hebt:

9124988 Moerplaat links
9124989 Moerplaat rechts
986196   Borgbout     
986201   Borgbout

Die plaatjes waar x2 bij staat, kan ik nergens als los onderdeel terugvinden. Misschien dat er iets bestaat al een montagesetje?

KIM

Het valt me trouwens op dat de beugeltjes ook anders zijn...

Misschien die ook meebestellen?

9124503 Beugel links
9124504 Beugel rechts

Vida geeft wel de code OP weer bij de beugels...

Of kitten zoals Marcel zegt...

Ewout Schalkwijk

Zou dat kitten echt werken? De schokbelasting van een dichtslaande klep e.d.? Zonde als de vleugel ineens wegvliegt tijdens het rijden...

Ik denk er even over na... Alvast iedereen bedankt voor het meedenken en KIM voor de uitgebreide inspanning van het opzoeken en doorsturen.

Ewøut

UserID6342

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-11-2012 13:31:00
Dit is wat ik heb. Ik denk dus dat ik iets mis. (Met dank aan Kornelis). Eventueel kan ik met dat plaatje van Snix naar de dealer gaan.

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_5292.jpg
Dat zijn de goede !  Die zitten aan de buitenkant van het scharnier (waar de torx boutjes zitten).  De voorste iets oplossen, de achterste eruit (houd de klep vast !!) beugeltje erop zetten en de 2 boutjes weer aandraaien.  De hoek van de spoilerbevestiging naar buiten toe houden.

UserID6342

Citaat van: triton op 04-11-2012 13:41:53
De bouten van de klep los draaien , de bovenste er helemaal uit plaatje er tussen zetten en weer vastzetten.
Correct me if i,m wrong

Klopt helemaal, je was me voor !!

UserID6342

Citaat van: KIM op 04-11-2012 13:55:05
Het plaatje bij de montagebeschrijving:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/F7EA8E2B-4ABA-4217-B95D-9D8569E5F10C-1089-00000247135C34D1.jpg

Het ziet er naar uit dat je de volgende onderdelen nodig hebt:

9124988 Moerplaat links
9124989 Moerplaat rechts
986196   Borgbout     
986201   Borgbout

Die plaatjes waar x2 bij staat, kan ik nergens als los onderdeel terugvinden. Misschien dat er iets bestaat al een montagesetje?
Is een heel ander setje Kornelis !

triton

Citaat van: Dirk342 op 04-11-2012 14:04:54
Citaat van: triton op 04-11-2012 13:41:53
Correct me if i,m wrong

Klopt helemaal, je was me voor !!

Je kan niet altijd de snelste zijn :eusa_whistle:
Professioneel raddraaier

JeroenV

Precies ;)

Citaat van: elianmars op 04-11-2012 13:45:15
Beugeltjes in de kliko gooien en alleen plakken.