Benzine filter 850 1996

Gestart door gringo, 05-11-2012 08:09:47

Vorige topic - Volgende topic

gringo

Geachten,
Is het makkelijk te doen om een benzine filter te steken zonder brug?(Achteraan de tank zelf?)
Graag een weder berichtje van iemand die het reeds deed.
Ben niet bang om het zelf te doen maar zitten er eventueel problemen rond verwikkeld?
Dank Pascal.

t5joost

Heey
Ik zie er zelf geen problemen in kijk wel uit dat de benzine niet in je ogen komt met het los trekken
Gr

gringo

Oi, heb het klaargespeeld en ben slim genoeg geweest om eerst de leidingen los te doen daar filter vast geschroefd zat.
Goed nu alles gemonteerd en wat merk ik op na controle ; LEKT !!! benziene WAT NU WEER GEDAAN????? kan het zijn dat ik een slechte filter vast heb? is een MAN WK 849 het lijkt er op dat hij lekt op de samenpersing van het aluminium???????? zal voor allezekerheid er eens met een alcoholstift een streep op trekken en kijken of het niet van de snelkoppeling komt.
Pascal

mikep

vervangen benzinefilter:
steeksleutel 17 om de snelkoppelingen los te maken, bout bevestiging filter wd-40 inspuiten (zit vaak goed vast), op het filter staat een pijl (in de goede richting monteren). Eerste keer starten zal wat moeilijker gaan, aantal km rijden en controle op lekkage.
gr

gringo

Citaat van: mikep op 05-11-2012 09:54:16
vervangen benzinefilter:
steeksleutel 17 om de snelkoppelingen los te maken, bout bevestiging filter wd-40 inspuiten (zit vaak goed vast), op het filter staat een pijl (in de goede richting monteren). Eerste keer starten zal wat moeilijker gaan, aantal km rijden en controle op lekkage.
gr
Haha ik heb de snelkoppeling niet los gevezen heb ze gewoonweg achteruit geduwd met een kleine koevoet en vond het geheel gemakkelijk gaan. Daar zit men probleem zekers????

grijzev70tdi

dan heb je waarschijnlijk je koppelingen naar de kloten geholpen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

gringo

Citaat van: grijzev70tdi op 05-11-2012 10:06:42
dan heb je waarschijnlijk je koppelingen naar de kloten geholpen
Oi,  heb het nog eens goed bekeken net en de snelkoppeling bij mij heeft geen moer om los te draaien is tweemaal het zelfde als op benzine pomp daar heb ik ze ook al af gedaan en terug gemonteerd geen probleem normaal. Nu heb ik benzine filter afgetekend op allu met alcool stift en ik zie druppels bezine komen maar komt niet van snel koppeling lijkt er op dat deze filter niet goed gestampt is van de fabriek uit?????? kan dat zijn of ben ik mis???

T5turbo

Koop je een nieuwe als je niet zeker bent en monteer je die.
We kunnen vanaf hier niet zien of je filter een fabrieks fout heeft.  ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

gringo

Citaat van: T5turbo op 05-11-2012 10:31:43
Koop je een nieuwe als je niet zeker bent en monteer je die.
We kunnen vanaf hier niet zien of je filter een fabrieks fout heeft.  ;)
Ga dat doen amigo koop direct een ander en steek er hem in heb net naar daeler gebeld van auto onderdelen en hij zegt dat hij dat al twee maal meegemaakt heeft in zijn leven en heeft er al duizenden verkocht.
Pascal.

gringo

vervangen benzinefilter:
gr
Ola, starte direct draait nu normaal sputtert niet meer, maar zie lek bij filter heb reeds snelkoppelingen zijn er twee (is geen bij om steeksleutel op te zetten gewoon aftrekken) heb ze afgetekend met stift om te zien of er benziene van uit de snelkoppeling wegloopt maar neen lijkt er op dat het gestampte deel van filter niet goed is.
Pascal

gringo

Citaat van: gringo op 05-11-2012 10:41:25
vervangen benzinefilter:
gr
Ola, starte direct draait nu normaal sputtert niet meer, maar zie lek bij filter heb reeds snelkoppelingen zijn er twee (is geen bij om steeksleutel op te zetten gewoon aftrekken) heb ze afgetekend met stift om te zien of er benziene van uit de snelkoppeling wegloopt maar neen lijkt er op dat het gestampte deel van filter niet goed is.
Pascal
Ja na nogmaals controleren en afgetekend te hebben rond de filter en rond de koppelingen is men besluit dat de filter lekt, de alcohol-stift laat duidelijk zien dat er benzine wegloopt langs de stansing (samen persing) van de MAN  WK 849 zal me een Bosch gaan halen met stuk nummer 0450 905 216

-D©©©L-

heb je een MAN of een MANN filter ?

gringo

Citaat van: -D©©©L- op 05-11-2012 11:26:54
heb je een MAN of een MANN filter ?
Het is effectief een MANN nu ik op de doos keek.
Pascal.

T5turbo

Citaat van: gringo op 05-11-2012 11:15:14
vervangen benzinefilter:
gr
Pascal
Ja na nogmaals controleren en afgetekend te hebben rond de filter en rond de koppelingen is men besluit dat de filter lekt, de alcohol-stift laat duidelijk zien dat er benzine wegloopt langs de stansing (samen persing) van de MAN  WK 849 zal me een Bosch gaan halen met stuk nummer 0450 905 216

Dan zou het na het plaatsen van de nieuwe dus opgelost moeten zijn.   :eusa_pray:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

gringo

Citaat van: T5turbo op 05-11-2012 11:48:12
Citaat van: gringo op 05-11-2012 11:15:14
vervangen benzinefilter:
gr
Pascal
Ja na nogmaals controleren en afgetekend te hebben rond de filter en rond de koppelingen is men besluit dat de filter lekt, de alcohol-stift laat duidelijk zien dat er benzine wegloopt langs de stansing (samen persing) van de MAN  WK 849 zal me een Bosch gaan halen met stuk nummer 0450 905 216

Dan zou het na het plaatsen van de nieuwe dus opgelost moeten zijn.   :eusa_pray:
Hoi, ben net achter een nieuwe geweest en jadada niet te schatten is ook een MANN maar ziet er totaal anders uit en heeft een dubbele stansing(sluiting) ik denk dat den eerste nen chinese was, na eten plaats ik hem en bekijk het dan eens tot zo Pascal.